Kind testen bij klachten vanuit school

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Bloem2310, 3 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.452
    1.038
    113
    Vrouw
    Ik twijfel ook zo erg. Jongste (net 4) heeft sinds zondagmiddag koorts, dus nu iets meer dan 2 dagen. Normaal doe je hier niks mee.
    Zelf ben ik gister negatief getest. Moeten we het haar dan aan doen? Vind ik lastig hoor.
    Ik moet morgen wel werken maar hou daar goed afstand van iedereen en draag natuurlijk mondkapje.
    Zo maar met werk overleggen

2. Novi

Novi Niet meer actief

Ik heb voor het eerst zelf een test gedaan en ben er nu helemaal zeker van dat mijn kinderen dit niet gaan doen. Niet dat ik het voor mezelf heel heftig vond, maar voor mijn kinderen vind ik het dat wel.

3. Biebsje

Biebsje Actief lid

27 aug 2015
    252
    86
    28
    Het verschilt heel erg per kind. Wij zijn er heel nuchter onder, maar de oudste is gewoon heel angstig voor alles wat nieuw/onbekend is. En dan is een Corona test wel heel lastig hoor. Keel lukte gelukkig wel, en daarop kreeg ze een positieve uitslag. (Neus wilde ze gewoon niet doen...)

4. Helicryse

Helicryse Fanatiek lid

8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    Mijn kinderen worden niet getest. Ik vind dat echt veel te heftig. Dan maar wat langer thuis indien nodig... Is ook niet tof natuurlijk, maar ik vind de coronatest voor kleine kinderen echt ingrijpend. Dus dat wil ik gewoon zoveel mogelijk vermijden.

5. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.442
    4.368
    113
    Mijn man en ik hebben helaas geen mogelijkheid om de kinderen zomaar thuis te houden. Mijn jongste heeft al een test gehad, mocht de oudste ook moeten, dan is het maar zo.

Lafayette en Athina vinden dit leuk.
  6. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.226
    3.471
    113
    Niet alles gelezen, maar in reactie op de OP: bij ons is het ook verplicht om te testen bij klachten. Heb mijn zoon laten testen in een speciale kinderteststraat, het was zo gepiept. Stelde echt niks voor hoor.

Aegyo, Athina en YaelStone vinden dit leuk.
  7. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Hier mijn zoon gisteren laten testen, ook in een kinderteststraat.
    Was ook inderdaad zo gepiept. Ik denk dat ik me er drukker om gemaakt heb dan mijn zoon zelf.
    Hij vond het wel spannend en wilde eerst precies weten wat ze gingen doen maar hij gaf geen kik tijdens het testen zelf.

Athina en Maslov vinden dit leuk.
  8. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Wat krijgen de kids hier anders dan "regulier"?

9. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb mijn kinderen overigens wel laten testen (nav besmetting een vd ouders). Ik moest weten wie er wel en niet besmet was ivm oma die wij gezien hadden en oma geruststellen.

Inmiddels heeft iedereen "het" behalve 1. Als ik hem niet test dan moet hij binnen blijven tot minstens 14 maart. Als ik hem wel laat testen (en het is positief) dan mag hij gewoon naar school ergens volgende week. Ik vind het voor hem in dit geval een grotere crime om binnen te moeten blijven dan een test. Hij is om te kopen met een ijsje en een cadeautje gelukkig

Athina vindt dit leuk.
  10. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.113
    14.844
    113
    Vrouw
    Wij hebben er ook voor gekozen om jongste zoon van 5 te testen, toen wij corona binnen het gezin hadden. Als ik hem niet zou testen zou hij het langst binnen hebben gezeten. Nu bleef zoon van 15 als enige negatief. Maar zoon van 5 bleek positief, een week voordat de scholen weer open gingen. Hij kon dus mooi de 8e ook naar school. Anders had hij 2 weken langer in huis gezeten.
    Dan vind ik even testen toch echt een beter idee. In ons geval!

