Als je er geen nood aan hebt om alleen te zijn, zie ik niet in waarom iemand je zou aanraden je kind weg te brengen? Dat heb ik hier toch ook nog nooit gelezen...
Dat bedoel ik dus met dat er andersom ook weinig empathie is. (Geen aanval op jou persoonlijk) ik vind het dus heel erg moeilijk om mijn kinderen bij iemand achter te laten ik heb moeite met vertrouwen van vreemde mensen dus dan breng ik het liefst mijn kinderen bij opa en oma maar oma is beperkt dus breng ik mijn kinderen daar niet zo makkelijk omdat ik haat wil ontzien het zijn er wel gelijk 2 waarvan 1 bijna 4 maanden en de ander 1,5 is die hebben veel hulp nodig. Dus of ik die tijd alleen nodig heb of niet ik kan mijn kinderen dus moeilijk ergens brengen.
Dit soort reacties verbazen mij altijd een beetje. Geen idee verder hoe het bij de rest zit. Maar ik weet niet of ik hem nou zo'n groot plezier doe wanneer ik hem niet naar het kdv breng. Ook dat zou dan voor mijzelf zijn, aangezien hij het ontzettend naar zijn zin heeft. Ik breng hem smorgens en hij heeft al geen oog meer voor mij en begint al naar mij te zwaaien zodra ik zijn jas uit hebt en rent vervolgens vol enthousiasme naar het lokaal. Dus dat "mag" dan wel. Thuis houden voor jezelf. Maar naar het kdv brengen zodat je zelf eens een aantal dingen kan regelen zodat je meer tijd met je kind hebt. Want, hij hoeft niet mee boodschappen te doen ect. Dat is dan vreemd... vind ik een beetje apart... On topic. Ts. Ik geef je groot gelijk! Geniet ervan
Maar dan gaat het om een andere problematiek. Eentje waar je sowieso aan zal moeten werken als je kinderen ouder worden, dus dan is het niet gek dat daar adviezen over gegeven worden. Het gaat dan niet over die oermoeder die haar kinderen graag altijd bij zich heeft. Dat ging het over.
Ik vraag dan toch niet om advies? Snap dan niet zo goed waarom dan zulke dingen gezegd moeten worden. Mijn dochter wordt in maart 2 en dan wil ik haar wel graag naar een psz doen ook voor haar eigen ontwikkeling en het kunnen spelen met leeftijdgenoten en niet alleen haar nichtje wat niet met haar wilt spelen. Ik ben wel zo'n oermoeder die graag bij haar kinderen is en soms moeilijk kan begrijpen waarom ouders allebei fulltime blijven werken.
Ok. Ik weet niet waar er dan gezegd is dat jij je kind maar moet wegbrengen, dus ik kan hier eigenlijk niets over zeggen.
Is niet hier zo in het topic gezegd maar sommige reactie leiden ertoe dat je dat kan lezen als je dat wilt. Maar voornamelijk ook gewoon buiten het forum dat zulke dingen gezegd worden.
Nee dat kan dan niet anders. Ze zal het ook wel gewend zijn, toch? Desalniettemin zijn het lange dagen.
Maar als je het zo uitlegt snap ik het wel hoor! Het is dan nog zo'n moeilijke leeftijd inderdaad. Ik heb ook gewoon mazzel met een hele lieve sm, want verder breng ik Dafne ook nergens heen, dus in dat opzicht snap ik je helemaal. Even doorbikkelen totdat er in 1 geval 1 evt naar psz kan
We hoeven elkaar ook niet altijd te begrijpen eigenlijk, zolang er maar wederzijds respect is toch? Iedereen is anders, en dat mag. Vaak is het 1 niet slechter dan het ander.
Even helemaal offtopic maar zijn er dan ook lieve schoonmoeders?! ik lees op het forum bijna niet anders dan schoonloeders hier ook een schoonmoeder in het plaatje. Wel heerlijk dat je een fijne schoonmoeder hebt waar je ze even kan brengen.
Ja, zijn ook lange dagen. Had het liever anders. Maar ik ben doktersassistente, en dan moet ik dus echt wel om 8 uur aanwezig zijn. Kleine praktijk, ik ben op die dag de enige. Ik ben blij dat het maar 2 dagen zijn, ook al weet ik dat ze het heel leuk heeft daar.
Daar heb je gelijk in helaas is vaak onder moeders er zo'n concurrentie strijd dat wat je ook doet het eigenlijk nooit goed is. Werken is fout maar alleen maar thuis zijn voor de kinderen wordt ook als fout gezien. Dat is wel jammer. Alleen vrouwen kunnen over zoiets simpels zo moeilijk doen en elkaar de grond proberen in te boren.
Zou niet weten waarom dat niet kan. Hier gaat onze dochter op donderdag en vrijdag naar de opvang. Als ik wel eens op vrijdag vrij heb laat ik haar ook gewoon gaan. Dan heb ik ook een dagje voor mezelf en kan ik dingen doen in huis die ik niet kan doen als onze dochter er is.
Wat ik me echt serieus afvraag en dit is niet vervelend bedoeld maar wat zijn die dingen in huis die gedaan moeten worden maar niet kunnen omdat je kind thuis is? Mss heb ik wel super makkelijke kinderen die lekker lang slapen maar ik kan veel doen terwijl hun op bed liggen of mijn dochter wilt me helpen dan krijgt ze ook een doekje bijvoorbeeld veel plezier. Verven of verbouwen ofzo is inderdaad niet handig als er een kind rondloopt maar al het andere in huis kan toch wel? Dat vraag ik mijzelf echt oprecht af en is totaal niet vervelend bedoeld.
Hahahaha, lees je vaak ja. Ik heb een topwijf als sm! En zo leuk die interactie met Dafne. Ze past elke vrijdag op. Ze woont aan de overkant, wel erg handig. Soms zegt Dafne: ik wil even oma kusje geven. Lopen we die kant op, kusje en weer naar huis Als ik haar niet had... Nee, geen kwaad woord over mn sm.
Dat gaat in mijn geval ook niet op idd. Poetsen kan ik ook met Dafne erbij. Nou hebben we een schoonmaakster, dat scheelt, haha. Maar als ik minder ga werken ga ik zelf weer het huis doen.
Ja, is idd wel erg jammer. Ik hoop dat altijd met wat uitleg dat ze me beter begrijpen, en met wat uitleg van een ander, begrijp je ook dingen wat beter. Mannen hebben zulke discussies nou nooit...