Kind op kdv. Zelf vrije dag...

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Iertje81, 26 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Heerlijk om even die tijd voor jezelf te nemen. Mijn oudste gaat inmiddels naar school en mijn jongste gaat een dag in de week (net zoals de oudste vroeger) naar het kdv. Ik ben tbm en vul die dag soms met hele nuttige en vaak ook met nutteloze heerlijke dingen. Als ze ook maar een beetje ziek of moe is, houd ik haar lekker bij me, maar anders geniet ik van de tijd alleen. Zes dagen in de week ben ik van de kinderen. maar die ene dag (tot 15 uur) ben ik helemaal van mezelf. Mijn reactie is dan ook: Geniet ervan

Iertje81 en Bubblez vinden dit leuk.
  2. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    Mijn kind zit meerdere keren per maand bij de gastouder, straks KDV terwijl ik gewoon ga slapen na een nachtdienst.
    Afgelopen 2, weken is ze 3,dagen per week naar de gastouder geweest in mijn vakantie. Ik vind het niet handig om haar er bij het klussen erbij te hebben. Ik heb zelfs een middag bijgeslapen.
    Deze week gaat ze nog 2 dagen naar de gastouder, heb ik mooi een dag voor de Sinterklaas inkopen. Daarnaast kan ik de dozen van de verhuizing verder uitpakken.
    Voor de verhuizing ging dl ook soms een dagje extra, ik werk en stuk meer uren dan ik opvang afneem. Met zwangerschap en verhuizing had ik soms even een dagje voor mijzelf nodig.

Hopsatee vindt dit leuk.
  3. Manque

Manque Niet meer actief

Wow, lange dagen van 7:30 tot 18:00. Dat heb je hier sowieso niet. Mijn zoon gaat 4x per week (woensdag niet) van 9:00 tot 15:00.

Wat ik nog zat te denken: er zijn best veel kinderen (waaronder die van mij) die het juist fijn vinden als de dagen zoveel mogelijk op elkaar lijken. Hij vindt de schooldagen merkbaar prettig, met alle structuur en (gematigde) uitdagingen. In de vakanties heeft hij er juist last van dat hij 'teveel' thuis is, zeg maar. Ik doe hem er geen plezier mee om hem meer thuis te houden. Misschien dat ik het daarom niet zo moeilijk vind om een vaste dag in de week (jaja, ELKE week) weg te brengen terwijl ik zelf thuis ben.

4. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Dit dus eigenlijk. Natuurlijk zijn niet alle ouder zo (gelukkig!!), maar er zitten er altijd wel tussen.

5. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Heerlijk hoor! Ik doe het ook een paar keer per jaar. Een dag zonder huishoudelijke taken etc. Heerlijk!

Lekker van genieten en niet schuldig voelen. Je hebt gewoon af en toe tijd voor jezelf nodig!

Iertje81 en Hopsatee vinden dit leuk.
  6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Zo af en toe vind ik dat een heel goed idee. Soms wat tijd voor jezelf is gezond. Structureel heb ik er meer moeite mee, maar als het kindje het fijn heeft is er uiteindelijk geen probleem.

Hopsatee vindt dit leuk.
  7. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Pfff zeg, dan hadden ze in mijn ogen niet aan kinderen moeten beginnen en 's nachts een nanny zeker zo dat zij kunnen slapen.
    Daarom gaan wij eens in de zoveel tijd met z'n tweeën uit eten.

Hopsatee, Marchella en Oceanna vinden dit leuk.
  8. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    Ik zou er zelf niet voor kiezen, vind het heerlijk om mijn jongste lekker thuis te hebben. Oudste is bijna 20 maar ook toen zij nog op de opvang zat hield ik haar lekker thuis om samen wat leuks te doen of lekker te keuvelen in huis. Maar ieder z’n eigen ding, zou daar niet over overdelen. Wat ik wel bijzonder vind is dat mensen zeggen ‘ik heb ook mijn eigen leven’ of ‘ik ben niet in dienst van mijn kinderen’. Het zijn toch je kinderen, klinkt bijna alsof het een last is. Vraag me dan wel oprecht af met welk idee je dan ooit aan kinderen bent begonnen. Met mijn oudste had ik weinig keus en moest ze wel naar de opvang omdat ik alleen met haar was maar vond dat echt vreselijk.

Tienn, Biny, Chocolat en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik ben ook een zogenoemde tbm, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om ze weg te brengen zodat ik zelf een dagje of een paar uur alleen heb. Ik wacht dan liever tot het weekend zodat mijn man dan even 2 uur bij de kinderen kan zijn en ik even lekker in bad kan. En dan nog heb ik moeite om alles buiten te sluiten en echt voor mezelf bezig te zijn. Ookal zou het zijn om mezelf te ontzien.

