Kind testen bij klachten vanuit school

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Bloem2310, 3 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.180
    4.494
    113
    Wij hebben net van de scholenstichting een mail gehad dat kinderen die verkouden zijn (dus snotneus) niet naar school mogen gaan. Nou ben benieuwd wanneer ik de eerste thuis moet houden, of op moet gaan halen...

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.304
    2.586
    113
    Hier net de brief binnen. Met alleen een neusverkoudheid mogen ze naar school , met koorts en andere klachten niet

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.231
    23.312
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Terwijl dat tegen de voor nu nog geldende richtlijnen in gaat.
    Bij ons stond het ook in de brief. Met de opmerking 'conform de geldende richtlijnen,'. Ik ga ze morgen die richtlijnen even mailen dus.. :roflmao:

mamameer vindt dit leuk.
  4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.180
    4.494
    113
    bij ons in de mail stond dat het rivm de richtlijnen nog nader aan het bekijken is en dat er eerdaags een nieuwe richtlijn kan komen. Maar tot die tijd willen ze liever geen kinderen met verkoudheid op scholen toelaten. Ook staat er dat de scholen organisatie de richtlijnen volgt maar ook vrijheid heeft om zelf invulling te geven aan de zaken om het werkbaar te maken voor de scholen.

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.231
    23.312
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, dan zijn ze wel eerlijk. Maar je moet niet verwijzen naar de richtlijnen en het dan anders doen. Die uitleg die jij als laatste zin geeft, werd bij ons niet gegeven.

mamameer vindt dit leuk.
  6. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.031
    2.392
    113

Maar ook die laatste zin klopt ban geen kanten. Dit staat in de brief die scholen vanuit ministerie onderwijs hebben gekregen. Is geen woord Russisch aan

Algemene coronamaatregelen
    A. Wettelijk verplicht
    • Voor leerlingen van de basisschool geldt dat zij bij een neusverkoudheid1 gewoon naar school mogen. Ook in het geval van chronische verkoudheidsklachten, astma of hooikoorts kan een leerling naar school.

SAARC en Liekje81 vinden dit leuk.
  7. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.111
    14.843
    113
    Vrouw
    En toch vind ik dit heel erg in strijd met het strengere testbeleid bij kinderen.
    Natuurlijk zijn kinderen veel vaker gewoon neusverkouden, maar ga je je neusverkouden kind laten testen? Het mag naar school, dus is daar geen noodzaak voor, maar veel kinderen hebben nauwelijks hinder van een coronabesmetting. Hebben hooguit een loopneus (in veel gevallen) dus het kan wel corona zijn en daarmee mogen ze naar school.
    Hoe past dat dan bij elkaar?

8. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.031
    2.392
    113

Het kan natuurlijk ook zijn dat dat vanuit omt nog veranderd wordt. Echter is dat nu nog niet het geval.m, dus klopt t gewoon niet dat scholen nu al aangeven kinderen met alleen een verkoudheid te weten.

Zxcvb en Liekje81 vinden dit leuk.
  9. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.122
    294
    83
    Dat is ook lastig. Je weet ook niet hoeveel % van de alleen neusverkoudheid (loopneus) bij een kind corona is. Ik weet wel dat ze dit bij ons al vanaf het begin hebben gedaan. Kinderen met alleen neusverkoudheid naar school. En in al die tijd is maar 1 juf besmet geweest, via haar man. Dus nog niet eens via een kind. Het is en blijft lastig.

Zxcvb vindt dit leuk.
  10. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.122
    294
    83
    En heb je ze gemaild? Ik heb ze gemaild en bij ons wordt het nu aangepast. Maar als de beslisboom straks anders wordt, dan zal het wel weer aangepast gaan worden.

Liekje81 vindt dit leuk.
  11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.231
    23.312
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, heb gemaild. Nog niks terug gehoord. Heb ook de vraag erbij gesteld dat als je verkouden kind naar huis moet en je wil niet laten testen, wat dan. Wat ze zeiden zsm testen, terwijl dat niet verplicht is. Ben benieuwd of ik vandaag nog iets hoor.

12. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.111
    14.843
    113
    Vrouw
    Ik heb al 2 kinderen die sneeuwvrij hebben maandag:roflmao:
    Allebei VO dat wel.

Shay25 vindt dit leuk.
  13. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.000
    6.752
    113
    zuid-holland zuid
    Ja maar ja toen ik na mijn besmetting met de GGD belde zeiden die dat jonge kinderen ook vaak alleen maar een dagje hangerig zijn of een paar keer diarree hebben... dat hadden mijn kinderen toevallig wel gehad in de weken er voor. Maar ja moeten we dan ieder kind die een keer moe is ook meteen gaan testen, dat voelt toch een beetje hopeloos.

Zxcvb vindt dit leuk.
  14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.969
    15.009
    113
    Bij ons is hij ook anders dan dat hoor.

Iedereen blijft thuis bij:
    - Neusverkoudheid (behalve wanneer er
    sprake is van astma, hooikoorts of
    chronische verkoudheidsklachten)
    - Hoesten
    - Moeilijk ademen/benauwdheid
    - Plotseling verlies van reuk of smaak
    - Koorts boven de 38 graden C
    - Blijf ook thuis als een gezinslid getest
    wordt. Als de uitslag negatief is, mag uw
    kind weer naar school
    - Blijf thuis als een gezinslid besmet is met corona, last heeft van moeilijk ademen/ benauwdheid en of koorts heeft boven 38 graden.

Zxcvb vindt dit leuk.
  15. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Hier een mail van school vandaag. Bij neusverkoudheid mogen de groepen tm 6 naar school. Groep 7 en 8 blijven wel thuis bij neusverkoudheid.

In beide klassen van onze kinderen is er sinds dit hele gebeuren nog geen enkel kind positief getest. Tot nu toe 2 keer een ouder van 1 van de kinderen uit de oudste zijn klas.
    Ik verwacht niet dat er snel een positief getest kind en als het gebeurt zien we dan wel of we onze eigen kinderen laten testen of niet.

16. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Nadat mijn man positief testte heb ik beide kids na 5 dagen laten testen om weer uit quarantaine te kunnen.

Geen handig karwei met een autist (lees: houdgreep en test in keel en neus). Maar ik zou het zo weer doen. Al is het maar zodat de autist weer naar school kan in het vaste ritme dat hij zo nodig heeft.

Die paar tellen dat de test duurt komen we wel door

Elsss, Maslov, YaelStone en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.126
    17.140
    113
    Misschien een beetje mosterd, maar het is inmiddels aangepast op de site van het RIVM. In de nieuwe beslisboom staat dat 0 t/m 3 jaar wèl naar kinderopvang mag met verkoudheidsklachten (mits geen koorts of meer dan incidenteel hoesten) maar kinderen vanaf 4 jaar niet naar school. CBABDBA7-4724-458E-A510-E5094E69D9A6.jpeg
    F3B724E8-B47B-4E9F-BC03-2A5E6831FAF9.jpeg

18. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.031
    2.392
    113

Die beslisboom is aangepast na dat besluit van omt. Als het goed is was mijn post van daarvoor ;)

19. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.126
    17.140
    113
    Vandaar dat ik ook zei “misschien mosterd” ;)

20. maliro

maliro Niet meer actief

Zo sta ik er idd ook in.
    Überhaupt belachelijk dat een kind, ook al heeft het geen klachten, zich na die 5 dagen moet testen en pas bij negatieve test weer recht heeft op onderwijs. En tegelijk geeft Rutte aan dat hij nooit is getest want zonder klachten heeft het geen zin..
    Mondkapjes groep 7/8 snap ik ook niet. Waarom is die regel ingevoerd? Terwijl iedereen weet dat de niet-medische kapjes dit virus niet tegen houden.

SAARC en Anouk2005 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina