Dat zouden we het liefste doen. Zij het niet dat onze dochter zeer regelmatig slaapwandelt....Om die reden willen we graag op dezelfde verdieping slapen.... Hopelijk groeit ze er snel overheen. Traphekjes hebben we al (dat werd ook een paar keer als tip genoemd...bedankt!).
Vind je het een heel rare gedachte dan dat ik een kind wat regelmatig slaapwandelt op dezelfde verdieping als ons wil laten slapen??? Ik zie het ook niet als probleem. Maar ik probeer vooruit te denken wat voor ons de beste oplossing qua slapen zal zijn als ik weer zwanger zou raken....
Ik zou zelf liever niet op zolder slapen.. Wat als er inbrekers komen?? Jullie hebben het allemaal over brand enz maar inbrekers komen volgens mij veel meer voor.. Ik zou er niet aan moeten denken.. Brrrr Dus maar 1 oplossing: de eeste verdieping uitbreiden en de buren uitkopen hahahahaha. (ik zit trouwens ook met hetzelfde probleem)
Zeg niet dat ik het een rare gedachten vind, maar zou het zelf niet als problemen3em. Over htm algemeen gebeurd er niets met slaapwandelaars. Ik slaapwandel zelf ook nog steeds, dus Suus en ik komen elkaar regelmatig tegen.
Hier ook een ervaren ex-slaapwandelaar. Klopt dat het (meestal) goed gaat. Maar het is meer mijn idee. Denk dat ik geruster slaap.
Maar als er rook komt gaat dat toch eerst door het trapgat en is dat alarm allang afgegaan???? En ik zou zelf ook niet op zolder slapen ivm dieven. En een slaapwandelaar ken ik hier ook, maar die slaapwandelt gewoon de trap af hoor. Net of kk wakker is.
Hier precies hetzelfde verhaal. Mijn zoontje is een enorm lichte slaper en heeft echt zn nachtrust gevonden sinds hij een hele verdieping voor zichzelf heeft.
Wij hebben 3 kinderen op de 2e slapen. De jongste en de oudste 2. Wij zelf en de 2 andere kids slapen op de eerste. De 5e was een cadeautje dus moesten we van de werkruimte een slaapkamer maken en omdat de baby toch eerst bij ons zou slapen en de 4e nog niet doorsliep èn omdat we er toen net woonden en dus alle kamers op de betreffende kids hadden ingericht hebben we toch besloten om de baby een kamer op de 2e te geven. En eerlijk gezegd, het maakt me niet zoveel verschil. Ze heeft het fijnste kamertje van het hele huis. Bovendien ligt ze naast de oudste dus mocht er iets gebeuren dan kan hij haar pakken. Maar ik vind de angst voor brand niet een reden om geen slaapkamers op zolder te hebben. Het zou hier ook niet anders kunnen trouwens
Ik zou maar met 1 reden een baby'tje niet op zolder willen hebben te slapen. En dat is het feit dat ik s nachts dan regelmatig trappen zou moeten lopen. Ik zou zelf wel de oudste naar zolder verhuizen en de baby op dezelfde verdieping houden. Ondanks het slaapwandelen, aangezien de meeste kinderen die slaapwandelen prima trappen lopen en dus eigenlijk net zo goed functioneren als dat ze wakker zijn... Ik ben nog steeds een actieve slaapwandelaar...
Ik snap het punt niet echt, als je de zolder gewoon verbouwd als kamer dan is het toch gewoon een slaapkamer zoals ieder ander? Niets oneerbiedigs aan hoor. Stel nou dat je een huis had gehad met maar 1 slaapkamer en een een zolder, dan kan je niet anders, dan is het toch ook niet oneerbiedig?
Hier hadden we alleen 2 slaapkamers ( onze slaapkamer is oorspronkelijk 2 kamers) op de eerste verdieping en mega zolder zonder slaapkamers Nu is de tweede op komst. Dus zijn nu de zolder aan het verbouwen tot twee slaapkamers, twee dakkapellen gezet twee muren dus komt er allemaal mooi uit te zien! Oudste gaat naar boven baby krijgt zijn kamer. Vind het zelf ook geen probleem
@TS, misschien heb je over mijn post heen gelezen, maar waarom niet de twee kinderen samen op een kamer? Heb je ze allemaal bij elkaar op 1 etage. Mijn ervaring is dat mijn kinderen gewoon doorslapen als de andere aan het huilen is. (Zoon kan soms heftig dromen en dan heel erg huilen en mijn dochter slaapt daar gewoon doorheen)
Sorry, ik had het wel gelezen, maar op mijn telefoon, vind het zo lastig typen. Dus nu even een reactie terwijl ik op de pc zit. Deze optie houden we ook open. Echter onze dochter is 5, dus mocht er gezinsuitbreiding komen minstens 6. Dan is het leeftijdsverschil zo groot. Als zij op haar kamer wil spelen, moet haar broertje/zusje wellicht slapen. Maar wie weet, werkt het hartsikke goed!?! Bedankt voor het meedenken in elk geval!
Toen de oudste 2,5 jaar was, zijn wij verhuisd naar ander huis en hebben we gekozen om haar op zolder te laten slapen. Supermooie groter kamer is daar. De jongste kreeg een kamertje op de 1ste verdieping. Voordeel hiervan vind ik, dat ze elkaar nooit hebben wakker gehuild. De jongste is nog steeds een volhouder met vooral niet slapen en die kan behoorlijk krijssen en gillen. De oudste is daar nog nooit wakker van geworden. Je dochter is al bijna 6, dan zou ik het helemaal geen probleem vinden. Samen behang uitzoeken en andere leuke dingen voor haar nieuwe kamertje.