Jeb heb het met me oudste al eens gehad jaren geleden. Kar vol met boodschappen kind lag te slapen en moest hem er toch uit halen. Deze regel is echt niet een jaar oud is al jaren oud. Ja en ook baalde als een stekker maar je komt echt geen meter verder als je niet doet wat de chauffeur zegt de een hanteerd de regels uit het boekje de andere is soepeler en idd de meeste rijden al voor dat je goed en wel bij je kinderwagen bent. Maar ze staan in hun recht helaas. Ze moeten maar een soort van riemen in die bussen maken zo dat je je kinderwagen daar aanvast kan zetten met een noodstop blijft die mooi op zijn plaats. Op schoot idd met een noodstop je vliegt zo met kind en al door de bus. Ik heb zelf een nood stop ooit mee gemaakt in de bus ik eindigde aan de andere kant van de stoelen zo snel kan dat gaan. ( Lichte hersenschudding). En dan met je kind opschoot je vliegt echt letterlijk de bus in. Daar in tegen heb ik ook ooit mee gemaakt dat wagen en kind ( nog de bussen met trappen ) zo het trapgat in reed want er zijn ook ouders die de wagen op de rem zetten en zelf lekker gaan zitten. Ik blijf er altijd bij voet er onder maar als de bus een noodstop moet maken vlieg je zo de bus door. Maar het is en blijft balen. Wat je ook doet in de bus. Opschoot in de wagen bijde net zo gevaarlijk. Ze kunnen idd wat ik al schreef een soort van riem maken waar je de wagen aan vast kan zetten of ze moeten standaard twee of drie autostoeltjes in een bus hebben maar dan zit je weer met je wagen grrr. En ze willen iedereen nog wel met het openbaar vervoer maar voor kinderen is het bar slecht geregeld en ons moeders pff hoe vaak het zweet me niet op de rug heeft gestaan met een blerend kind boodschappen ect ect. :x
Zijn er uitzonderingen op de regels voor het vervoer van kinderen in de auto? | Rijksoverheid.nl Nog een linkje, waar staat dat je een kindje niet op schoot mag nemen. Dus het is idd niet veilig. Zou dan niet eens tijd zijn, dat ze hier een oplossing gaan zoeken? De buschauffeurs willen niet eerder rijden wanneer je kindje op schoot en dat is gevaarlijk. Dus.. Het beste idee van nederland wordt???:........................iets veiligs voor in de bus voor je kindje..................
heb dit gehad met mijn oudste zoon nu 15 jaar toen hij nog in de kinderwagen lag moest de chauffeur een noodstop maken had de kinderwagen op de rem staan en had hem goed vast maar heel jammer je houd het echt niet hoor als het een noodstop maakt de wagen vloog de bus door en viel ondersteboven in de trappen gang neer de oude gado bussen dus ik zou zeggen neem je kindje op schoot is wel het veiligst
Nou die oude bussen zie je dus al niet meer dus ben benieuwd wat gevaarlijker is. Baby vliegt mooi je armen uit bij een onverwachte noodstop.
Hier staat in de bussen aangegeven dat het moet, maar die regel wordt niet gehandhaafd. Overigens hebben we wel riemen in de bus. Je zet dan iets met wielen tegen een soort kussen aan, maakt de riem vast en het zit goed. Dit is echter alleen bedoeld voor rolstoelen ipv kinderwagens.
Als een kind in het buggydeel zit, dus vast en je kan de wagen vastzetten is dat een prima oplossing. Wij hebben hier in de stadsbussen speciale plekken voor kinderwagens. Maar een baby die in de wagenbak ligt, ligt los! Die zit niet vast dus die schuift al bij licht remmen boven of onder in zn bakkie! bij hard remmen wordt ie gelanceerd. Denk ook dat je dat onderscheid moet maken. Ik neem ze altijd op schoot en ga op een plek zitten met ruimte, dus 4 bankjes tegenover elkaar.
Ja dat is heel fijn, maar veel bussen hebben die 4 bankjes tegen over elkaar niet en daarbij zitten hier de bussen echt heel vaak supervol. Kreeg laatst al een opmerking dan mijn dochter gezonde benen had en maar moest blijven staan.. ja godzijdank heeft ze gezonde benen, maar met zo´n racende buschauffeur ligt ze geheid een paar keer op de grond. Maar goed tegenwoordig dus maar tussen de drukte mijn baby uit de wagen halen, bietsen om een plekje voor mij en mijn kinderen in een al rijdende bus en op het laatst nog hopen dat ik op tijd mijn zoontje weer vast in de wagen heb en mijn dochter weer aan de hand en met een beetje geluk de bus uit zijn met het stel voordat de deuren weer dicht zijn. Ik de meeste buschauffeurs ontzettend asociaal.. laatst ook of ik even kon opschieten met instappen aangezien hij haast had.
Ik weet dat heel veel chauffeurs dit ook al heel wat jaren doen, al minstens 13 jaar geleden toen ik met de bus naar school ging. Ik heb heel wat noodstoppen meegemaakt en geregeld vloog er een kinderwagen door de bus. Idd vaak van ouders die zelf gaan zitten en de kinderwagen los in het gangpad of open gedeelte zetten. Maar ik heb ook weleens meegemaakt dat iemand de kinderwagen heel goed vast had, maar bij een noodstop of botsing hou je de kinderwagen ècht niet! Toen werd ook geadviseerd om, als het kan, achteruit te zitten zodat je bij een noodstop je kind beter kan beschermen.