Dank je wel, iedereen om hem heen heeft tot nu toe negatief getest. Ik ben ook heel benieuwd, morgen even voor de zekerheid een test om te kijken hoe het er voorstaat met mij.
Ja direct testen mijn zoon is ook ziek geworden op school. Je kunt het gewoon niet weten. Mocht je positief testen weet je ook dat je kind de komende tijd antistoffen heeft en een tijdje niet besmet kan raken.
Nee sorry hiervoor zou ik mijn kind niet laten testen maar gewoon thuis houden tot de klachten over zijn. Maar sat is persoonlijk. Ze is vrijdag voor het laatst op school geweest dus er heeft nog een weekend tussen gezeten. En ik lees hier over kinderen die positief getest zijn in een klas en dus mogelijk ook erg besmettelijk zijn. Dit laatste vraag ik me af. Ik denk inderdaad dat een hoop kinderen het virus bij zich dragen maar ik vraag me af of ze ook echt besmettelijk zijn. Zo jammer dat daar nog steeds geen antwoord op is. Als je het voorbeeld neemt van de klas waar er 19 besmet zijn zou je denken van wel maar het zou ook kunnen dat het toch via de leraar op de kinderen is overgegaan.
Mn moederhart breekt. Mn man is as we speak met de jongste aan het testen. Ze heeft een blaf hoest en vanochtend ging het niet met der toen ze net uit bed kwam. Maar ja, uurtje later is ze weer super vrolijk maar toen was de afspraak al gemaakt.
Nou tis goed gegaan met der. Keel deed pijn, neus niet . Man belde net. Nu wachten op de uitslag. Ze heeft een roze ballon en een diploma. Thuis ligt een cadeautje klaar. Trots op mn lieverdje ♡
Ik heb ook nog steeds het idee dat het vooral van volwassene naar (kleinere) kinderen gaat en dat het daar stopt. Kinderen hebben vaak ook geen symptomen.... jammer idd dat daar nog steeds geen antwoord op is
Onze zoon is gisteren getest, omdat zijn vriendje/klasgenootje corona had gekregen van zijn vader. Onze zoon is negatief. Ben benieuwd hoe het uiteindelijk met de rest van de klasgenootjes zal zijn. Als die allemaal negatief zijn, zou dat wel overeenkomen met jullie theorie @Snoopy1983 en @Biebsje
Dank je wel. Ze goed van der. Niemand in de klas is positief, juffen zijn ook niet ziek. Maar omdat ik zelf zwanger ben en bij de praktijkondersteuner loop en ze dus balft als een zeehondje, toch maar laten testen
Ja dat zou zeker fijn zijn. Al heeft dat jochie zijn moeder wel aangestoken, dus daar is het wel van kind op volwassene gegaan.
Nee niet testen. Dochter had het ook, wij werden later wel ziek ook en zijn getest en beide negatief. Als wij positief waren geweest of ze was in contact geweest met iemand die positief is dan zouden we het pas doen bij haar.
Wij zijn toen meteen gaan testen, dag erna konden ze meteen weer naar school. Mochten ze na deze verkoudheid weer iets krijgen, zou ik ook meteen weer een testafspraak maken. Als we hadden moeten wachten tot ze 24u klachtenvrij waren, zouden ze nu aan hun tweede week thuis beginnen. Zeker voor mijn jongste in groep 3 vind ik dat absoluut onwenselijk.
Ik snap dat heel goed. De school wil weten hoe of wat. (Verplichten kunnen ze het niet. Dat vind ik ook goed. Want er zijn altijd situaties waar testen geen goed idee is.) Moet de klas in quarantaine of niet? Bij niet testen weten ze niets, maar kan een eventuele besmetting doorgaan. Mijn neefje van 6 was na de voorjaarsvakantie weer naar school gegaan. Op school voelde hij zich niet lekker. Dus juf belt of zijn moeder hem op wil komen halen. En zij krijgt het verzoek om hem te laten testen. Dat doet ze ook. Nog voor ze de uitslag binnen heeft heeft hij geen klachten meer. Je zou denken, valt mee, nog een dagje thuis en dan (24 uur klachtenvrij) weer lekker naar school. Helaas was de uitslag positief, dus de hele klas in quarantaine. Zijn twee oudere zussen moesten dus ook thuis blijven. En nu kreeg schoonzus het verzoek van school om haar dochters te laten testen. Bij negatief zouden de twee klassen niet in quarantaine hoeven. Testten zij wel positief, dan moeten er dus nog 2 klassen in quarantaine. De meiden zijn getest. Gelukkig negatief. Zo weet de school zeker dat die twee groepen gewoon naar school kunnen blijven gaan. Aan de andere kant snap ik jou ook. Jij kent je kind. Jij weet dat die keelpijn er ook is bij spanning en hij vindt school spannend. Dan is het heel moeilijk in te schatten of het nu ook weer spanning is of toch corona. Ik ben zeker bereid om mijn kind te testen als daar aanleiding toe is. (Verkoudheid, besmetting binnen de klas, oid) maar elke week naar de teststraat rijden? Nee, dat zal ik ook zeker niet doen.
Ben ik ook benieuwd naar. Toen ik contact had met de GGD gaven ze aan dat de bron heel vaak (60% geloof ik) onbekend is... dus misschien heeft moeder het ergens opgepikt en door gegeven?
misschien zijn de ouders gescheiden en hebben zij geen contact meer. Maar dan nog kan de moeder de infectie ergens anders opgelopen hebben natuurlijk.
Hier niet, ik was positief en alleenstaand dus in isolatie was geen optie. Hebben zelfs uit zelfde bekers gedronken omdat ik niet opletten met mijn corona hoofd. Beide kinderen zijn getest en negatief, zoontje is tijdens mijn ziekzijn ook nog getest want die kreeg klachten. Zelf ruim een maand binnen gezeten kinderen nog iets langer ivm die quarantaine van 10 dagen erna, op dag 5 laten testen en negatief.
Nee bron is overduidelijk in dit geval. Toen vader ziek en positief getest was is moeder direct met kinderen mee in quarantaine gegaan. Moeder was 5 dagen na laatste contactmoment met ex negatief, maar inmiddels wel ziek en ook positief getest.