kan toch prima als het een volwaardige slaapkamer is? en wacht maar later maken ze er ruzie om de zolder... haha
Vanaf februari zullen beide kinderen op zolder slapen. Wij slapen daar nu en gaan deze kamer verbouwen tot 2 kamers. Ze zijn dan 4,5 jr en ruim 2,5 jaar
Onze oudste slaapt op de zolder, deze hebben we vorig jaar verbouwd tot slaapkamer en is erg mooi geworden
In ons oude huis hadden we op zolder 2 hele grote kamers en de eerste verdieping 1 en een megabadkamer. Wij sliepen op de 1e verdieping en toen onze oudste geboren werd hebben we een kamer op zolder gemaakt. De eerste tijd sliep hij in een wiegje in een nis bij ons op de kamer want handig was het verre van. Weet je zeker dat het slaapwandelen is bij je dochter? Is haar op zolder met een traphekje een idee?
Hier gaat onze dochter straks ook naar de 2de verdieping. Op de 1ste is 1 grote slaapkamer en 2 piepkleine en de badkamer. De babykamer past net,met een beetje passen en meten, zo klein zijn ze. Op de 2de verdieping zijn 2 grote slaapkamers. Wij hebben 2 redenen om dochter naar boven te verhuizen: - Ook al is ze nog maar 14,5 maand, dat kind heeft al zoveel troep dat ze een grotere kamer nodig heeft . - Maar de hoofdreden is dat met de komst van de nieuwe baby, ik haar slaapjes wil garanderen. Ik wil haar straks met onze nachtelijke avontuurtjes zo min mogelijk storen. Zo kunnen wij rustig onze gang gaan, zonder onze adem in te houden of we onze oudste spruit niet wakker maken. Vind ik zelf een erg geruststellende gedachte. Wij hebben op elke verdieping een goede rookmelder, traphekjes en we gebruiken een babyfoon. Wij hebben geen cv dus geen kans op koolmonoxide vergiftiging. Succes met puzzelen!
Dit dus. Mijn zoontje van nu 2 weken heeft zijn kamer op zolder. De oudste krijg ik daar niet naartoe verhuisd (laten we het houden op een sterk gewoonte diertje). Die kleine zal er geen last van hebben, het is een echte slaapkamer en hij zal niet anders gewend zijn. Traphekje erbij, rookmelders in huis en klaar is kees. En die ene trap extra is ook geen probleem, het is maar een trap, niet de alpe d'huez . En nu slaapt ie nog bij ons op de kamer omdat hij nog onregelmatig is in de nachten en nog zo klein is. Wij willen zelf juist op de 1ste verdieping blijven, omdat de oudste wel eens rond kan spoken en ik moet er niet aan denken dat ie trappen op en af gaat half slapend. Nu horen we het en slapen we ook nog eens mooi centraal voor de kinderen.