Mijn dochter is net 7 geworden. Ze heeft altijd al vooruit gelopen qua groei. Altijd nette lijn maar wel de bovenlijn zeg maar. Ze steekt een kop boven haar klasgenoten uit en is wat steviger. draagt maat 146 aan kleding. Voor rond 10 jarige dus. Nu heeft ze sinds een paar maanden regelmatig een zweetlucht onder dr armen als ze zich ingespant heeft. Ook viel me op dat dr borsten iets gevulder beginnen te worden.. Moet ik me zorgen maken of is dit normaal? Of toch maar even naar de HA?
Volgens mij is borstgroei bij een meisje jonger dan 8 wel een reden om even naar de huisarts te gaan, dus dat zou ik doen.
Mijn dochter was ruim 8 toen de zweetlucht begon en de borstjes wat zeer gingen doen. Ook krijgt ze al lichte haartjes. Volgens de arts was 8 jaar de ondergrens om niets mee te doen. Dus als ik jou was zou ik wel even langs de huisarts gaan.
Ik weet niet of ze overgewicht heeft, daardoor kan het ook lijken dat ze borstgroei krijgt. Hier kreeg de oudste eerst wat schaamhaar, toen begonnen haar borsten wat te groeien en de laatste paar maanden begin ik haar sneller te ruiken. Hoe lang is ze en hoe zwaar? Mijn oudste is ongeveer 1.42 en weegt zo'n 35 kilo, ze zeggen dat ze vanaf 40 kilo ongesteld zouden kunnen worden. Meestal begint zo'n 1,5 jaar eerder het begin van de puberteit (schaamhaar e.d.)
Mijn dochter is 6 en die heeft al sinds haar vijfde last van zweetluchtjes. Ze gebruikt ook al een deo roller. Borsten op die leeftijd is al wel heel erg vroeg. Ik zou toch even naar de huisarts gaan.
Ja vanaf 40 kilo? Dan heb ik nog ff met mijn 155 cm-35 kilo dochter... TO ik zou wel even naar de ha gaan, even vastleggen en bespreken.
Ja dat lees ik overal en schijnt ook wel te kloppen. Dan is het lichaam er klaar voor om het aan te kunnen zeg maar. Denk ook dat mensen met ondergewicht daardoor vaak niet ongesteld worden, omdat het lichaam het dan niet aankan.
Vanmorgen bij de HA geweest. Die twijfelde of het haar bouw was of dat er al wat aan het ontwikkelen was. We hebben voor de zekerheid een doorerwijzing gekregen voor de kinderarts.