Ik doe het ook hoor! Ik ben een alleenstaande moeder en heb dus heel weinig vrije tijd zonder kind. Zeker toen zoon wat jonger was, was er nog geen omgangsregeling en zat hij nog heel erg vast aan slaapjes e.d. Wanneer ik dan een weekje vakantie had, ging hij 2 van de 4 dagen toch naar het KDV. Wel iets korter, na de spits weg en voor de spits weer opgehaald. Nu is hij wat ouder en gebeurd het alleen nog met af en toe een los dagje. Weekjes vrij vind ik nu juist onwijs leuk om met hem te besteden.
Nou lekker dan als leidsters zo denken. Als de ouders op die dag zouden werken dan was het kind toch ook gewoon op het kdv dus wat is dan het verschil?! Je betaalt er toch voor dus wat gaat het jullie aan dat een kind dan om 5 voor 6 word opgehaald? Als ouder mag je toch ook weleens wat doen zonder kind. Niet iedereen heeft ouders of broers/zussen om een keer als oppas te vragen.
Heerlijk he! Ik kan ook van dat soort ochtenden of dagen genieten hoor! Lekker wat tijd voor mezelf. Mij maakt het helemaal niet uit wat andere ervan vinden. Ik geniet het is tenslotte ook mijn leven!
Ik zou het ook niet doen, mis mijn kids al heel snel en mijn dochter vind het niet zo leuk bij de gastouder. Maar het zou me best lekker lijken, zo'n dagje voor mezelf.
Ik zou het ook doen als het zou kunnen. Helaas komt het nooit zo uit, tenzij ik vrij heb genomen. Aankomende maand heb ik de donderdag voor kerst vrij en zit de oudste op school, maar de jongste niet op de opvang. Dus ik ga wel van alles en nog wat doen, maar met de jongste op sleeptouw. Niks van anderen aantrekken, mevrouw de kennis is waarschijnlijk een beetje jaloers
Hier elke donderdagochtend! Kan ik net even die was wegwerken, poetsen of gewoon even relaxen. Ik had een PPD en daarom het zo gedaan om rust te krijgen in mijn hoofd maar nu is het vooral praktisch ZL vermaakt zich prima op t kdv, heeft veel vriendjes dus voel me echt niet slecht
Ik ben 1 van de weinige zo te lezen! Maar ik vind dat er een verschil zit in eens een keertje of structureel omdat t makkelijk is. En of je het in vakanties ook doet. Ik doe het niet, ben ik een middagje vrij dan rij ik gelijk naar de opvang om mn ventje te halen. Lekker thuis tutteren of samen poetsen. Ik vind t heerlijk en hij is super blij. Als ik vakantie heb dan gaat hij ook niet. Dan gaan we samen leuke dingen doen. Naar de dierentuin ofzo. Mijn zusje doet dat niet. Als die een middag vrij is gaat ze idd lekker bankhangen alleen. Als ze vakantie heeft gaat mn nichtje gewoon iedere dag naar de opvang en gaat ze leuke dingen doen in dr eentje, de dierentuin bvb met vriendinnen. Ik kan daar moeilijk bij, vind zeker in een vakantie de qualitietijd met mn kind heerlijk, zoals gezegd samen dingen doen als de dierentuin! In mn eentje vind ik daar niks aan. En al zou ik die opvangdag gewoon moeten betalen, zou het leuke dingen doen alsnog hoger staan als dat geld wat is sowieso kwijt ben. Maargoed mijn nichtje was nog geen 2w oud toen ze bij mij voor de deur stond of ik wilde oppassen, dan kon ze gaan stappen. Dus zij is sowieso wat makkelijker in dr kind ergens droppen. Dat speelt ook mee. Ik betaal trouwens precies wat hij gaat, niet meer omdat hij een paar uur eerder is opgehaald. Maar zou hem dus in de vakantie echt gewoon thuis houden ook als ik er voor moest betalen.
Ja hoor, niks mis mee! Deed ik ook toen ik nog werkte. Ik stond voor de klas en op woensdagmiddag was ik altijd wel iets eerder klaar. Dan ging ik heel relaxed even alleen boodschappen doen en alvast koken. Dan de kinderen halen en dan stond het eten al klaar. En in de vakantie gingen ze ook vaak gewoon. Dan kon ik eindelijk mijn huis eens goed aanpakken én even op de bank ploffen met een goed boek. Of even kleren shoppen (zitten kinderen toch ook niet op te wachten dat je ze meesleept). En er bleven nog genoeg dagen over om met de kinderen leuke dingen te doen, aangezien ze niet fulltime gingen. Dus win-win situatie hoor. En als kdv-leidster daar al iets van zouden vinden (wat ik hier ergens las) vind ik dat maar triest. Waarom zou een kdv opeens zielig zijn als een ouder vrij is en niet als hij werkt. Hele rare redenering... Sowieso betaalde ik ook voor de dagen dat ik vrij had. Beetje zonde om daar dan geen gebruik van te maken. Een beetje leidsters gaan betalen voor werk dat ze niet doen, dat vind ik eigenlijk veel gekker
Groot gelijk. Niks mis mee. Mijn oudste (15 maanden) gaat op maandag naar kdv en ik ben nu thuis met de baby toen ik zwanger was en met verlof ging ze ook op ma. Ff bij tanken.
Hier gaat mijn dochter niet naar het KDV, maar naar opa's en oma's en kwam het eigenlijk nooit voor omdat ik mijn vrije dagen altijd hard nodig heb voor vakanties. Maar heb nu een aantal maanden in de ziektewet gezeten en toen is ze wel gewoon 1 dag in de week naar opa en oma gegaan en het was heerlijk om even die tijd voor mezelf te hebben en op kracht te komen. Dochter vond het leuk bij opa en oma, zij genieten van mijn dochter en ik van mijn vrije dag Nu ik weer aan het werk ben zal het niet zo snel meer voorkomen omdat ik mijn vrije dagen weer liever opneem bij vakanties, maar als je de dagen ervoor hebt waarvoor niet. Kind heeft het naar zijn zin op het kdv en mama heeft een dagje voor haar zelf, heerlijk toch
Dat hangt er gewoon vanaf wat voor persoon je bent. Sommigen besteden liefst zo veel mogelijk tijd met hun kind. Prima. Sommigen kost het energie om constant bij hun kind te zijn. Dat heeft niets te maken met hoe graag je je kind ziet, enkel met hoe de energiehuishouding in je lijf werkt.
Maar gemakzucht kan dus ook zijn: het gaat een vermoeiende dag worden mét mijn kind, en dat kan ik er even niet bijhebben.
Oké en hoe zie jij dat dan als die dag iedere week is? En hele vakanties lang? Hoe moet ik dat dan interpreteren?
Toen mijn kinderen nog op de creche zaten deed ik dit ook weleens, heerlijk toch?? Ben niet enkel in dienst van mijn kinderen en heb ook nog een eigen leven. Ik weet nog wel dat ik van nummer 2 in verwachting was en dat ik tijdens mijn verlof "gewoon" mijn oudste kind 2 dagen naar de creche bracht. Kreeg ik ook van die rare opmerkingen of gezichten over. Toen de derde was geboren gingen mijn oudste kinderen ook gewoon naar de BSO ( 2 dagen), de wereld draait immers gewoon door Komende donderdag heb ik ook een vrije dag genomen om de laatste sint inkopen en nog even naar de kapper te gaan en de jongste gaat gewoon naar de overblijf en BSO tot half 6, voel me daar ook totaal niet schuldig over.