En nu...positief...

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door mamavanmimi, 10 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Goedenavond dames,

Ik heb zojuist een positieve corona-uitslag gehad:mad:
    Hier in huis natuurlijk de poppen aan het dansen....ik werk in de thuiszorg en man vind dat ik te laks ben geweest met alle maatregelen, is niet zo, ik hou me overal aan... maar nu

Ik lees in de brief die er bij zit dat alles nu apart gedaan moet worden, was en afwas enzo, maar die snap ik niet helemaal. In de vaatwasser of wasmachine komt het er toch allemaal schoon uit? Of denk ik dan te simpel.
    Apart toilet snap ik.
    Hoe gingen jullie hier mee om? Voor degene die ermee te maken hebben gehad tenminste... Er komt denk ik nog wel een belletje van de ggd en die kunnen het vast allemaal goed uitleggen, maar dit zijn meteen de eerste dingen waar je aan denkt.
    En nu werk ik in de thuiszorg en zijn cliënten die nog een echtgenoot thuis hebben, hoe zit het bij anderen in de thuiszorg, moeten die dan een mondkapje op als jullie er zijn? Mijn man is dus pissig nu omdat ze dat bij ons niet doen en dat dus wel zou moeten volgens hem. Want nu hoor ik net van een collega dat de echtgenoot van een cliënt vandaag een positieve testuitslag had. Alleen wij wisten niet dat zij getest is of überhaupt klachten had, anders moesten we volledig beschermd naar binnen en nu dus alleen handschoenen/mondkapje. En laat dat nu net een cliënt zijn waar ik de afgelopen 2 weken regelmatig ben geweest....

Sorry, beetje warrig misschien allemaal maar komt me een beetje rauw op mijn dak vallen allemaal, zeker in combinatie met de reactie van mijn man:cry:

2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.023
    14.679
    113
    Vrouw
    Je man is denk ik geschrokken van de positieve uitslag. Begrijpelijk. Maar hé, nu moet je dit samen doen.
    Laat het even bezinken.

Had jij klachten? Of heb je je op dag 5 na contact getest?
    Als jij al klachten hebt is de kans redelijk aanwezig dat je man inmiddels al door jou is besmet. Dus dat hij over een paar dagen ook klachten gaat krijgen.

Je moet nu samen beslissen of je in isolatie wil gaan en of dat mogelijk is.
    In isolatie betekent dat jij op een eigen kamer gaat slapen en verblijven. Je eet apart en je maakt idd de badkamer en wc regelmatig schoon.
    GGD zal ook zeggen dat je je was apart moet doen. Dit is denk ik omdat virus deeltjes op je kleding kan zitten die je man dan aan zijn handen krijgt als hij jouw vuile was vast heeft.

Als in isolatie gaan voor jullie niet kan hoef je al dat niet te doen.
    Wij hebben ook corona hier in huis. Bij ons is het 'binnengebracht' door onze oudste zoon van 17. Hij heeft gezellig een patatje gegeten bij een vriend, met een paar vrienden. Helaas werd een van die vrienden de volgende dag ziek wakker.
    Wij hebben toen besloten dat zoon niet in isolatie gaat. Hij heeft een heel kleine slaapkamer en met 9 man in huis en maar 1 badkamer was de kans toch heel groot dat hij een van de anderen zou besmetten.
    Nou dat is idd gebeurd. Ik kreeg een weekje later klachten en mijn man twee dagen na mij.
    En uiteindelijk bijna al de andere kinderen.

Maar er zijn ook zat gezinnen waar de partner en/of kinderen niet besmet worden.

Heel veel sterkte, ik hoop dat het meevalt met de klachten.

3. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik ben idd getest omdat ik klachten had, ben gisteren ziek wakker geworden na een paar dagen flinke hoofdpijn.
    Mijn man is panisch dat hij het eventueel zal krijgen dus betekend dat voor mij isolatie. Mijn man is bekend met astma en verminderde longinhoud, dus ergens snap ik zijn boosheid wel, maar ik doe/deed verder alles wat ik kan om het niet te krijgen, wat dus is mislukt.
    Nu dus puzzelen hoe we dit allemaal gaan doen, met 2 kinderen die al maanden vergeten handen te wassen wat nu dus nog belangrijker is. Het aanleren dat ze alleen het toilet beneden mogen gebruiken zal dus nog een uitdaging worden.....

4. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Wat zwaar kl.te voor je. Waarschijnlijk uit je man zijn schrik en angst om jou nu even in woede, maar echt boos zal hij vast niet zijn. Ik heb geen ervaring en kan geen tips geven maar mijn 1e gedachten is net als die van jou, was en vaat komt er toch schoon uit dus hoezo appart? Succes en sterkte en hopelijk word je er niet al te ziek van en hou je er niet lang nog na klachten van.

5. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Begin januari is mijn man positief getest. Hij liet zich testen omdat hij in contact was geweest met zijn vader die positief bleek te zijn. Tegen de GGD hoordeik hem zeggen dat hij lichte keelpijn had.

Toen hij de uitslag kreeg is hij naar zolder vertrokken. Toilet boven was voor hem en werd na elk bezoek goed schoongemaakt.
    Maar zijn was heb ik niet apart gewassen en ook zijn vaat ging gewoon bij de andere spullen in de vaatwasser. Kinderen en ik zijn ook getest, allemaal negatief. Handen wassen hebben we ook niet vaker gedaan dan anders.

Mijn man had dus wel al 2 dagen lichte klachten, voor hij de uitslag kreeg. Maar pas vanaf dat hij de uitslag had, is hij apart gaan slapen. En hij heeft mij dus niet besmet.

Ik werk zelf in de zorg. Momenteel zit mijn afdeling in quarantaine. Wij dus in volledig pbm pak. Normaal gesproken alleen een mondkapje. Bezoek moet dat ook. Bewoners niet.
    Maar misschien is er nog verschil in woonzorg of thuiszorg.

Beterschap en hopelijk word je niet erg ziek.

6. GossipGirlxoxo

Hoe lang hebben jullie wel niet in isolatie gezeten met zo een groot gezin en dan allemaal omstebeurt besmet raken?

7. GossipGirlxoxo

Telkens als ze net wat leuks willen gaan doen ze terug roepen om handen te moeten wassen. Net zo lang tot ze het zo irritant gaan vinden dat ze het zelf niet meer vergeten of direct doen als je ze erop wijst mochten ze het dan een keer sporadisch vergeten ipv nu regelmatig.

8. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Wat vervelend joh! hopelijk wordt er voor de rest niemand ziek en zijn jullie er snel vanaf. Ik werk zelf ook in de thuiszorg en de partner van een client heeft geen mondkapje op client zelf ook niet.
    Als een client getest moet worden omdat ze klachten hebben gaat er bij ons een viraal team heen geheel in pak totdat de uitslag bekend is.
    Als er bezoek is die moeten naar een aparte ruimte zodat wij ''veilig'' zorg kunnen leveren. ZIjn er meer dan toegestaan binnen hoeven wij geen zorg te leveren dan gaan we gewoon verder.

9. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wat vervelend voor jullie.

Wel slecht dat Fam en mantelzorg geen mondkapje dragen als de zorgverlening komt. Bij onze organisatie moet dat wel, en het liefst ook nog naar een andere ruimte dan waar de zorgverlening is.

De echtgenoot had moeten vertellen klachten te hebben en testen. Dan hadden jullie met pbm zorg kunnen verlenen. En echtgenoot had de 1.5m in acht moeten nemen.

Aan de andere kant kan je het natuurlijk overal opgelopen hebben. Het hoeft niet zo te zijn dat je op je werk besmet bent.

Maar het is wat het is, en nu moeten jullie hier zo goed mogelijk mee dealen. In isolatie en na 5 dagen mogen man en kinderen getest worden. Veel sterkte, hopelijk word je er niet te ziek van en raakt je man niet besmet.

10. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.023
    14.679
    113
    Vrouw
    Ik snap je man dan wel. Hopelijk zakt zijn boosheid snel. En wordt hij niet ziek.
    Ik hoop voor jullie dat bij jullie de isolatie gaat werken en dat er verder niemand ziek wordt.
    Je man zal nu je kinderen moeten helpen herinneren aan het handen wassen. Naar de wc geweest? Handen wassen! Eten? Handen wassen!

En een kleine tip: hang een rood papier op de wc deur boven met "stop" erop. Helpt je kinderen misschien te herinneren om niet die wc te gebruiken;)

Beterschap en sterkte❤️

11. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.023
    14.679
    113
    Vrouw
    Haha, lang. Een ding scheelt: als je het gehad hebt en weer klachtenvrij bent mag je weer naar buiten. Daardoor dunt het in huis weer langzaam uit:D
    We zijn in quarantaine gegaan op 15 januari. Op dit moment heeft oudste dochter het. En zoon van 15 is de enige die het nog niet gehad heeft. Dochter zit in isolatie, zodat zoon vrijdag kan gaan testen. Als hij dan negatief test is het eindelijk klaar. Dan heeft hij 4 weken binnen gezeten. Als hij dan positief test zit hij een week langer binnen.

12. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Dat is een goed idee!! Zal het aan mijn man doorgeven inderdaad.

En wat jullie zeggen over het handen wassen, we doen idd al een jaar lang niks anders dan de hele dag door roepen dat ze handen moeten wassen, uit school na het buiten spelen, we doen niet anders, ze zijn heel hardleers :mad:

Mijn man was idd de schrik, hij belde vanmorgen. Heb het ook tegen hem gezegd, dat ik net zo goed geschrokken ben en er niks aan kan doen, ik hou me overal aan en dat weet hij wel... hij is zelf echt bang om het ook te krijgen. Zeker nu hij ook een barstende hoofdpijn heeft. We houden het maar op spanning, maar wachten het af. School en werk zijn op de hoogte. God heeft gebeld en mijn cliënten van zondag en maandag moeten ook in quarantaine zei ze.... dus werk maar weer gebeld...... maakt het wel lastig zo, voel me wel schuldig maar kan er niks aan doen

Zxcvb vindt dit leuk.
  13. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Zo is dat bij ons ook idd.
    Fam had in dit geval niet gemeld dat echtgenoot getest moest worden, alleen de positieve test hebben ze doorgebeld.....

14. NiVa0230

NiVa0230 Fanatiek lid

14 dec 2018
    1.705
    3.842
    113
    Daar zouden een hoop mensen jaloers op zijn denk ik :D

Beterschap! Hopelijk rollen jullie er zonder al te veel kleerscheuren doorheen.

Felice, einad, Mapje en 6 anderen vinden dit leuk.
  15. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.076
    12.030
    113
    Ik wilde al zeggen: heb je hem gevraagd hoe heel Corona opgelost kan worden :D

maar heel veel beterschap! Hopelijk valt het mee!

ano vindt dit leuk.
  16. Biebsje

Biebsje Actief lid

27 aug 2015
    252
    86
    28
    Hé wat vervelend!
    Ik kan je niet echt helpen, maar bestel anders ook van die Dettol doekjes, kun je daar makkelijk mee het toilet schoonmaken en dingen die je hebt aangeraakt.
    Vriend van vriendin had het ook, vriendin heeft het niet gekregen. De moeite waard dus om in isolatie te gaan! Beterschap!

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    Hoe is het nu ts?
    Wij hebben ervoor gekozen om niet in isolatie te gaan van ons gezin. En 2vd 3 kids hebben het niet gehad. Die hebben dus helaas wel het langs in quarantaine gemoeten..tip: laat je kids en man vast testen . Als die positief testen verkort het hun quarantaine:)

18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik werk in de thuiszorg en bij ons hoeven echtgenoten geen mondkapje op. corona heeft dan is cliënt hoogstwaarschijnlijk ook besmet.
    Mondkapje en handschoenen beschermen je helaas niet voor 100%. Sterker nog: zelfs met medisch mondkapje ben je niet veilig. Wat velen wel denken. Je beschermd vooral je cliënt ermee. En je kan mondkapje en handschoenen aan hebben maar als je bij iemand in de buurt komt met corona dan komen die aerosolen natuurlijk overal. In je haren, gezicht, kleding enz.
    Bijna niet te voorkomen.
    Wel erg slecht en ook dom van die familie dat ze niet gemeld hebben dat persoon klachten had of getest is.
    Bij ons is er een brief uit gegaan met het verzoek ons door te geven wanneer ze klachten hebben/zich gaan laten testen.. dit zodat we ons hierop voor kunnen bereiden. Bij elk bezoek vragen we de mensen ook of ze klachten hebben. Zo ja, dan maken wij de keuze: naar binnen in beschermend materiaal of de zorg overslaan totdat er getest is.
    Zodra iemand klachten heeft dan krijgen ze van ons advies om zich te testen. Doen ze dit niet dan komen we voorlopig niet.
    En bezoek bij cliënt moet de kamer verlaten zodra we binnen komen

19. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Klopt helemaal wat je zegt hoor. Handschoenen ed is in die zin eigenlijk alleen schijnveiligheid natuurlijk.
    Als mensen klachten krijgen horen ze ons natuurlijk op de hoogte te stellen en eigenlijk iedereen doet dit ook, alleen deze mensen dus niet. Tja nu de gebakken peren. Ik zit in isolatie en alle andere collega's die geweest zijn moeten zich laten testen.

20. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hier gaat het langzaamaan beter. Hoofdpijn is gelukkig weg, maar de verkoudheid en moeheid blijft. Trap op en af is eigenlijk al teveel zeg maar.
    Man en ik hebben altijd gezegd de kinderen niet te laten testen, dus dat doen we niet. Man wilde eigenlijk ook niet testen, twijfelt aan de meerwaarde ervan. Want we maken nog wel gebruik van dezelfde badkamer, dus wie zegt dat hij het dan echt niet meer krijgt? Hoop vragen voor hem dus. De ggd zou hem vandaag nog bellen om te monitoren hoe het met hem en de kinderen gaat dus dan gaat hij dat ook allemaal vragen.
    Voor mij nog minimaal 3 dagen te gaan in isolatie:cry:

Deel Deze Pagina