Kind thuishouden met mooi weer?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MissyZuilen, 17 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon wordt 4 in mei (2015) hij gaat dan naar school! Ik kan mij voorstellen dat als ik de luxe nog heb, ik bv gezellig naar mijn familie ofzo zou gaan op zo'n hete dag.

Maar alleen omdat de periode mei - zomervakantie zo kort is. Gewoon tijdens een volledig schooljaar nee denk ik
    Maar leerplichtige kinderen zomaar thuis houden? Nee dat zeker niet!

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Maar wat is het verschil dan palma? Je kind leert in het eerste jaar ook verschrikkelijk veel. Als ik die citos bekijk wat ze allemaal moeten kunnen.....jeetje das best veel.
    Groep 1 is ook belangrijk?

3. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL

Groep 1 is zeker belangrijk! Hij gaat in mei naar school. Mocht hij dan 1xtje thuis blijven vind ik geen probleem. Als het een volledig schooljaar was zou ik het niet doen.
    Hij komt trouwens in een 0 groep vandaar dat ik ook erbij had vermeld dat hij in mei gaat

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Nee!
    Niet omdat ze zo ontzettend veel misloopt die ene dag (??!), maar omdat ze straks al 6 weken vakantie heeft (en ik daar nu al een beetje tegen op kijk..).
    Op school spelen ze ook heel veel nog en gaan ook heus wel extra naar buiten. Ze gaat m.i. nu nog niet naar school om te leren, maar om te spelen met leeftijdsgenootjes. Ja, ook wel spelenderwijs leren, maar spelenderwijs, dus...spelen.
    Ik vind t voor haar leuker om daar te spelen, dan thuis in een zwembadje of naar t strand ofzo..

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Dus je bedoelt als hij in groep 1 komt zou je het niet doen, begrijp ik dat goed ?

6. tuc

tuc Niet meer actief

nee hier niet. Geldt hetzelfde voor als op vakantie gaan...je hebt gewoon een verantwoordelijkheid naar school toe, leerplichtig of niet. Ik wil dat mijn kinderen dat leren.

7. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Nee klopt. Ik zie die periode van mei - zomervakantie echt als een wenperiode. Dus ja, mocht hij een keer zo moe zijn van alle indrukken en / of dat we iets leuks kunnen doen op mijn vrije dag zou ik dat zeker doen. Mijn zoon gaat nu 2 dgn naar kdv dus de overgang zal groot zijn.
    Dat is ook de reden dat ik hem al in mei laat gaan. Kan hij rustig wennen
    Maar vanaf het nieuwe schooljaar niet. Ik ben erg van regelmaat!

8. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik heb hem wel eens thuisgehouden als hij echt te moe was (lees niet op zijn benen kunnen staan en elke x op de bank in slaap vallen).

Maar nog nooit omdat het lekker weer was.
    Gaat ook erg tegen mijn principes in, maar een kennis doet het wel.

Dus was even benieuwd naar de meningen hier.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja, als het woensdag heel mooi weer is (zonnig) dan hou ik mijn zoon thuis van school. Lekker naar het zwembad en waarom?
    Omdat hij niet leerplichtig is en zoveel mooie dagen hebben we nog niet gehad. Lekker een dagje weg met de kids en opa en oma. Gezellig

Maar belangrijker nog... hij verveelt zich erg op school en dat merken we aan zijn gedrag. Even wat anders doen in de week, helpt enorm (scoort A op Cito groep 2, terwijl hij in groep 1 zit...)

10. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Mijn zoon ook! Die doet alle werkjes al van groep 2, terwijl hij in groep 1 zit en haalt daar ook geen verdoening meer uit.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nou dan is het voor het kind veel leuker om in het zwembad te liggen (en ook voor de rest van het gezin) :p

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nee ik laat haar alleen thuis als ze ziek is verder niet.

13. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

nee absoluut niet! ik vind ook niet dat je het kunt maken. Goh het is vandaag mooi weer en juf x mist de halve klas omdat ze naar het strand of zwembad zijn. is iets anders als marietje er niet is omdat ze ziek is of pietje er niet is omdat hij de middag nog niet trok.

14. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Maar waarom laat je hem dan écht thuis? Omdat hij even rust nodig heeft van school, om zich nog weer even op te kunnen laden voor de laatste week/weken tot aan de vakantie? Of toch echt in de eerste en voornaamste plaats omdat het lekker weer is?
    Op een woensdag zou ik mijn kind sowieso niet thuis houden vanwege lekker weer ofzo (waarschijnlijk niet eens voor de rust, ook hier een dochter die dat écht wel af en toe kan gebruiken, want ook zij verveelt zich te pletter, zit ook in groep 1, maakt -moeilijke- groep 2 werkjes en vindt het nog veel te simpel en veel te veel herhaling... heeft een perfecte score op CITO groep 1, groep 2 CITO wilde school nog niet aan ;) ). Op de woensdag hoeft ze toch maar een halve dag, dat trekt ze wel ;) Als het me om de rust te doen is, zal ik eerder voor de lange dinsdag of donderdag kiezen. Maar dat staat voor mij dan ook weer los van het weer. Als het op zo'n dag toevallig goed weer is: mooi meegenomen, zo niet, jammer dan, dan verzin ik wel iets anders (ze doet toch niets liever dan knutselen :) )

Het mooie weer opzich is voor mij dus absoluut geen reden om mijn kind thuis te houden. Ik zou haar daar waarschijnlijk de meeste tijd (behalve op de gemiddelde donderdag) ook helemaal geen plezier mee doen. Daarvoor gaat ze, ondanks alle verveling, gewoon veel te graag naar school.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee absoluut niet.. bovendien doen ze juist nu de leukste dingen met de klas. Morgenmiddag hebben ze een waterfestijn voor de kleuters, mogen allemaal hun waterpistool meenemen.

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Wij hebben woensdag een sponsorloop en goede doelen dag.
    Dat eerste heb ik toch m'n bedenkingen over sinds ik de weersvoorspelling voor komende woensdag heb gezien.

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Denk het niet.

Hij is net begonnen en vindt het heel leuk op school.

Als hij doodmoe is, zal ik hem thuishouden, maar dan gaan we ook niet naar het zwembad/de plas etc.

18. tuc

tuc Niet meer actief

ja precies, zou wat zijn als de juf dat ook deed, staan alle kindjes daar:p

Maar zonder geheid, van je werk blijf je ook alleen thuis als je echt ziek bent, hoop ook niet dat mensen zich daar ziek melden om vervolgens aan het strand te gaan liggen;)

19. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dit dus.

Als er een hittegolf is, krijgen ze vast ijsvrij of gaan ze met de klas/school leuke waterspelletjes doen.

Het wordt vies benauwd weer woensdag en bovendien: wat moet je de hele dag bij het zwembad met 34 graden? Ik zou niet goed worden geloof ik ...

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.187
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nee dat zou ik niet doen.

Deel Deze Pagina