Hello Soms vraag ik me af wat er in zo'n hoofdje omgaat... Vanmorgen zijn we fijn gaan winkelen, hij was een engeltje. Lekker samen gegeten vanmiddag, hij heeft een dutje gedaan. Wel iets korter als normaal, maar hij is wakker geworden, niet wakker gemaakt. Hij wou wel geen fruit na zijn dutje, terwijl hij wel graag kiwi eet. Daarna naar een bbq. Hij kent daar verschillende mensen en er stond een springkasteel, dus mijn ventje had de tijd van zijn leven. Hij wou niet eten, maar dat had ik verwacht. Mijnheertje heeft alles graag op zijn minst lauw, en er was geen microgolf... Maar we hadden zijn melk bij. Die wou hij ook niet... Ik ben met hem naar huis gekomen (in een heel prettige sfeer) en vanaf het moment dat ik hem op het verzorgingskussen legde begon het drama... Een driftbui van ik-kan-niet-meer. Een waar gevecht om de luier te wisselen. Een kwartier of zo nasnikken, daarna weer zijn melk weigeren, terwijl hij daar echt zot van is. Dus wou ik hem naar bedje brengen, begint hij te krijsen om zijn melk, maar wederom niet willen drinken... Nu ben ik wel een heel kordaat type op dat gebied (ik wil gewoon zeggen dat ik niet met mijn voeten laat rammelen, of probeer toch ) En heb ik hem uitgelegd of melk drinken of gaan slapen. Wederom geen melk, dus heb ik hem naar bedje gebracht. Of beter gesleept. Weer een waar gevecht om hem boven te krijgen. Daarna heeft hij nog zo een kwartier liggen huilen en roepen om mama. Mijn hart brak... Nu slaapt hij, maar nu vraag ik me af... Ligt dit echt aan de drukke dag en alle indrukken die hij heeft opgedaan? Of stevent hij op de "terrible 2's" af??? Sorry voor het lange verhaal, maar ik wou de situatie ook wel schetsen... Alvast bedankt voor het lezen! Groetjes
Misschien toch te veel prikkels en zijn manier om te verwerken... of hij vond het zo leuk en vindt het NIET leuk dat het voorbij is... Al met al is het wel een domper om een leuke dag zo af te sluiten!
Patroeschka: Over het algemeen verwerkt hij zijn dag héél goed. Hij kent zijn ritme... rond half 8 een fles rustig bij mama of papa uitdrinken, even knuffelen en dan bedje in. Daar hebben we zelden last mee. Machtelt: Beide zouden kunnen, het tweede klinkt eigenlijk wel herkenbaar, hij krijgt er nooit genoeg van zo had ik het nog niet bekeken. Maar ik vind het inderdaad ook zielig voor mijn ventje om zo'n leuke dag zo af te sluiten...
ik denk ook idd toch teveel prikkels; als mijn mannetje een drukke dag heeft en tussendemiddag niet geslapen heeft en dr ook nog eens laat in ligt; weet ik zeker dat hij onrustig slaapt wakker wordt snachts , verdrietig is enzo...best wel zielig we hadden dat op zijn verjaardag was toch teveel aand8 van iedereen.. Plan meestal ook maar een uitstapje want als hij echt heel de dag o pad is ist teveel om te verwerken ofzo...en denk dat jou mannetje dat ook heeft als ik t zo lees...
Ik denk dat hij idd teveel prikkels heeft gehad, ondanks het rustige ritme. Hij is toch op verschillende plekken geweest met verschillende mensen. Heeft toch erg veel impact denk ik. Bij onze zoon is dat net zo, gedurende de dag/ periode dat het druk, gezellig is, merk je er niets van. Maar zodra iedereen weg is of dat we weer thuis zijn, dan lijkt het net op de emoties "los" komen. Hoe reageert je zoon als je bijv. 1 of 2 verschillende bezoekjes/ uitstapjes doet?
Hey Boukje, Eigenlijk moeilijk te zeggen, want ik probeer de dagen niet te druk te maken voor mijn ventje. Bezoekjes aan grootouders langs twee kanten op één dag verlopen zonder problemen, maar ja daar staat natuurlijk wel geen springkasteel Een combinatie van een bezoekje aan de grootouders met iets anders "rustig" verloopt ook altijd goed. Nu sta ik er ook bij stil... Het was zijn eerste ervaring met een springkasteel. Toch zielig eigenlijk, heeft mijn ventje zo een plezier gehad vandaag, en moet hij zo verdrietig zijn bedje in. @ Tinkerbell: Ik begin ook meer en meer overtuigd te raken dat hij gewoon teveel heeft meegemaakt vandaag.
Kan heel goed hoor, dat het een beetje teveel was voor 1 dag. Onze jongste kon na een drukkere dag ook wel eens zo'n huiluur hebben, helemaal ontroostbaar, tot ze uiteindelijk uitgeput in slaap viel. Echt zielig. Niet leuk dat de dag zo eindigt. Maar ze moeten het dan blijkbaar toch even kwijt. En voor ons was het een seintje om het een volgende keer toch anders te doen en te zorgen voor een dag met minder prikkels, of meer rustmomenten tussendoor.
Ik denk ook overprikkelt. Kan zijn dat het dwarsigheid is, maar mijn dochter is ook een beetje begonnen aan het peuterpuberen en het gedrag dat jij omschrijft past niet in het gedrag wat ik bij mijn dochter zie. Als zij zo'n ontzettend leuke dag heeft, kan ze ook heel moeilijk in slaap komen.
ik denk dat je tink bedoelde maar hier dan ook niet willen eten; mijn zoon krijgt nog een fles melk voor het slapen en die wilt hij dan ook niet, maar paar uurtjes later als hij een beetje geslapen heeft; maar geef geen eten dan (omdat dat zo zwaar op de maag ligt als hij weer gaat slapen); hoogstens een flesje pap...