Kind overleden aan kroep

Discussie in 'De lounge' gestart door Dani11, 22 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

precies dat is ook vaak voorkomend en alhoewel erg vervelend niet heel erg bedreigend ofzo.

Mijn oma haar zusje is nog overleden aan difterie kwam vroeger idd veel meer voor.

Wat erg voor die mensen een kindje verliezen is het zwaarste wat je ooit kan meemaken in je leven denk ik elke kerst zal een herinnering zijn aan deze tragedie.

Ik wens deze mensen veel steun en kracht!

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mijn man heeft in 1978 een neefje verloren aan kroep, hij was toen 2 jaar.
    Ik had niet gedacht dat dit tegenwoordig ook nog voorkwam/ kon gebeuren...
    Afschuwelijk!

3. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    verschrikkelijk zeg veel sterkte voor familie en vrienden.

4. liebrando

liebrando Niet meer actief

huisartsen zijn zowiezo erg laks tegenwoordig. Me kleine meis was nog maar 3 weken oud toen ze het RS virus had. Me eigen huisarts schoof het op een normale verkoudheidje bij haar, terwijl ze een ongeloofelijke aanval kreeg bij hem, en haar gezichtskleur grijs/blauw was. Wat overigens al helemaal niet normaal is maar goed. Ik moest haar maar op bed leggen en laten rusten. Ik ben na een andere HA gegaan voor een second opion we kwamen nog maar net binnen hij zag haar huidskleur en zei meteen al rij maar door na het ziekenhuis! In het ziekenhuis bleek dus dat ze het RS virus had. Ze heeft daar meteen aan de beademing, zuurstof en alle toeters en bellen gelegen. Kinderarts kwam ook nog even doodleuk vertellen dat ze eraan kon overlijden. Nou fijn om te weten Not!! Maar goed het was zijn taak om dat te zeggen, maar de schrik zat er goed in, we waren gelukkig goed te plek maar ze heeft wel moeten vechten voor haar leventje.........Sindsdien heb ik het dus ook niet meer op het RS Virus!

5. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

vreselijk!
    dan hebben ze zo'n leeftijd dan denk je toch dat ze
    'veilig' zijn. maar nee dat ben je nooit..

6. emje

emje Niet meer actief

verschikkelijk! veel sterkte voor de familie :(

ik had toen ik klein was ook last van pseudo kroep. ben ook 2 keer gereanimeerd.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Vreselijk joh :(, veel sterkte voor je collega en zijn familie.

8. tulip

tulip Niet meer actief

ik ben ook blij dat je het verschil aangeeft, want ik wist dat dus niet. Dat stelt wel gerust.

9. p1982

p1982 Niet meer actief

het komt zeker nog voor

vorige week dochtertje van me.

moesten inderdaad rustig blijven en haar tegen ons aan houden.
    als ze erg benauwd was gingen we in de badkamer zitten en de douche heel heet en dan stomen en dan kwam ze bij
    sliep hierdoor heel slecht en ook regelmatig wekker gezet om maar te luisteren
    gelukkig na 1 week is ze er van af maar huisarts zei al ze weer zoiets heeft gelijk bellen en ik kom

10. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Jee ik schrik er wel van hoor. Mijn dochter hoest ook heel erg de laaste tijd (paar dagen) met slijm en al. Ze heeft er gisteren nacht van moeten overgeven. Gooide het eigenlijk op een verkoudheid. Als het niet snel beter wordt dan bel ik de HA wel even. je moet er toch niet aan denken zeg

11. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Wat verschrikkelijk :(

Evy heeft vorig jaar Psedokroep gehad. Gelukkig niet ernstig dat ze geintubeert moest worden, maar wel ernstig genoeg om haar aan zo'n vernevelingsapparaat te hangen.
    Wat ik begreep van HAP toen is dat kindjes kunnen stikken omdat ze in paniek raken en dan geen zuurstof meer binnenkrijgen. Dan moeten ze intuberen en dat kan te laat zijn.

12. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Wat vreselijk.
    Volgens mij is dat het ergste dat je als ouder kan overkomen, je kind verliezen, of ze nou groot of klein zijn.

Deel Deze Pagina