Lijkt dit plekje op krentenbaard? Of zou het een schimmeltje zijn? Mocht t op krentenbaard lijken zal ik morgen even de huisarts bellen, maar ik dacht ik raadpleeg eens wat ervaringsdeskundigen hier voordat ik bel. Misschien dat iemand het herkent. Sorry voor de glimfoto, had net het gezicht van mij zoontje ingesmeerd met creme....
Het zou best eens krentenbaard kunnen zijn. Zou vandaag dan al de huisarts bellen voor een zalfje, misschien kan je de foto mailen als je vandaag niet langs kan gaan?
We kunnen helaas geen foto's mailen, die optie hebben ze niet. Ik ga vanmiddag even langs met mijn zoontje. Was even benieuwd of dit op krentenbaard lijkt.
Kan allebei. Bij dochterlief zag schimmel er ook zo uit (alleen dan helemaal rondom haar mond en kin).
Lijkt wel op krentenbaard Snel laten zien want het is zo besmettelijk als wat. 3 jaar terug bij ons in de straat had bijna elk kind het en onze jongste zat vreselijk onder.
Wat zei de huisarts? Mocht het krentenbaard zijn, dan is een goede hygiëne erg belangrijk. Goed handen wassen en hou nagels kort. En plak geen pleister op de plekjes.
Mijn vermoeden was juist, het was krentenbaard. We zijn al dik een week aan het smeren met antibioticazalf en het gaat heel goed.