In april ga ik naar Center-parcs toe. Al hoewel ik vorig jaar ook daar ben geweest heb ik op 1 ding niet goed opgelet. Hoe krijg je je baby van dan 5 maanden naar het zwembad toe. Ik heb gezien dat ze binnen bij het zwembad boxen hebben dus daar kan ze dan terecht maar je kan met je maxi-taxi niet naar binnen omdat je die niet veilig kan stallen. De lockers zijn immers veel te klein daarvoor. Ik had al gedacht om dan de draagzak mee te nemen maar ik ben benieuwd hoe anderen dit gedaan hebben.
toen chayenna 2 maanden was zijn we ook naar een park geweest, we hadden toen de maxicosi mee genomen naar binnen en en een box daar hadden we de maxicosi in gezet. wat ik ook zag was dat mensen en slot van bijv een fiets mee hadden genomen en daar hun buggy of onderstel mee vast gemaakt.
Gewoon een fiestslot meenemen. Wij waren het slot vergeten, dus we deden het anders. We zetten de maxicosi op de wandelwagen en liepen zo tot het zwembad. Mijn man bracht het onderstel naar de auto en zette het in de auto en we gingen met de maxicosi naar binnen. Daar deden we de cosi gewoon in eel locker en Elena ging binnen in de box en de maxicosi die ze daar hadden.
wij hadden een slot mee....en bij de ingang de wagen in de stalling vast gemaakt en teun op de arm mee naar binnen...genoeg plek om hem neer te leggen...hij was toen 4 mnd....of om de buurt ff omkleden...Teun hoefde we alleen maar uit te kleden omdat we thuis al zijn zwemluier en broek hadden aangedaan.... langer dan een uurtje ben je er toch niet hoor.....want dat is al heel vermoeiend voor ze
wij gaan volgende week, maar ik zou niet weten hoe wij onze wagen met een slot kunnen vastmaken (xplory). Ben blij om te lezen dat een maxi-cosi in de locker kan.....misschien dan een kleine buggy ook wel.....
wij hebben hem met de zijstang aan de stang daar vast gemaakt.....weet dus niet hoe jou wagen eruit ziet
Wij hadden een draagzak, vond ik erg prettig! Toen we laatst een dagje gingen hadden we de kleine buggy gewoon meegenomen naar binnen, wel ingekklapt dan he! die hebben we gewoon in het zwembad bij onze stoelel gelegd
Ik vind ons ukkie inmiddels te zwaar voor de draagzak....til me een ongeluk....en dat al bij bijna 7 maanden en 7,5 kilo. We zijn met 3 maanden ook als eens naar CP gegaan en toen hebben inderdaad de draagzak meegenomen. Dit beviel toen prima. Ze hebben inderdaad verder alle facilteiten, dus dat is wel gemakkelijk. Wij hebben een Stokke xplory en die kan dus alleen aan het handvat worden vastgemaakt. Maar dan kunnen ze het zitje dus alsnog eraf halen....schiet dus niet echt op, om er een slot aan te hangen. We zijn laatst al op zoek gegaan naar een buggy voor erbij. Vind ik wel handig voor kleine stukjes. Nu twijfelen we nog tussen de Quax Outdoor Buggster, Quinny Zapp en de Mutsy Spider. Ik vind het nl. wel prettig, hoewel dat ook op de kinderwagen kan, dan de maxi-cosi er ook op kan. Want zeker met een vakantie zoals nu is een kinderwagen ineens toch wel groot om mee te nemen....zeker als je ziet wat je voor zo'n kleintje allemaal mee moet zeulen. Als de maxi-cosi in zo'n locker van het zwembad kan, dan moet dat in ieder geval ook met de Quinny Zapp en de Mutsy Spider lukken, want de afmetingen daarvan zijn vergelijkbaar (en zelfs iets kleiner) als die van de maxi-cosi. Misschien dat wij dan toch maar voor een buggy gaan.
Maar volgens mij mag je geen wandelwagen of iets dergelijks (buggy) in het zwembad meenemen. Voor de ingang moet je ze stallen. Je kan er ook niet doorheen zeg maar. Dat zijn van de draaideurtjes. Wij namen Deniz op de arm mee het zwembad in en daar in een maxicosi gelegd.
en dan is die van ons nu 3,5 maand en 8 kilo?! haha maar hij gaat dat stukje bij ons nog even in de draagzak bij papa, die roept toch altijd dat hij zo stoer en sterk is
Wij namen gewoon de maxi cosi mee aan de hand, het is even tillen, maar ja. Zit je niet met een onderstel oid in de weg.
Wij hebben het vorige week met de draagzak gedaan, ging perfect. Maxicosi hebben we overwogen, maar het was 10 minuten lopen van het huisje naar het zwembad en dan wordt t wel erg zwaar hoor.
Wij hadden toen (Jayson was toen 5mnd) gewoon de maxicosi op het onderstel. Onderstel achterlaten (evt met fietsslot) en maxicosi mee naar binnen. Toen zagen we pas dat er maxicosi's aanwezig waren. Dus de volgende dag in de draagzak. Nu gaan we over een paar weken weer, nu neem ik de kleine buggy mee of een fietsslot.
Wij zijn het paasweekend naar center parcs geweest , maar wij hadden een huisje heel dichtbij het centrum dus wij hebben demi gewoon op de arm meegenomen. maar het klopt dat ze een speciale stalling hebben voor buggy's en wandelwagen e.d.
Effe een aanvullende vraag op dit topic, hoe lang kun je met zo'n kleintje in het zwembad vertoeven, wij zijn van plan om naar Texel te gaan en het zou ons leuk lijken om dan ook naar een zwembad te gaan? Hoe lang kun je met haar in het water en moet je na het zwemmen direct weg? Alvast bedankt! Jette
ik ben vorige week naar cp geweest en je moest je buggy buiten laten staan en de mc mocht me enaar binne. we zaten echter zo dicht bij dat ze mee op de arm ging en dat verliep prima. wat je ook kunt doen is een buggy kopen van 20 euro ofzo daar doen ze vast de moeite niet voor om hem weg te halen zou het wel? en naderhand kun je hem bij oma laten staan ook erg handig. jette: alicia kon ongeveer 1 uurtje zwemmen en vond het geweldig. naderhand deed ik haar een badjasje aan en kon haar zelfs eten geven zonder dat ze ging moppere en ze was echt wel moe. terug van het zwemmen viel ze als een blok in slaap dus je kunt ongeveer wel 2 uurtjes wegblijven maar alicia is al wel wat ouder dus slaapt ook stukken minder.
je kan met de kleine net zo lang blijven tot die het leuke vindt of kout krijgt. je kan als de kleine dat wil het ook daar laten slapen. als je de baby zwemband om keer en er een handoek over heen leg. tis maar net wat je witl