Net de uitslag van mijn dochter, vanochtend om 9:00 getest. Helaas positief. Ik ben zelf ook ziek en heb om 12:00 getest, ik zie de bui al hangen Mijn dochter reageerde trouwens heel blij
Oohh dat is ergg.. hoop dat jij negatief bent maar nu je klachten hebt.. hopelijk worden jullie niet heel ziek..
Nou ze zegt dus net, ik heb smaakverlies. Gister kon ze niet bedenken wat ze wilde eten, we vonden haar een beetje irritant . Maar ze kon dus niets bedenken omdat ze geen smaak had...
Bij ons in de klas iedereen gestrekt, merendeel die wel heeft getest en die zijn allemaal negatief voorlopig. Nu de BSO'ers nog...
Ik ook positief helaas, fijn is dat ik nu wel met jongste kan knuffelen zonder bang te zijn besmet te raken
En je dochter is dus getest ivm een klasgenootje die het had zonder klachten? Ik ben benieuwd of er nog meer positief testen in de klas. Toch bizar als het virus zich zo snel kan verspreiden. Of is het van jou op je dochter over gegaan? Want je loopt ook wel risico op je werk schreef je laatst toch?
Ja waar het vandaan is gekomen weten we niet precies. Ik ben donderdag voor het laatst op mijn werk geweest, sinds gister klachten, had gister overdag alleen lichte hoofdpijn (maar had die nacht ook heel slecht geslapen) en vanaf gisteravond koorts en spierpijn erbij. Op mijn werk zitten we met z'n vieren/vijven op 1 klein kantoor. En we hebben heel kort contact met chauffeurs. Op mijn werk heeft niemand nog klachten (en ik hoop heel erg dat ik gister niemand heb besmet, wat een drama zou dat zijn...). Ik heb niet van andere ouders gehoord dat hun kinderen een positieve test hadden, wel een hoop negatieve testen, maar misschien wil ook niet iedereen het melden, dus zou zo kunnen dat er 10 kinderen wel besmet zijn. Van de 27 kinderen heb ik van 15 kinderen gehoord dat ze negatief getest zijn. Dat meisje was getest omdat 1 van haar ouders corona bleek te hebben, misschien was ze zelf al langer besmettelijk. Maar mijn dochter zit wel aan de andere kant van de klas en heeft verder geen contact met haar. Van de meisjes die veel met dat meisje omgaan heb ik geen uitslag gelezen en van 1 meisje was de uitslag er nog niet.
Wat als een kind met klachten niet getest wordt? Een kind met klachten dat niet is getest, mag weer naar de kinderopvang of school als het 24 uur volledig klachtenvrij is (met een maximum van 7 dagen na de 1e ziektedag in het geval van aanhoudende milde klachten). Daarna mogen kinderen met milde klachten* weer naar kinderopvang of school. Kan iemand mij vertellen wat dit inhoudt? Mijn zoontje is nu een week thuis met milde klachten... wanneer mag hij weer naar school?
Is het 7 dagen geleden dat zijn klachten begonnen? Hier mag een kind dan met af en toe hoesten weer naar school. Lastig hè! Is het een optie om met school te overleggen?
Een week geleden begonnen inderdaad.. de klachten verergeren ook niet. Ga vandaag dan maar even met school overleggen.
Mijn oudste is gistermiddag getest naar aanleiding van een besmette leerling in zijn klas. Voor hem wachten we nu nog op de uitslag. Hij heeft verder geen klachten maar wilde testen zodat hij bij een negatieve uitslag snel weer naar school kon Kregen we in het begin van de avond een mail van school dat door de oplopende besmettingen de school per direct gesloten is voor een week.
Bij mijn oudste op school is het ook rond gegaan, in elke klas een positief getest kind dus de hele school dicht. Mijn zoon wordt vanmiddag (als enige van zijn klas) getest. Wij zijn al een paar dagen verkouden en negatief getest. Stel nou dat mijn zoon positief test, hoe lang moet hij dan thuis blijven? Geen klachten, hoest alleen ‘s nachts. Maar dat doe ik ook.
Zonder klachten 5 dagen. Als hij normaal niet hoest 's nachts zou ik dat wel als een klacht zien, dan is het 7 dagen (en dan moet hij wel 24 uur klachtenvrij zijn).
Bedankt voor je reactie! En dan 7 dagen vanaf dat ‘ie begon met hoesten? Hij was begin vorige week al een paar dagen thuis vanwege een klein beetje snot, dus dat hoesten is denk ik een restverschijnsel daarvan. Maar man man, wat is dit lastig zo.