Kind op visite gehad met diarree

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door nutts, 17 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Kom verder nergens zelfs de boodschappen worden bezorgd dus ben bang echt via haar.

Hun blijven nu ook thuis ja wel zonder testen

2. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik bedoelde meer dat het kind bij hen was, terwijl ze kort daarna allemaal ziek werden. Dus vanuit die ingang zelf testen of thuis blijven.

Maar ik dacht dat er minder tijd zat tussen de speelafspraak en de klachten bij het gezin van ts, maar volgens de berichten ong 4 dagen.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Het is natuurlijk flink pech, maar reacties als ‘waar gaat het heen mensen raken de weg kwijt’ zitten er dus wel een beetje naast dan...

jojo85 en BliksemSter vinden dit leuk.
  4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.667
    5.701
    113
    #64 Deedee91, 22 apr 2021
    Laatst bewerkt: 22 apr 2021
    O dat vind ik totaal niet, het is puur pech dat het nu de uitkomst is. Daarom heet het puur pech, je het altijd de uitzondering op de regel. Wie zegt dat de diarree van de corona komt, er heerst ook buikgriep nu.

Kinderwens87, Biny, Spectre en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Hè wat ontzettend balen! Heel veel beterschap!!

6. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.106
    12.087
    113
    Veel beterschap toegewenst! Balen zeg!

7. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ja maar er heerst ook buikgriep. Wij hebben hier 5 gevallen in omgeving gehad met testen, buikgriep. Dus de kans dat het buikgriep is, is nog net zo groot natuurlijk. Dus dan is dit dus best wel gewoon pech. Net zoals dat ik al 9 keer getest ben en het toch echt altijd een verkoudheid was.

Spectre vindt dit leuk.
  8. MyrtheMyr

MyrtheMyr Lid

23 nov 2012
    72
    43
    18
    De kans dat het covid is, is niet echt groot (zowel bij diarree als bij een verkoudheid). De gevolgen als het wel covid is kunnen echter wel heel groot zijn, dus is het altijd goed om er voor de zekerheid wel rekening mee te houden en bij klachten idd te testen. Beterschap, sneu dat het nu net zo onhandig uitkomt ook!

Fuddey, Felice en Baloei vinden dit leuk.
  9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik beweer ook niet dat het in de meeste gevallen corona is, juist niet zelfs. Maar het meteen wegwuiven als overdreven corona-angst vind ik onverstandig.

MyrtheMyr, Felice en Baloei vinden dit leuk.
  10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.667
    5.701
    113
    Nou voor laten testen omdat een kind diarree heeft vind ik wel corona angst. Dat is geen officieel symptoom. Dat het nu wel zo uit is gekomen is pech. Maar ik lees en hoor genoeg ook hier op het forum dat mensen worden aangespoord te testen op geen hoofd symptomen want Pietje had het ook. Ook ik, ik zag in het begin ook overal corona in. Kreeg meerdere keren te horen nou ik hoorde dat die en die dat ook hadden. Dus Ja dat vind ik wel degelijk corona angst.

Spectre vindt dit leuk.
  11. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.508
    8.437
    113
    Diarree is wel degelijk een symptoom.
    Ken meerdere mensen bij wie het begon met (in sommige gevallen enorme) diarree.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Natuurlijk, iemand kan ook buikgriep èn corona tegelijk hebben. Die kans is natuurlijk wel kleiner dan òf corona òf buikgriep. Maar het kan.
    Het maakt alleen helemaal niet uit of de oorzaak van die diarree zit in corona of buikgriep. Je weet dat er verschillende manieren zijn waarop corona verspreid wordt, en deeltjes uit de ontlasting zijn zeer besmettelijk. Aangezien er nu een pandemie gaande is, is het dus zeker wel iets om uit te kijken als iemand diarree heeft. Want een corona-besmetting onder de leden hebben, wil nog niet zeggen dat je het ook verspreidt. Maar als je diarree hebt ben je, als je toevallig corona hebt, zeer besmettelijk.

Erg verstandig dus van TS om zich te laten testen. Als zij dat niet hadden gedaan (zoals kennelijk het gezin van het betreffende meisje) en gewoon door waren gegaan met al hun afspraken, waren er mogelijk nog meer mensen besmet geraakt.

En dat vind ik het kwalijke aan al die mensen die hier aan het roeptoeteren waren dat het allemaal maar onzin en bangmakerij is om te laten testen. Ik vind het juist bangmakerij om steeds op te roepen vooral niet te laten testen. Waar ben je nou helemaal bang voor? Een stokje in je neus? Even vervelend, maar kom-op zeg.
    Er zijn steeds een hoop mensen die zich afvragen 'hoe kan het toch dat het aantal besmettingen zo hoof blijft?' Nou, hierdoor dus: allemaal mensen die, niet gehinderd door enig verstand van zaken, maar blijven roepen dat je niet hoeft te testen want "het is vast iets anders." Nu zie je maar weer: het is niet altijd iets anders. En daar zijn die tests dus voor. Niet omdat er altijd sprake is van corona. Maar wel omdat er in ongeveer 10% van de gevallen sprake is van corona. En die groep mensen wil je graag even isoleren, zodat de verspreiding wordt afgeremd.

