Marin slaapt de laatste tijd super! Alleen ik hoor van de meesten om mij heen dat ze eigenlijk een verkeerd ritme heeft! ong. 06:00 uur voeding (soms eerder) *slapen* 09.00/09.30 in badje 10.00 voeding 10.45 slapen (vallen de oogjes weer dicht) 14.00 voeding (maak haar meestal iets eerder wakker zodat ze ook even kan spelen id box. 15.00/15.30 slapen (begint ze te jengelen en de oogjes zijn rood) 18.00 voeding ( ook hier maak ik dr meestal voor wakker) Daarna is mevr de hele avond wakker en op en is ze niet in slaap te krijgen! 22.00 voeding 22.30/23.00 slapen. Soms ook iets eerder hangt van het dagritme af wanneer ze sochtends voor de 1e voeding komt. Maar ze slaapt sinds de laatste dagen eindelijk weer goed! Ik ben dr heel blij mee! Ze is bijna 3 maand.
Wat is er mis mee? Kindjes van die leeftijd geven het ritme zelf wel aan... En ze slaapt verder genoeg, dus ik zie het probleem niet. En het ritme zal nog heel vaak gaan veranderen, dat gebeurt hier nog steeds wel en mijn dochter is 18 maand. Als het voor jou en je kindje goed werkt, is het een goed ritme toch!
Ze vinden voornamelijk dat ze TE lang slaapt overdag! En ze zeggen dat ze daardoor savonds niet wil slapen. Tsja ik ben allang blij dat ze zooo lekker slaapt overdag!! Heerlijk ze is de laatste dagen echt weer om te genieten!!! Toen ze veel minder sliep was ze steeds jengelig en niet meer brabbelen zat helemaal niet lekkr in dr vel. Ik kreeg het advies haar sochtends eerder wakker te maken en zo ook inde middag!
tja wat kun je daarvan zeggen met 3 maanden, ik vind het heel knap dat ze de nacht al doorslaapt! je kunt het ook positief zien, dat ze van 6 tot 10 wakker is zou ik geen probleem vinden
Ik vind het een keurig ritme hoor. Het zal idd weer gaan veranderen maar dat geven ze meestal zelf wel aan... minder slaap nodig overdag enzo. maar mijn zoontje is nu 14 maand en doet nog steeds twee slaapjes overdag, en daar is ook commentaar op in mijn omgeving, maar hij heeft het nodig, en zolang hij dit nodig heeft slaapt hij overdag 2x trek me er niks van aan, je voelt je kind wel aan als moeder toch?
Begrijp goed dat ik het zelf ook een super ritme vind voor zo'n kleintje! Maar je word SOMS toch wel onzeker van die goedbedoelde adviezen! Want je word altijd maar vergeleken met een ander! En meestal trek ik mij er niets van aan! Maar ja in dit geval wel . Ik dacht doe ik dan iets fout?
je doet niks fout meid, je omgeving denkt het te weten maar ieder kindje werkt anders, lekker je eigen pad trekken
Lekker laten kletsen, die mensen. Een baby van 3 maanden kan weinig anders dan veel slapen. Mijn zoontje was per keer 45 tot max 1 uur wakker en verder sliep hij de hele dag. Zeker 3 uur achter elkaar. En van 23:00 uur tot 7:30 uur 's nachts. Zij heeft een prima ritme, en ja er komen nog zooooo veel fases van anders, minder of meer slapen. Dus lekker van genieten nu.
Je doet het goed hoor! Thijs slaapt ook veel. Thijs slaapt de avond ook nog en is na de voeding ongeveer 1,5 uur wakker en tussendoor 2 uur. Hij wordt wel wakkerder, dus hij zal wel minder slaap nodig gaan hebben!
Met 3 maanden zou ik me daar nog niet druk om maken. Zolang ze de nachtslaap maar op de goede plek heeft! En elke kindje heeft vaak een eigen "wakker" moment. Voor de ene 's ochtends, voor de ander 's middags. Maar we hebben hier ook wel eens 's avonds gehad voor een paar weekjes. Dat veranderde vanzelf weer.
Mooi ritme toch; en teveel slapen; lijkt me niet hoor...als zij gewoon lekker in dr vel hierbij zit is dat toch gewoon goed...! mijn dochtertje slaapt nog meer dan die van jou trouwens hoor en zijn net zo oud...(ze is meestal 1 uurtje a 1/1/2 wakker na start van de voeding en gaat dan weer heerlijk slapen) ze krijgt 6x voeding waarvan de laatste om 2330 en slaapt door tot 0700...
Inderdaad een mooi ritme. Als ze de nacht maar doorslapen toch En hier is het vanzelf gegaan dat hij op een gegeven moment eerder naar bed wilde. Ging altijd 22 uur en nu gaat hij om 20.30. Komt goed geniet er juist maar van dat je kleintje nog gezellig in de avond wakker is.
Fijn te lezen dat dit een heel normaal ritme is! Ik ben allang blij! Marin slaapt sinds kort eindelijk weer lekker! Daarvoor weken gehad dat ze van sochtends tot savonds 11 wakker was! Ivm reflux! Ze zit sinds de laatste 2 dagen zooo lekker in dr velletje en slaapt dus ook heeel lekker! Misschien dat ik toch maar weer eens moet proberen om dr savonds iets eerder neer te leggen! Maar vind het zo moeilijk ben dan bang dat ze bij de laatste fles van 22.00 klaar wakker is! .
Ja daar was ik ook altijd bang voor, dat ze dan niet meer verder gaan slapen, maar echt ze slapen wel verder hoor! En anders toch gewoon een keer proberen. Slaapt ze niet verder dan weet je dat weer voor de volgende keer toch.