Kind op kickboksen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Luppy, 23 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Hier bij de kinderen ook. Het is alleen niet wegwezen maar als groep 10x opdrukken als iemand niet luistert, niet meedoet of ergens doorheen praat. Na een tijdje laten ze dat wel als de hele groep dan gaat mopperen op je! Woensdag nog ging de groep van dochter 15 minuten langer door met “straf” training omdat er een paar hadden lopen klieren.
     
  2. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mijn zoon zit op judo en kickboksen.
    Twee supersporten! Niks gewelddadigs aan, wel ontzettend goed voor het zelfvertrouwen, conditie en de spiertjes.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Gouden combinatie om later mma te gaan doen :p nee grapje maar wel echt een gouden combinatie. Lenigheid van judo icm techniek van kickboksen!
     
    Anakin vindt dit leuk.
  4. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Mijn ervaring is dat vechtsporten bij de juiste verenigingen juist draaien om respect en zelfbeheersing. En absoluut niet om geweld.

    Het enige waar ik bij boksen en kickboksen moeite mee zou hebben is dat ze uiteindelijk wel op het hoofd gaan slaan of schoppen als ze ouder worden. Natuurlijk zijn er technieken en kussens etc. Maar dat voorkomt niet dat het wel gaat gebeuren want de bedoeling is natuurlijk de tegenstander uitschakelen (niet op een vervelende manier natuurlijk). Ik zou bij dit soort sporten toch bang zijn voor schade op of aan het hoofd en de hersenen. Natuurlijk kan je bij andere sporten ook vallen of een bal tegen het hoofd krijgen. Maar dat is toch anders. Judo vind ik bijvoorbeeld toch anders qua techniek. Niet gericht op hoofd en nek maar meer lenigheid en worpen.
     
    Felice vindt dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    nog niet 10% van de kinderen die worden goed genoeg om überhaupt wedstrijden te kunnen spelen. Dus van 90% zal niemand klappen of trappen op het hoofd gaan krijgen.
     
    Biny vindt dit leuk.
  6. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Maar is dit dan een sport waar de rest alleen maar blijft trainen? Je doet toch ook mee aan wedstrijden als kind of jongere (op verschillende niveaus). Juist het meedoen aan wedstrijden maakt het voor kinderen leuk.

    Of mag je pas bewust op het hoofd mikken vanaf een bepaald niveau?
     
  7. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Lang niet iedereen gaat wedstrijden spelen. Soms organiseren gyms dat zelf of onderling wel voor de hele lage niveau’s maar leuk is het niet als je niet goed bent of geen goede technieken hebt. Tot 16 mag er niet op het hoofd gericht worden. Daarna tot 18 jaar nog met Hoofdbeschermers. Maar dan praat je al over de kinderen die wel echt goed zijn. Ben je niet goed genoeg voor de wedstrijd groep dan blijft het bij sparren (wat er veel rustiger aan toe gaat dan een echte wedstrijd) en geld ook de regel tot 16 niet op hoofd daarna met hoofdbescherming. Het trainen op zich is echt super leuk. De jongens van de wedstrijd groep bij ons op de sportschool vechten misschien 5x per jaar een wedstrijd maar veel meer zeker niet.
    Maar voor een kind een wedstrijd speelt zal er minimaal 4 jaar getraind worden en moet het kind het echt wel in zich hebben.
     
    Amberxx vindt dit leuk.
  8. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.178
    113
    Nou hij heeft het voor elkaar hoor. Dankzij jullie toelichting zijn we vanavond mee gaan kijken. Mijn man mocht zelf ook meedoen en vond het zelfs zo leuk, dat hij gelijk om was. Het is een leuke club met hele normale mensen en een aardige trainer. Dus onze puber mag erop.
    Bedanktvoor alle uitleg, het heeft zeker geholpen om een beter beeld te krijgen van deze sport.
     
    Lynx, NiekeKris, GossipGirlxoxo en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hij wordt volgende week 15 en heeft armspieren om jaloers op te zijn + een sixpack.
    Niet normaal.
    Ik denk dat ik ook maar op judo en kickboksen ga... er is hoop ;)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina