Hallo, afgelopen maandag heeft mijn zoon van 6 jaar zijn pols gebroken, er zijn 2 k-draadjes gezet en een spalk, maandag ochtend moeten we terug voor fotos en gips, en daarna gaan we op vakantie, Gelukkig in Nederland zelf, dus dicht in de buurt van een ziekenhuis mocht er wat gebeuren. We gaan met onze Caravan 2 weken Marina Beach Zeeland en 5 dagen Duinrell ook met de Caravan. Is iemand bekend met Marina Beach Oostappen? Wonen zelf in het zuiden van Limburg, Word daar ook iets voor de kinderen gedaan? nu met corona zal het wel allemaal minder zijn. Maar ik vroeg het me af, want hij is nu al beperkt in zijn doen en laten ( niet zwemmen ) en vauit Duinrel wilde we een dag naar Madurodam en Blijdorp gaan, zodat we toch een beetje een leuke vakantie hebben.
@Jessicaw bij de apotheek kan je zo’n plastic ding halen voor over het gips. Dan kan hij toch zwemmen/douchen.
Geen ervaring met Marina Beach, wel met Duinrell. Wij gaan daar eigenlijk nooit zwemmen, omdat het meer alleen glijbanen zijn en mijn dochter daar geen fan van is. Het buitengedeelte is nu nieuw, daar zijn we niet geweest. Maar je vermaakt je prima drie dagen in duinrell, zonder dat he het park af moet voor andere activiteiten. (Neem aan dat dag 1 aankomst is en dag 5 vertrek). Met zo’n hoes om zijn arm kan hij niet echt zwemmen, maar zeker wel in het water spelen.
Mijn dochter heeft vorige zomer haar onderarm gebroken, twee pinnen erin. Ze heeft zich toch prima kunnen vermaken de hele zomer, alleen dus niet kunnen zwemmen en ik heb wel continu toezicht gehouden om te zien of ze haar arm niet per ongeluk ging belasten. Douchen mocht zij wel, maar zwemmen niet (geen gips, wel verband en hechtingen - die mochten niet langdurig weken). Met hoes werd ons afgeraden, omdat dat erg kan gaan zweten en dan wordt het dus alsnog nat. Dus wij hebben helemaal niet gezwommen.
Je hebt echte zwemhoezen voor gips. https://www.bol.com/nl/nl/p/bloccs-zwemhoes-gipshoes-onderarm-volwassenen/9200000074639369/?gbraid=0AAAAAD5OnmP4EA6ln6M3wJYoHWXCXMbef&Referrer=ADVNLGOO002049-G-112166078862-S-1064787496535-9200000074639369&gclid=EAIaIQobChMIwa_copX28QIVtYKDBx1IpAUTEAQYASABEgL5D_D_BwE Dit is er toevallig een voor volwassenen maar je hebt ze ook voor kinderen.. Mijn dochter was ook 6 toen ze haar arm brak en toen hebben we dit ook gekocht. Kon je echt mee zwemmen! Maar als ouders er wel bij blijven uiteraard! Mijn dochter zat tot bovenarm in gips en kon haar arm dus niet strekken. dus we moesten wel constant bij haar blijven, samen van de glijbaan etc.. maar ging echt super. Zit wel mega strak dat ding! Maar was wel goed te doen zei mijn dochter. Deed geen pijn.
dit!!! Ik heb >20 jaar geleden mijn arm gebroken in de zomer. En met zo’n ding kon ik ook het water in. Was een hoes met een soort afknellend rubber aan de bovenkant zodat het waterdicht was. Kon het geen uren om en misschien niet echt zwemmen. Maar wel even lekker in het zwembad staan, en wat spelen. Ik was destijds 10. En heb me gelukkig prima kunnen vermaken. verder zal een 6 jarige wel rondrennen en zijn draai gaan vinden met de gipsarm.
Je kunt in het ziekenhuis vragen om zwemgips. heeft mijn zoon ook 2 jaar terug gekregen toen hij zijn arm brak in de vakantieperiode
Toen mijn zoon zijn elleboog brak had hij de eerste week nog van dat zware gips maar daar heeft hij met een gipshoes ook gewoon mee gezwommen. Na een week kreeg hij zwemgips maar dan gebruikten wij evengoed nog een zwemhoes. We hadden er 1 van bloccs en die was echt 99,9 waterdicht, echt een topding.
Dankjewel allemaal voor de reacties, een hoes voor om de arm heb ik ook aangeschaft, we gaan maandag even na vragen in het ziekenhuis. Laat hem ook niet te lang in de zon omdat het anders gaat broeien onder dat gips.
zwemgips is ook niet ideaal hoor. Het blijft toch lang nat daaronder. Mijn zoontje heeft toen hij 3 was zijn been gebroken vlak voor de zomervakantie. Hij had wel zwemgips, maar we deden alsnog zo'n hoes erom als we gingen zwemmen, want het duurde erg lang voordat alles weer droog was en dat vond hij niet fijn zitten. Ik vond het zelf wel een fijn idee dat het niet erg was als het zwemgips toch nat werd, dat wel.
Mijn mening: Marina Beach is verschrikkelijk slecht. Hoop dat de nabije omgeving veel goed maakt. Enige plus, jullie hebben de eigen caravan bij. ( woon in de buurt van t park. Sinds overname Oostappen is t park verpaupert )