Als jij dit wel kan helemaal doen dan.

Mutsefruts88, Chocolat en Marchella vinden dit leuk.
  10. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Maar dit gaat toch niet over stelselmatig maar af en toe?

Ik doe het meestal niet omdat ik werk op de dagen dat hij naar de opvang gaat. Behalve tijdens mijn verlof: heerlijk rusten voordat nummer 2 kwam en daarna quality time met nummer 2. Mijn vakantiedagen (het zijn er niet veel) gebruik ik alleen voor onze vakanties. Maar ook om bijv een weekend met vriendinnen weg te gaan. Of met m’n man. En in dat laatste geval breng ik ze ook naar de oppas of mijn ouders. Ik zie dan niet het verschil met het kdv. Het lijkt me gezond dat ouders soms ook wat zonder kinderen willen doen en er dan een oppas of kdv is die oppast...

Waarom is het dan gek om een dagje uit te plannen samen of voor jezelf als ze op de opvang zitten?

Mutsefruts88 vindt dit leuk.
  11. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ja dit vind ik dan wel een vrij bizarre reden...maar ok, het kan...

12. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Eerlijk? Ik had nooit gedacht dat het zo zwaar zou zijn. Ik zie mijn kinderen doodgraag, ik zou ze niet willen missen. Maar ze zuigen mijn energie op als sponzen. En nee, dat kon ik niet voorspellen. Ik heb namelijk voordien nooit kinderen gehad.

Ik vind het in dit soort topics altijd zo jammer dat de oermoedertypes die het heerlijk vinden om voortdurend bij hun kinderen te zijn, zo weinig empathie hebben met moeders (en vaders) die nu eenmaal anders functioneren.

Olliebol, Treez, Iertje81 en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik denk dat je dat helemaal zelf moet weten :thumup:

Syane, Hopsatee, Iertje81 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Andersom gebeurt het ook. Dat de vaders en moeders die makkelijker hun kind op een kdv of bij een oppas brengen weinig empathie hebben voor vaders en moeders die dat niet kunnen. Want die zeggen dan ook van dan breng je ze toch een paar uur weg dan heb je even tijd voor jezelf, maar dat is voor die oermoeder types juist weer heel moeilijk.

sweetL en Chocolat vinden dit leuk.
  15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Tja, ik werk van 8-17 4 dagen per week. Met ruim een half uur reistijd. 2 van die dagen zit ze van 7.10 tot 17.40 op kdv. Dat is dan toch niet anders? Ze is niet eens de laatste die ik haal.

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Tja, ik vind het dan weer bijzonder dat als je ouders wordt, je ineens niks meer voor jezelf mag hebben... Ook al heb je een kind, dan ben je toch niet ineens alleen maar moeder?

Olliebol en Iertje81 vinden dit leuk.
  17. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83

En dat begrijp ik niet zo goed. Als je dochter al lange dagen maakt op het kdv. Wat is de reden dat je haar dan ook niet een dag thuis houdt?

Ik begrijp het wel: een keer per 2 weken een dag voor jezelf is leuk. Maar zijn er nog meer redenen voor jou?

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou, helemaal eens! Ik ben schijnbaar echt een loedermoeder hier, want ik ga dus minder werken 1 dag per 2 weken en die dag gaat Dafne gewoon naar kdv. Ze gaat maar 2 dagen per week naar kdv. En die ene dag breng ik later en haal ik wat eerder. Maar ik moet er toch voor betalen, ze vindt het er superleuk, en ze houdt nogal van dr vaste ritme.
    Ik doe al bijna 3 jaar alles alleen doordeweeks met 34 uur werken. Het is me teveel geworden en ben op van de stress en de drukte op mn werk. We worden dan toch allebei beter van dat ene dagje in die 2 weken dat ik even niks hoef? Niet iedereen heeft dezelfde draagkracht en dat zou niet iets moeten zijn om je voor te schamen.

masami vindt dit leuk.
  19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Mij maakt het echt niet uit wat anderen doen, als je maar doet wat goed voelt of is voor jezelf, voor je kinderen. Als je het wel nodig hebt even paar uur voor jezelf en je doet dat niet, vind ik dat wel gek. Heb je het niet nodig, ook prima toch?

20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Je quote mij, ook al zie ik Shakes erboven staan. Ze heeft maar 2 van die lange dagen hoor. En in een van mn posten hier net voor leg ik uit waarom. Waarom ik dat zou moeten uitleggen is natuurlijk vreemd. Al zou ik het wel alleen maar voor de lol doen, wat niet alleen maar zo is, zou dat nog mijn eigen zaken zijn . Jeetje, ik mishandel dr niet ofzo hoor.

Deel Deze Pagina