het zou een hele fijne oplossing zijn, maar nog niet goedgekeurd voor kinderen hopelijk gebeurd dat snel! Het apparaat is voor kinderen jonger dan 18 nog niet getest en gevalideerd voor het coronavirus, maar wordt bij die groep al wel gebruikt voor astma of andere longziektes. Zo'n testperiode duurt een tot anderhalve maand, dus het hoeft niet lang te duren voordat ook kinderen op deze manier een coronatest kunnen doen.
Is niet in deze woorden gezegd maar is wel de achterliggende gedachte. Anders zouden ze het niet noemen. Je kind mag naar school als die na 5 dagen een negatieve test heeft, ammehoelah.
Zo staan wij er ook in. Ik ga echt niet aan die gekkigheid meewerken. Ook niet met blaastesten, ademtesten, spuugtesten.
Als mijn kind ziek is wil ik heus wel laten testen maar verder ook niet. Dan inderdaad maar 5 dagen extra thuis. Werken we thuis wel verder.
Zal vast niet mogen Mijn dochter is voor de lockdown ook weleens met lichte verkoudheid naar school geweest. Nooit iets over gehoord dat het niet zou mogen. Was volgens mij toen enkel icm met hoesten, koorts etc, niet te volgen ieder geval
Ja, logisch toch? Dat betekent niet dat testen verplicht zou zijn. Alleen mag een kind dan na 5 dagen dus nog niet naar school.
Die van mij gaan wel testen hoor, als ze dan sneller weer naar school kunnen. Vele duizenden kinderen zijn ze voorgegaan. Ze zijn niet van suiker, ze zijn gexond en ze zijn oud en wijs genoeg om het te snappen. Vijf dagen onderwijs zijn me kostbaar.
Zoons van 9 en 10 laat ik wel testen. Maar die van 4 echt niet. Zou echt strijd worden en dat vind ik zielig. Hopelijk gaat het meevallen met de besmettingen op school.
Ik las dat ze ook een blaasmachine hebben ontwikkeld die al vanaf 2 jaar gebruikt kan worden voor t opsporen van astma. Als ie daar op gebaseerd is, zou dat echt super fijn zijn, betekend dat de 4 jarigen (en evt KDV'ers) t qua longvolume prima aankunnen. Maar ik ben heeeeel benieuwd. Geloof Noorwegen ook met blaastesten werkten, zal daar nog eens neuzen.
Ik heb mijn zoon al eerder een keer laten testen toen hij nog 4 was ivm klachten bij hem nadat zijn juf positief getest was. Hij vond het niet erg om te doen, deed geen pijn enzo en vroeg nadat het klaar was of we nog een keer mochten Ik ga hem dus gewoon laten testen als er een klasgenoot of juf positief getest is. Maar volgens mij ben ik met deze mening flink in de minderheid
Maar volgens mij moet je ook maar net geluk hebben wie de test afneemt. Daar schijnt ook nogal verschil in zitten. Mijn zoontje van 5 ga ik overigens echt niet laten testen. Als ik zijn nagels moet knippen/oren schoonmaken moet ik al praten als brugman om het voor elkaar te krijgen. Hij kan echt niet tegen gedoe aan zijn lijf. En dan ga ik al helemaal geen vreemde een wattenstaaf door zijn neus laten boren. Dat wordt een groot fiasco. Mijn dochter van 7 laat ik mocht het zover komen zelf kiezen of ze getest wil worden of 5 dagen extra thuis wil blijven.
doet me goed om dit te horen. Kreeg hij ook in zn neus? Of alleen in zn keel. Ik ben niet tegen testen, maar ben zo`n heerlijke bange moeder . Laat het liever mezelf overkomen, dan mn kinderen. En vooral nu ik zwanger ben is dat nog erger . gelukkig is mijn man niet zo . Maar ik ben blij met je bericht.
mijn eenjarige is getest. Gewoon net als bij volwassenen. Ze deden eerst der neus met de achterliggende gedachte dat er dan een grote kans was dat ze ging huilen en toen deden ze heel snel der keel. Viel echt reuze mee. Ze heeft 5 tellen gehuild.
Zoon van 5 is inmiddels 2x getest. Zonder problemen. Dus ik denk dat hij het zo weer doet. Maar goed voorlopig hoeft hij sowieso niet meer getest. Afgelopen zaterdag was d test positief, dus de komend 7/8 weken hoeft hij sowieso niet getest. Komt mooi uit nu