Het slaat echt nergens om op dan maar te roepen dat er in 90% van de gevallen geen sprake is van corona en dat testen dus onzin is. Want dan vind je ook niet dat clubje dat wèl besmet is geraakt.

Volgens mij willen we allemaal van de maatregelen af en uit deze crisis komen. Zodat we onze vrijheden terug hebben en ondernemers weer geld kunnen gaan verdienen. Dat doel bereik je niet door je niet te laten testen en anderen op te jutten zich ook niet te late testen. Dat doel bereik juist door wel te zorgen dat zoveel mogelijk besmettingen worden opgespoord.

Indiana, Marleen31, soovi en 9 anderen vinden dit leuk.
  13. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Beterschap!

14. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Diarree is wel degelijk een symptoom bij kinderen.

MyrtheMyr vindt dit leuk.
  15. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Diarree is wel een symptoom, zeker bij kinderen. En bij mijzelf en mijn man ook, daar begon het mee (icm weeïg gevoel in onze maag) en vervolgens kwam er koorts + benauwdheid bij (en wij hebben bv juist 0 typische verkoudheidsklachten gehad, dus geen gesnotter, genies of gehoest).

Ik was in dit geval ook niet voor preventief testen en preventief in quarantaine, maar wel voor ‘hou het in de gaten’.

Willemijntje19 vindt dit leuk.
  16. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.667
    5.701
    113
    En toch blijf ik bijna mij standpunt dus rustig aan hoor. Ik heb mijzelf 6 x laten testen. Allemaal bij de meest voorkomende symptomen dus ik weet niet tegen wie jij het hebt over bang voor testen want voor mij geen probleem:thumup: Ik ga mij inderdaad niet testen als ik hoofdpijn heb of een keer aan de diarree ben nee. Zodra dat bewezen is als hoofd symptoom zal ik dat wel gaan doen maar niet bij de minder voorkomende klachten. Op die manier kan je aan de gang blijven en op die manier laat ik niet mijn leven beheersen. Komt er een hoofd symptoom bij de diarree zal ik uiteraard gaan testen. Jij en ik hebben een andere kijk er op en ik mag net zo goed mijn mening uiten als jij dat doet;)

Mapje vindt dit leuk.
  17. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.667
    5.701
    113
    En dacht jij bij de diarree laat ik gaan testen? Of kwam dat pas bij de andere klachten toen die ook kwamen? Want dan zou ik het wel doen maar alleen met diarree nee sorry dat niet. Ik ken mijn eigen lichaam ook nog een beetje en daar wil ik nog wel iets op vertrouwen. Als ik iets verkeerds eet dan krijg ik al last van mijn darmen.

18. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.667
    5.701
    113
    En laat ik voorop stellen, ik heb genoeg ervaring met corona en angst. Mijn zusje heeft vorig jaar een TS poging gedaan omdat ze in corona angst leefde ( uiteraard was dit de druppel er speelde meer) Daar is ze ternauwernood aan ontsnapt. Maar ik weet heel goed wat de angst kan brengen. Dus daarom ook mijn felle reactie. De angst maakt ook meer kapot, dus ik probeer nog wel te relativeren.

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    En weet je: 90% kans (ofzo) dat er inderdaad niks aan de hand is als je diarree hebt. Maar zo dachten de ouders van dit meisje ook. En lieten haar vervolgens gewoon met iemand afspreken. Want ja, de kans dat het corona is, is toch maar klein?
    Gevolg is wel dat een ander kind tijdens haar verjaardag in quarantaine zit en niet kan afzwemmen. Terwijl als die andere ouders voorzichtiger waren geweest, er voor de dochter van TS niks aan de hand was geweest.

Dus allemaal leuk en aardig dat jij op jouw lichaam wil vertrouwen. Maar ik hoop wel dat je dan alsnog met klachten die op corona, buikgriep of een andere besmettelijke ziekte kunnen wijzen, gewoon netjes bij anderen uit de beurt blijft. Die hoeven namelijk niet zo nodig op jouw lichaam te vertrouwen.

MyrtheMyr, einad en Fuddey vinden dit leuk.
  20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn punt is niet dat je niet op je lichaam mag vertrouwen, maar dat je niet alles moet wegwuiven onder het mom van ‘logisch nadenken’ of ‘corona angst!!’.

TS heeft het kennelijk prima ingeschat, dus bij haar zit dat logisch nadenken wel goed :)

Marleen31 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina