Ik ga met onze 7 en 6 jarige niet eens met kerst uit eten kijk wel mooi uit. Veel te druk en veel te veel mensen , niet aan voor alle partijen niet . In jullie geval, zou ik dan ook zoontje bij schoonmams beneden en na 2 uur gauw weer opstappen en volgende keer geen ja zeggen.
Ik zou zeggen, gezellig thuis gourmetten oid! Dan kan je zoontje gewoon lekker spelen en bewegen en op bed als hij moe wordt. Ik zou nooit jonge kinderen meenemen naar een restaurant, ik vraag me echt af voor wie dat leuk is. Pannenkoekrestaurant of wokrestaurant vind ik weer wat anders, daar is sowieso lawaai
Wij zijn ook al jaren niet meer met onze kids naar een restaurant geweest. Ik weet dat ik zowel hen, de andere gasten en ons daar geen groot plezier mee doe. Echter gaan we zometeen wel met familie uit eten. Naar een restaurant. Met grote kinderspeelhoek (soort mini Ballorig). Anders had ik er ook vriendelijk voor bedankt...... Overigens gaat er ook een tablet en Nintendo 2DS mee. Voor de zekerheid.
Ik denk niet dat je ons advies nodig hebt. Ik zou zeggen, bedenk wat je zelf wilt en voer dat uit. Snap wel dat je niet zo makkelijk je grens aangeeft bij je vader, volgens mij ben jij te lief (positief bedoelt ). Maar ik zou echt leren om op je strepen te gaan staan in dit geval.
Ik zoek meestal een compromis. Oma wil ook altijd perse dl erbij, maar dan leg ik uit dat eea dan echt korter & simpeler moet. Dat heeft ze er dus voor over, prima dan. Je kan ook kleurpotloden meenemen en vragen of ze na een half uur het toetje voor je kinderen alvast serveren.