Ik heb mijn dochter van 2 ook laten testen zonder klachten, Helaas bleek ze positief. Maar dit heb ik gedaan omdat ze anders niet naar de opvang mocht komen (leidster was positief dus alle kindjes uit de groep moesten testen of 10dgn thuis blijven). Aangezien ik in de zorg werk en man ook een cruciaal beroep heeft kunnen wij niet thuis blijven. Gelukkig ging het hier goed, ondanks een gewone teststraat gaf ze geen enkele kick.
Opvallend want ik heb toch al vaker gehoord dat kinderen het niet heel vervelend vinden, terwijl het voor volwassenen toch eigenlijk altijd wel erg onaangenaam is. Ik vraag me af of het gewoon bij kinderen echt anders is dan voor volwassenen.
Klopt, wij hebben die optie inderdaad wel. Flink bagger als je t niet hebt en met een kind die je eigenlijk niet wilt laten testen (onze historie zal wel vaker voorkomen) maar soort van "moet". Lijkt me een rotspagaat. Meestal doen ze t bovenverwachting goed maar deze is nogal een geval extreme houtgreep als ze weet wat t is en t om dr neus gaat.
Ze zijn allicht makkelijker afgeleid of zetten zich er snel overheen? Beetje t idee kind huilt want is gevallen, 3-2-1 race over de speelplaats. Verbaasde mij ook overigens met alle berichten van ouders met jonge kinderen.
Wij zitten morgen op dag 10 van zoon zijn quarantaine. Eindelijk. Gelukkig kan ik gewoon thuis blijven. En niemand heeft klachten, dat is nog het allerfijnste
Dat is inderdaad wel lastig als je zelf in de zorg werkt en je eigenlijk onmisbaar bent..maar dan nog, kind kiest er niet voor. En met nauwelijks klachten moeten ze toch gaan testen anders kunnen ouders niet naar werk.
Ik vond het helemaal niet erg onaangenaam, mijn man ook niet. Mijn kinderen vonden het vooral kietelen en een paar tellen vervelend, daarna was ‘t al klaar.
Het scheelt heel erg per keer. Ik ben meerdere keren getest. De ene keer zat ik te kokhalzen en liepen de tranen over mijn wangen. En een andere keer was ik bijna verbaasd: oh is het nu al klaar.
Misschien minder diep? En ik ben vaak getest waarvan het 2 keer echt vervelend was en overige keren hoogstens even kriebelig..
Ik vond het 1 keer echt heel vervelend in mijn neus (echt pijn) en 1 keer heel vervelend in mijn keel (kokhalzen). De andere keren (ik ben best vaak getest) vond ik het geen probleem. Voor kinderen zal het niet anders zijn, maar de kleintjes kunnen er wel weerstand voor artsen voor krijgen, ook de tandarts bijvoorbeeld.
Hier hetzelfde. 4 Jaar jong en hij gaf geen kick. Heel even kokhalzen en toen was het interessanter om nog even zijn knuffel te laten zien aan de mevrouw Uitslag was negatief overigens Maar hij heeft wel wat snot, dus nu weet ik niet of hij gewoon maandag naar school mag Hij is verder totaal niet ziek namelijk.
Kind uit de klas van mijn zoon (zit naast hem) is positief getest, maar volgens de mail van school, die wij vanochtend kregen, is er op dit moment geen aanleiding voor verdere actie vanwege vakantieperiode die ertussen zit. Wij hebben ook niets van de GGD gehoord. Mijn zoon was de laatste dag voor de vakantie thuis, omdat hij hangerig uit school kwam en klaagde over buikpijn (geen diarree). Hun laatste contact was 10 dagen geleden. Ik heb het even opgezocht, maar volgens mij kunnen wij helemaal niet eens testen zonder klachten, dan moet je een melding van de coronaapp hebben of via het bron- en contactonderzoek naar boven komen en krijg je een speciaal telefoonnummer. Kan natuurlijk dat het kind pas in de vakantie klachten (of niet?) kreeg, hoewel die voor de vakantie ook een keertje thuis was gebleven. Ik vind het allemaal vrij onduidelijk. Vooraf aan de vakantie waren meerdere kinderen af en toe niet op school, maar als ouder weet je natuurlijk niet waarom. Ben benieuwd, hoe het nu verder gaat, als er niets verandert, gaat mijn zoon maandag gewoon naar school...
Volgens mij mag hij dan niet naar school. Ook niet als de test uitslag negatief is (al zou je hem opnieuw laten testen), dan zul je moeten wachten tot de snotneus weg is. Maar misschien heb ik het fout hoor.
Hier mag dat wel. Je mag bij ons verkouden naar school als een negatieve uitslag hebt. Maar verschilt per school.
De kinderopvang waar mijn jongste dochter zit sluit de deuren voor 10 dagen wegens een uitbraak. We kunnen onze jongste van nog geen 3 jaar later testen over 5 dagen. Gaan wij dus echt niet doen. Ze zou dan als ze negatief test uit quarantaine mogen, maar ze kan niet naar de opvang. Dus wij kiezen ervoor aangezien er in onze regio geen kinderteststraten zijn haar niet te laten testen.