Athina en 1981Mama vinden dit leuk.
  11. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.226
    3.471
    113
    Toen ik mezelf liet testen (paar maanden terug) moest ik in de auto blijven zitten met het raampje naar beneden. Bij de kinderteststraat parkeer je de auto en ga je een gebouwtje binnen. Daar hangen een beetje kinderversieringen. Plaatjes, vrolijk gordijntje, weet je wel. Het zag er wel ontspannen uit. Ik ging op een stoel zitten en kind op schoot. Mijn zoon is 8 en een flinke kerel, maar dat paste gewoon op die stoel. De medewerker was supersnel. Niet vergelijkbaar met mijn test, wat echt een hoop gedoe en geroer was. Hij jammerde eventjes, kreeg daarna een koekje van mij en toen was het gelijk over. Hij liep lachend terug naar de auto en dat zegt wel wat. Mijn zoon is nonverbaal autist, dus ik kon hem niet uitleggen wat er ging gebeuren, maar alles ging zó snel... het was secondenwerk.

Willemijntje19, Athina, chrystel73 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Wauw wat fijn!
    Weten ze dat bij het telefoonnummer, waar die locaties zijn?

Wij hebben afgelopen keer zelf maar iets er van gemaakt. Favo snoepjes mee in de auto, thuis een ijsje en een klein kadootje. Mijn kleuter was teleurgesteld dat hij een kleurplaat kreeg (daar houdt hij niet van sowieso), want de vorige keer kreeg hij een knuffelbeer.

13. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.226
    3.471
    113
    Ja, ik kreeg deze locatie door van de GGD Hart voor Brabant. Ik wilde namelijk overleggen of ze ergens een andere aanpak hanteren voor verstandelijk beperkte kinderen, toen kwamen ze hiermee. Het was voor ons een stuk verder rijden (45 min heen- 45 min terug) maar ik ben wel blij dat ik dat gedaan heb. Het zal niet voor alle kinderen nodig zijn, maar voor de (bangige) kindjes die op schoot willen zitten, wel. Met 1 hand hield ik zijn handen over elkaar gevouwen, met de andere hand hield ik zijn voorhoofd vast, zodat zijn achterhoofd op mijn schouder rustte.

Trirani vindt dit leuk.
  14. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.281
    25.751
    113
    Voor mij hangt het van de situatie af. Mijn zoon zit nu in quarantaine. Blijkbaar testte een klasgenootje gisteren positief (kregen mail van school). Deze heeft hij vorige week donderdag voor het laatst gezien ivm vakantie. Dus de kans dat dit kindje toen al corona had acht ik sowieso klein. Ik vind het daarom ook eigenlijk onzinnig dat mijn 4-jarige nu alsnog in quarantaine moet de komende vier dgn...

Dus ik ga hem nu zeker niet laten testen. Hij kan maandag in principe ook gewoon weer naar school. Mocht hij de komende 4 dgn alsnog klachten ontwikkelen dan ga ik hem waarschijnlijk wel laten testen. Want de kans op een gewone verkoudheid is dan vrijwel nihil, aangezien hij heel lang niet verkouden is geweest, wij ook niet verkouden zijn geweest en hij al een week geen contact heeft gehad met andere kinderen. En dan zou aannemelijker zijn dat zijn klachten coronagerelateerd zouden zijn.

15. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Kreeg net een mail dat de uitslag van de test van mijn zoon bekend is en dat je dat online kunt inzien.
    Hij heeft alleen (nog) geen digi-d.

Weet iemand of je dan gebeld wordt door de GGD of moet ik zelf bellen? Beetje domme vraag misschien maar weten dat de uitslag er is en verder niks maakt me nogal onrustig zeg maar:p

16. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.162
    3.043
    113
    Nederland
    Ik werd gebeld voor de uitslag van mij dochter, want zij heeft ook nog geen DigiD.

sprits vindt dit leuk.
  17. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ahh oké.
    Kreeg je ook een mail met de bevestiging dat de uitslag bekend was?

18. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.271
    1.099
    113
    Ik heb voor al mijn kinderen een DigiD aangevraagd haha! En ik verwacht hem morgen te kunnen gebruiken voor de uitslag van mijn zoon

19. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.162
    3.043
    113
    Nederland
    nee ik heb geen mail gehad. die man aan telefoon zei wel "je hebt de uitslag waarschijnlijk al gezien" maar ik had dus nog niks gezien.

20. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ik wacht nog maar even (on)geduldig af:p

Deel Deze Pagina