Lijkt me heerlijk. Maar ik heb het nog nooit gedaan. Weleens vroeger vrij en dan kind normale tijd ophalen. Ik vind het veels te fijn ze bij me te hebben een hele dag vrij. Ik werk 4 dagen. Als ik eens een keer mijn handen vrij wil hebben vraag ik opa en oma in het weekend, maar dat is dan om te klussen of schilderen ofzo. Maar nee ik vind het ondanks dat ik het zelf nooit doe niet gek of stom.
Haha lekker toch. Ik deed het ook hoor gewoon eens in de zoveel maanden. En ik ging echt niet de hele dag poetsen hoor. Ik heb heel lui op de bank geleden met een boek en tv en tussen de middag een uurtje gaan slapen. Lekker doen hoor. En de rest laten kletsen.
Haha heerlijk toch. Ik breng mijn dochter aanstaande dinsdag naar het KDV en ik rijd door naar de Zwaluwhoeve
Tijdens mijn verlof ging de oudste ook gewoon naar de opvang. Relaxed juist! Verder komt het vrijwel niet voor omdat ik werk op zijn opvangdagen. En aangezien ik niet zoveel vakantiedagen heb neem ik die voornamelijk op als we echt weggaan. Maar ik zou het zo kunnen doen!
Beetje tijd voor jezelf is altijd goed en zolang je kind er geen moeite mee heeft heerlijk van genieten!
Mijn schoonouders passen op dus ik doe dat eigenlijk nooit. Als ze naar het kdv zouden gaan had ik dat zeker wel gedaan. Over een paar maanden gaat de jongste naar de peuterspeelzaal, dan heb ik een ochtend voor mijzelf. Ik kan niet wachten!
Als je kind straks op school zit dan heb je toch ook wel je vrije dagen terwijl je kind op school is? En dan kijkt niemand je raar aan.....dus waarom nu wel?
Ik heb het vorige week nog gedaan. Wat klusjes in huis gedaan waar ik anders niet aan toe kom en smiddags lekker op de bank gehangen
Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen. Terwijl ik weet dat hij het super naar zijn zin heeft. Maar snap echt wel dat mensen het doen
Mijn kinderen hebben 3 dagen opvang en ik werkte onregelmatig. Dan wilde het weleens voorkomen dat ik vrij was en mijn kinderen toch op het kdv zaten. Heerlijk! Mijn kinderen zijn van de structuur dus die 3 dagen staan gewoon vast. Nu een normaal weekrooster (voor oudste was het toch te ongestructureerd) dus vanaf nu geen mama tijd meer. Ben wel smiddags vrij en heb dan nog 3 uur voor ik mijn kinderen ga ophalen. Die heb ik dan wel nodig om eten te maken, op te ruimen en boodschappen te doen.
Je hebt groot gelijk! Soms is het gewoon heel lekker om (n)iets te doen zonder kind. Ik kan al genieten van alleen boodschappen doen, net een uitje zonder constant op de kinderen te moeten letten.
Ik zelf heb dit nooit gedaan maar als je vind dat je het nodig hebt is het prima toch. Iedereen bepaalt dit zelf vind ik en ik oordeel er ook niet over.
Ik kan me eerlijk gezegd echt al verheugen op de dagen dat beide kinderen op school zitten en ik een paar kinderloze uurtjes heb. Daar ben ik gewoon steeds meer aan toe, even geen drukte om me heen. In de afgelopen jaren heb ik alleen echte 'me-time' gehad als ik ziek was. Ik sport en ik ga wel eens naar een vriendin of alleen de stad in ofzo, Dan ben ik ook wel even zonder kinderen, maar dan ben je nog niet alleen. En dat vind ik soms ook lekker. Gewoon alleen thuis zijn. Ik kan me er nu al op verheugen. Als het zo was uitgekomen dat ik onverwachts vrij had gekregen op een kdv / BSO dag, had ik ze denk ik ook gewoon laten gaan. Maar ik zou het niet zelf zo plannen. En al helemaal niet structureel. Maar als een ander dat wel doet, heb ik daar verder geen mening over. Dat moet die persoon lekker zelf weten.
Ik geniet er ook zo van! En voel me totaal noet schuldig ook. Waarom zou ik? Ik betaal we inderdaad ook voor zoals hierboven al wordt gezegd. Ik weer dat m’n kind het heel fijn heeft op het kdv. Was dit niet het geval dan zou ik het minder vaak doen denk ik. Ik denk ook dat die kennis jaloers is Maar eigenlijk bij alles wat ik doe, doet zij het tegenovergestelde. Loopt ze nog niet? Mijne al binnen een jaar. Huilde ze tijdens het vliegen? Mijne niet hoor! Koop jij potjes? Die komen er hier niet in. Enz enz Ik moet er altijd een beetje om lachen die ‘moederconcurrentie’
Geen kdv hier, zou het zelf ook niet doen. Toen ik nog in de kinderopvang werkte gebeurde dat ook, toch hadden wij er een beeje een hekel aan. Want uitgeteld die kinderen waarvan de ouders gewoon thuis waren, werden dus lekker laat (en gerust als laatste) opgehaald En ja, dat was echt niet leuk voor het kind en vond ik ook echt zielig. In zilke situaties kwam het op ons echt over als pure gemakzucht; kind dumpen en zelf lekker de hort op, en dus geen erg in je kjnd hebben
Lekker toch. Ik zie het verschil niet om gewoon een oppas te regelen en iets te gaan doen. Daar doet toch ook niemand moeilijk over.