Ik zou mijn kleintje NOOIT alleen in een hotelkamer achter laten. Je weet nooit wat er kan gebeuren. Soms heeft iets maar een paar seconden nodig om te gebeuren en dan lig jij daar vrolijk met je babiefoon aan het zwembad, nee dank je. Toen mijn ukkie klein was (een paar maanden oud), ben ik ooit 1 x naar de supermarkt tegen over ons huis gegaan omdat ik dacht perse iets op dat moment nodig te hebben wat niet kon wachten tot de kleine wakker was. Wat heb ik me schuldig gevoeld in de supermarkt. Ik heb het sindsdien ook nooit meer gedaan.
Wat wij wel es hebben gedaan met feestjes ofzo als we dus verder van ons huis af moesten.. Gewoon Mike meenemen in de buggy/wandelwagen slapend. Dan is hij er dus gewoon bij en zetten hem dan gewoon ergens in een rustig hoekje neer. Werkt bij ons prima!
ik zou (persoonlijk) gweoon niet relaxed aan het zwembad liggen... maar ik zou andere moeders geen slechte moeders vinden omdat ze het wel deden, is een gevoelskwestie
toen ik het onderwerp van het topic zag moest ik meteen aan maddy denken... persoonlijk zou ik het nooit doen.. meestal denk je dat overkomt mij niet.. maar dat dachten de ouders van maddy ook vast...
Het valt me op dat het overgrote deel er hetzelfde over denkt als wij deden op vakantie. Bij ons in het Hotel waren er wel veel mensen die beneden een boekje lagen te lezen met babyfoon oid. Ik keek dan vanaf het balkon naar beneden en zag vriendlief alleen liggen en dacht dan... ben ik nou zo raar...? Maar nee dus! Bedankt alvast voor de reacties.
ik zou mijn dochter nooit alleen laten, maar goed nu zijn wij ook geen zonvakantie types, texel (oftewel nl) is goed genoeg, met de caravan gaan we weg, als 1 van ons wel weg gaat (honden uitlaten) blijft de ander gewoon bij de caravan, meestal zitten we een boek te lezen, of samen lekker op bed knuffelen en te praten. misschien wat saai, maar gewoon alleen het samen zijn zonder andere dingen werk etc vind ik al vakantie
Op de vakantie doe ik het niet! Daarom idd stacaravan zodat je lekker buiten kan zitten! Thuis gebeurd het wel! Idd de hond uitlaten, moet toch tussendoor gebeuren en Britt moet ook gebracht en gehaald worden uit school en dan wil het weleens voorkomen dat de kleine (eindelijk) net slaapt! Kan ook in mijn eigen huis vd trap vallen of flauwvallen, dan heeft ook niemand het door! Maar heb standaard een briefje bij me dat er een kind thuis is met het adres en een tel.nr... Bij de eerste hoefde dit niet en gebeurde het ook eigenlijk nooit, maar de tweede werkt net ff iets anders zeg maar!
Nee hoor vind eerder hun raar, maar goed ik vind het dan ook raar dat mensen hondn uit gaan laten, boodschappen gaan doen, andere kinderen naar school gaan brengen oid als hun andere kind op bed ligt, sorry maar ik heb liever een gillend kind bij me dan dat er iets kan gebeuren en ja er kan ook iets gebeuren als je ook in huis bent maar ik denk dat je meer risico loopt als je van huis weg loopt .. Maar ieder zijn ding natuurlijk ..
Dat is dus ook de reden dat ik geen hotel in een ver land boek met de kleine meid! Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om mijn kind alleen op de hotelkamer te laten, in een ver vreemd land! En hier thuis ben ik echt wel makkelijk hoor, loop eemn rondje met de hond als zij op bed ligt, maar no way dat ik haar alleen laat op vakantie!
Ik zou het ook absoluut NOOIT maar dan ook nooit doen. Moet er niet aan denken. Wij zijn met de kleine vaak op vakantie geweest, maar alleen op hotelkamer laten no way!! Thuis overigens ook niet!
Ik durf nu ook al wel te zeggen dat het hier niet zal gebeuren. En daar zouden wij indien nodig inderdaad de vakantie op aanpassen. Wij kamperen, dus is het niet echt nodig omdat wij inderdaad voor de tent kunnen zitten als onze kleine slaapt. Misschien dat we volgend jaar wel een keer samen met mijn of zijn ouders op vakantie gaan. Niet dat we ze dan constant als oppas zouden gebruiken ofzo, maar misschien wel een keer een middag of avond. Of één van ons blijft bij de kleine en dan kan de ander even met de (schoon-)ouders op pad. Maar alleen laten... nee, ik geloof niet dat ik me daar prettig bij zou voelen. Ook thuis niet, trouwens!
Ik heb liever dat mn zoon op vakantie laat naar bed gaat of ergens anders in de buggy slaapt, dan dat ik hem alleen laat hoor. Ik zou dat echt nóóit aandurven!
Absoluut niet, dan mijn kind maar mee. En dat is dan ook redelijk regelmatig gebeurd. We hebben eens een hotel gepakt in La rochelle, Frankrijk en waren aan het toeristen en het was erg laat en wij liepen nog te flaneren. Kind lekker slapend in de wandelwagen. Moet wel zeggen dat veel mensen ons raar aankeken, zo laat nog een kind op straat. Tja.. we waren er nog altijd bij en ze had er verder geen last van, we zaten in een rustige buurt. En voor de mensen die hun kind voor 5 minuten alleen in huis laten om boodschapjes te doen. Brand hoeft het nog niet eens te zijn, maar wat als je kind besluit om in de kasten te klimmen of lelijk valt of kijkt hoe het is om net dat ene stukje papier proberen op te eten? Dan ligt je kind daar dood te gaan of veel pijn te lijden, omdat jij met 5 minuten terug bent?! Kijk, dat soort dingen kunnen ook gebeuren als je er wel bij bent, maar dan kan je gelijk eerste hulp bieden, waardoor je kind een stuk minder schade op loopt dan zonder dat jij er bent.
Wij zijn in mei op vakantie geweest en tijdens zijn middagdutje wisselde we het gewoon af....de ene dag bleef ik in de kamer de andere dag mijn vriend. 's avonds ging hij gewoon wat later naar bed dus konden we nog de boulevard over. Maar no way dat ik mijn kind alleen op de hotelkamer laat liggen en wij hebben niet eens een babyfoon dus dat zou niet eens kunnen.
Idd, zou dus ook echt niet continue op de hotelkamer zitten (hebben we ook zeker niet gedaan!) maar gewoon lekker meenemen, slaapt ie in de kinderwagen en anders laat (slaapt ie ook lekker uit )
Ik heb alleen het berichtje van TS gelezen. Toen ik alleen al je topic-titel las, toen moest ik gelijk denken aan meisje Maddy die ontvoerd werd toen ze alleen werd gelaten op vakantie. (word beweerd tenminste....) Ik zou zoiets nooit doen.... Ook thuis niet denk ik, hooguit de tuin in met babyfoon denk ik. Stel je voor dat er brand uitbreekt, ik noem maar ff iets heel extreems, of iemand ontvoerd je kind. Zoiets vergeef je jezelf nooit meer. Dus nee, ik zou het niet doen.
Ik zou het niet doen, maar ik zou dan ook nooit met kleine kinderen naar een hotel of appartement gaan. Lijkt me echt zo ontzettend niet leuk voor kinderen. En altijd maar de hort op moeten omdat je niet op dat kleine kamertje gaat zitten... Mij niet gezien.
Dat is de reden dat wij dit jaar pas voor het eerst echt op vakantie gaan met Esmee.. Ze kan dan s´avonds wat langer opblijven tot een uurtje of 9.. en dan kunnen wij nog eventjes op het balkon-zitje een spelletje doen oid. Ik zou haar nooit alleen in zo´n kamer laten slapen! I.d denk ik ook meteen aan het maddie verhaal.. Wij hebben extra gespaard zodat we dit jaar lekker luxe kunnen doen.. appartement aan de boulevard, kindvriendelijk hotel all~in.. heb er nu al zin in! Morgenvroeg gaan we naar het reisbureau!