Kind testen bij klachten vanuit school

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Bloem2310, 3 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.608
    1.733
    113
    Ik heb op jullie advies nogmaals terug gebeld. Eerst via het testnummer en daarna ook het rivm. En gelukkig klopt het wat jullie zeggen, ze zeiden allebei hetzelfde. Een negatieve test bij klachten is voldoende.
    Maar.. nu weet ik dus niet hoe die mw heet die ik als eerste aan de telefoon had. Want ik weet heel zeker wat ze zei en bedoelde, het was geen miscommunicatie ofzo. Maar ik kan het helaas niet terugkoppelen aan haar dat wat zij zegt niet klopt..:(

Bloempjelief, Zxcvb en Mapje vinden dit leuk.
  2. Mapje

Mapje Niet meer actief

Wat goed dat je dat hebt gedaan. Wel kwalijk hoor dat ze zulke informatie geven. Jammer dat je niet weet om wie het gaat...

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.680
    5.710
    113
    Ja super dat je gebeld hebt! je hebt het in ieder geval gemeld. Misschien kunnen zij het intern nog nakijken want het is zo kwalijk.

Mapje vindt dit leuk.
  4. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.608
    1.733
    113
    Ja, dat hoop ik ook. Ik geef altijd toestemming dat het gesprek opgenomen mag worden, maar die vraag krijg je alleen als je zelf belt, niet als je gebeld wordt.

Mapje vindt dit leuk.
  5. Elizah

Elizah Niet meer actief

#205 Elizah, 3 mrt 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 mrt 2021
    Een discussie op social media:

Als je kind negatief getest is mag t daarna nog niet naar school. Want het kan andere kinderen aansteken (verkoudheid)
    En die kinderen moeten dan ook thuis blijven, als ze niet willen testen of testen.

Wat vinden jullie daarvan?

6. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    Op die manier zou mijn dochter helemaal niet meer naar school kunnen, ben daarom niet gelijk een voorstander. Wel ben ik voorstander een snotverkouden kind even thuis te houden.

Mapje vindt dit leuk.
  7. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.745
    8.830
    113
    Vrouw
    Bij klachten mag een kind, na een negatieve test, direct weer naar school. Ze hoeven niet dan alsnog in quarantaine. Die mevr bij de ggd heeft iets teveel telefoontjes gepleegd denk ik zo;)

8. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.745
    8.830
    113
    Vrouw
    Ze mogen dus wel gewoon naar school. En idd, ze kunnen dan anderen weer besmetten en zo gaat het cirkeltje rond. Heel irritant dus met deze regels..

Mapje vindt dit leuk.
  9. Elizah

Elizah Niet meer actief

Hier is de regel op school dat je ze thuis houdt bij een behoorlijke verkoudheid. Je beslist dan zelf of je wel of niet test. Test je niet dan blijven ze thuis totdat de klachten over zijn.
    Helder beleid, volgens mij geld dat in heel NL.
    Maar om dan, als ouders, zelf een regeltje te gaan bedenken voor negatief getest kinderen. Dat vind ik best ver gaan..

Mijn negatief geteste kinderen gaan overigens morgen gewoon naar school. ;)

10. Elizah

Elizah Niet meer actief

Nou echt hè.. t Voelt voor mij bijna fout dat ik ze morgen naar school laat gaan. Want dan steken ze misschien iemand aan..
    Voor Corona was dat probleem er helemaal niet..
    Maar k ga ze niet thuis laten, dan had ik ze net zo goed niet hoeven testen.

Klopt niet helemaal,want ik heb ze laten testen omdat hun oudste zus anders niet mag werken op de Oncologieafdeling. Ik vind t toch wel erg belangrijk dat zij haar opleiding goed af kan maken en niet elke keer thuis zit door verkouden broertjes/zusjes.

Bloempjelief vindt dit leuk.
  11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Hier verkouden, negatief getest en dus weer naar school. Ik ga ze niet 1 of meerdere weken thuishouden met een verkoudheid.

SAARC, sprits en Mapje vinden dit leuk.
  12. Mapje

Mapje Niet meer actief

Dit inderdaad. Ik ga zelf ook bij een negatieve test weer de straat op. (Al werk ik thuis dus veel impact heeft dat niet haha)

13. BliksemSter

BliksemSter Niet meer actief

Toevallig was mijn oudste dochter verkouden. Test gedaan, negatief. Maar toen ze op school kwam hebben ze wel gevraagd of ze nog verkouden was. Ja dus. Toen mocht ze alleen maar blijven als ze door haar neus kon ademenen?? Dat kon ze, dus mocht ze blijven. Argument was idd dat ze andere kinderen zou kunnen aansteken die dan ook weer moeten testen.

14. Mapje

Mapje Niet meer actief

Wat een rare test :roflmao: of ze door haar neus kon ademen? Waar is dat precies goed voor dan? Ben je dan minder besmettelijk ofzo?

15. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.218
    1.755
    113
    Vrouw
    Wat ik niet snap bij jouw verhaal van de ggd is dat dit niet in de beslisboom staat.

Algemene regel bij klachten is testen.
    Heb nog nergens vernomen dat kind pas op dag 5 mag testen bij klachten
    5 dagen is alleen van toepassing bij geval van corona in de klast/ omgeving

Mapje vindt dit leuk.
  16. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Dat is ons dus niet verteld :eek: Hij is dus ook niet nogmaals getest op dag 5 :eek:

EDIT: Oh wacht, dat is alleen als hij nauw contact heeft gehad met iemand met Corona :oops: We hebben hem laten testen omdat hij opeens snottebellen kreeg :oops:

Mapje vindt dit leuk.
  17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    #217 Athina, 4 mrt 2021
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2021
    Hier gaf school aan dat ze graag zagen dat je kind dan thuis bleef en anders overleggen met school. Wij hebben dus onze dochter deze week 2 dagen thuis gehouden, omdat ze nog hoestte. Ik weet dat er in de klas kinderen zitten met familie met zwakke gezondheid en daarbij; het is zo'n gedoe voor die kinderen, dat testen. Dan houd ik haar liever nog een paar dagen thuis. (ook al was ik in de veronderstelling dat de cito's begonnen waren)

Dochter is ook wel makkelijk moet ik zeggen; dus misschien maakt dat ook verschil. Hoewel ik haar 'ziek' meldde, ging ze uit zichzelf schoolwerk doen. Ze had niets van school, maar topo, engels, nieuwsbegrip - dat kon allemaal online. En voor rekenen heeft haar zus (brugklas) haar 1e wiskunde boek erbij gepakt en een hoofdstuk opgezocht dat te doen was. Zo was ze toch prima bezig die 2 dagen.

Als het langer dan een week geduurd had - dan had ik haar nóg eens laten testen en had ze daarna naar school gegaan.

--> ze is overigens wél gewoon buiten gaan spelen.. maar buiten vind ik dan weer wat anders dan in de klas, dicht bij elkaar.

18. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.449
    1.130
    113
    Hier wordt nu de 4e op nog geen week tijd getest uit de klas van mijn zoon. Allemaal snot en tot nu toe geen corona. Wat een gedoe.

Mijn dochter op de psz zit in hetzelfde gebouw heeft ook snot en die mag wel zonder test. Zoon gelukkig nog geen klachten. Hoop dat dat zo blijft.

19. Mapje

Mapje Niet meer actief

Oh joh hier elke week wel 3-4 tot nu toe begreep ik van wat ouders.

Hier ook een peuter die wel na 3 dagen alweer snot had. En ik ook maar al 2 x negatief getest. Man en oudste nergens last van. Ik pak altijd alles op helaas.

20. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Bij de kleuters vind ik het eigenlijk, als ik heel eerlijk ben, geen doen om ze thuis te houden bij verkoudheid. Dan kunnen ze nooit naar school... De hele klas is één en al snottebel op het moment en de één na de ander wordt getest.

Gek hè, vroeger stonden we daar niet eens bij stil. Als je alleen maar verkouden was, was het niet zeuren, hup naar school, eventueel met je pakje zakdoekjes.

Maar ik heb getwijfeld hoor. Dus ik heb eerst de directeur om advies gevraagd en die zei toen dat zoonlief gewoon naar school kon komen.

brownielover en SAARC vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina