Wat voor formaat bed?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door vlinderCN, 30 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Mijn dochter is pas 5 en ligt nog in een peuterbed haha dus we zijn aan het kijken wat we nu het beste voor haar kunnen kopen. Ik dacht zelf om de komende 10 jaar ofzo dan niets anders meer te hoeven kopen.
    Maar is het dan handig om een twijfelaar te kopen of is dat te groot ineens? er is genoeg ruimte voor een 120 of 140 breed bed.
    Ik denk daar aan voor het geval een vriendinnetje of nichtje zou willen logeren of kun je dan beter een 1 persoonsbed met uittrekbed eronder kopen?

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Als je de ruimte hebt zou ik zo groot mogelijk kopen. Kan je er zelf ook chill bij liggen en idd vriendinnetje logeren.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    member: 86699"]Als je de ruimte hebt zou ik zo groot mogelijk kopen. Kan je er zelf ook chill bij liggen en idd vriendinnetje logeren.[/QUOTE]
    Ja ik weet dus niet of ze dat doen ..of liever elk in eigen bed dan zouden liggen

4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ja ik weet dus niet of ze dat doen ..of liever elk in eigen bed dan zouden liggen[/QUOTE]
    Wellicht als ze allebei in een eigen slaapzak ofzo liggen. Of in ieder geval eigen dekbed. Dan hebben ze wel echt een eigen plekje.
    Sowieso is logeren met slaapzakken veel cooler, want die gebruik je normaal nooit

vlinderCN vindt dit leuk.
  5. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.885
    5.832
    113
    Vrouw
    Ik zou zelf gewoon 90x200 nemen. En een uitrek bed er onder. Heb liever zo veel mogelijk speelruimte in de kamer. Logeren doen ze meestal niet wekelijks.
    (Man en ik liggen zelf op 140 Haha)

olleke, Neuzeke, Athina en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Als je iets wil voor logeren zou ik kiezen voor een bedlade, en dat heb ik dus ook gedaan voor de oudste :).

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier gaat ze in het najaar over, ook bijna 5 en nog in peuterbed. Past nu geen groter bed in dr kamertje, najaar gaan we verhuizen.
    Wij gaan gewoon voor een 1 persoonsbed, ze wil het liefst een (half)hoogslaper, maar nog even kijken of ik dat praktisch vind. Als het voor logeren is zou ik ook voor een bedlade gaan, inderdaad zodat je meer speelruimte over houd.

8. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Ik heb bewust geen uittrekbed omdat de lattenbodems zo dicht zijn omdat er 2 over elkaar schuiven. Gewoon bed 90x200. Als er een vriendje komt slapen heb ik een los 90×200 matras op zolder die zo naar beneden kan :)

Of ze gaan maar beide naar zolder,staat nog een 2 pers. Slaapbank

Saartje33 en vlinderCN vinden dit leuk.
  9. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Maar speelt zij op haar kamer? En wat/met wat dan? Hier altijd beneden... misschien als we een bureau maken en kleurpotloden erop dat ze dan sochtends na opstaan of savonds als ze eigenlijk moet slapen daar wel wat aan zou tekenen maar verder...
    Maar die ruimte is er ook nog prima met een 140 bed. Lastig soms als je meer opties hebt...

10. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.496
    8.417
    113
    Dit! Hebben wij ook, ideaal :)
    Die van de IKEA heeft ook 3 supergrote lades, kamers zijn sindsdien ook een stuk opgeruimder :roflmao:

vlinderCN en Saartje33 vinden dit leuk.
  11. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Gewoon 1 persoonsbedden en onder het bed van oudste zoon ligt een extra matras voor logees. En in de la onder mijn bed heel veel luchtbedden en slaapzakken. Soms slapen hier meerdere vriendjes tegelijk, en dat gaat prima op luchtbedden. Zelf zou ik niet zo snel een bed kopen voor een logee die 4 keer per jaar komt ofzo.
    Maargoed, ze spelen bij ons wel regelmatig op hun kamer en we hebben wel genoeg slaapkamers voor allemaal maar daardoor zijn het geen mega kamers. Dus ik heb liever dat ze genoeg speelruimte hebben of zoals voor de oudste voor zijn drumstel enzo.

vlinderCN en Saartje33 vinden dit leuk.
  12. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Voor de komende 10 jaar zou ik gewoon een eenpersoons doen. Een twijfelaar wordt rond die leeftijd pas interessant.

13. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik wil straks geen speelgoed meer in de woonkamer hebben staan voor vast, dus er gaat inderdaad meer speelgoed naar boven en de rest naar de kelder.
    Poppenhuis met playmobile komt op haar slaapkamer, dan nog een bureautje of iets inderdaad. Vind een groter bed ook gewoon overbodig ofzo merk ik, 1 persoons is denk al groot zat voor een 5 jarige. Maar zoiets is nnatuurlijk altijd persoonlijk, als jullie dat makkelijk kwijt kunnen en daar voordelen in zien dan moet je dat natuurlijk doen!

14. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Wij hebben toch gekozen voor een 1 persoonsbed. Meer speelruimte en met die leeftijd hebben we juist minder speelgoed beneden. Hij kan wat meenemen naar beneden en dan blijft het een tijdje staan. Is het klaar kan hij ruilen.

Zoals als andere zeggen zo vaak logeren ze niet. Dan liever echt de ruimte om te spelen. Misschien nu nog niet maar bij ons gebruikt hij veel het bureau. Om te tekenen en te spelen.

Wij hebben een opvouw kubus van de ikea die kun je uitklappen tot slaap matras. Die staat op zijn kamer om heerlijk op te hangen en te lezen.

15. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Oké bedankt voor jullie zienswijze, we gaan toch voor een 1persoonsbed met iets eronder.

Saartje33 vindt dit leuk.
  16. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

https://www.ikea.com/nl/nl/p/hemnes-bedbank-met-3-lades-wit-90349326/

Wij hadden deze voor de jongste gekocht, die heeft inmiddels een 2 persoons hoogslaper en dit bed staat bij de oudste. In de lades eronder past best veel, dochter slaapt op 2 matrassen en als er iemand blijft slapen, trek je het bed uit en leg je de matrassen naast elkaar. Puber heeft er van de week zelfs met 2 vriendinnen in gelegen.
    M’n ouders hebben hem ook, daar slapen m’n jongste en neefje en nichtje wel eens met z’n drieeen in, dan liggen ze in de breedte.

17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    Onze 5 jarige ligt ook nog in peuterbed ;)
    Bedoeling is na de zomer die kamer opnieuw behangen en een stapelbed zodat jongste erbij kan (ligt nog bij ons). Zij moet dan wel met 2 jaar op een eenpersoonsbed. 2 bedden daar past gewoon niet

18. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Oh deze is leuk! En handig . Het matras ziet er wel dun/ielig uit

19. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Matras kan je zelf aanschaffen. Je kan hem nl ook zonder dit matras kopen en dan gewoon een andere kiezen. Voor nu is dit matras prima, hoor dochter niet klagen.

Deel Deze Pagina