Ik zou niet naar Scheveningen gaan inderdaad... Centrum liep vol kleumende dagjesmensen in korte broeken en tshirtjes die het echt te koud vinden op het strand
in vlaanderen hebben we ander schoolsysteem. Kindjes gaan vanaf hun 2,5 jaar naar de kleuterschool en dat is 4 dagen van 8u20 tem 15u30 en woe van 8u20 tem 12u. Over de middag blijven ze daar ook en velen blijven in de voor- en/of naschoolse opvang (7u30 tem 18u). Op 6 jaar gaan ze naar de lagere school. Maar hiervoor moeten ze minstens 180dagen kleuterschool gevolgd hebben of ze moeten speciale toelatingstesten doen. Dus een kleuter van 5j thuis houden voor elk wissewasje kan je in de problemen brengen. Dus hier gaan nr1 en nr2 gewoon naar school, tenzij ze ziek zijn.
Hier NH bewolkt; 22 graden en een prima dag voor Artis!!! Als je vrij genomen hebt dan ga je toch wat anders leuks doen. Jammer van het hele mooie weer maar de tijd samen gebruik je toch optimaal?
Hier ook een prima dierentuin/pretpark-dag inderdaad Maar ik moest vandaag strak in het pak en zag daar flink tegenop ivm de weersvoorspelling. Al met al vond ik het zelfs fris Wellicht mede doordat het gister zo warm was natuurlijk. Maar het viel me gewoon op dat den haag centrum.. Echt stikte van de mensen in strand-outfit die toch maar gingen winkelen
haha nou hier was ook zeeland de bestemming, is maar 20 minuutjes, maar zal hetzelfde effect geweest zijn
Ja te zot voor woorden. Je zal maar ondernemer zijn en afhankelijk van het (mooie) weer dan spring je toch helemaal uit je vel?
In dat andere topic vertelde ik dat mijn oudste niet alle dagdelen gaat ivm zijn voorgeschiedenis.. Maar ik zou hem niet thuis houden ivm mooie weer. En gelukkig maar, want gisteren hebben ze op school smiddags een waterpistool gevecht gedaan, wat heeft hij genoten. Daarna samen nog even naar het strand.
Hier was het wel echt warm. Niet zo warm als voorspeld, maar het zal niet ver van de 30 af zijn geweest. Vanmiddag dan, want vanochtend plensde het hier en is de sportdag van onze basisschool letterlijk in het water gevallen. Maar ik zou voor enkel mooi weer m'n kind niet zo gauw thuis houden van school. Moet zeggen dat ik ook helemaal geen warmtemens ben, dus zit nu echt liever binnen zo rustig mogelijk en voor die rust is 1 van de voorwaarden dan wel weer dat Thirza op school zit... Maar ik vind het belangrijk om mee te geven dat school school is, (mijn 4 jarige snapt echt niet dat ze nu dan wel een dag thuis zou mogen blijven als je daar zin in hebt, en volgend jaar niet meer), en dat je dus gewoon gaat. Ik stuur haar al als ze roept dat ze niet lekker is, (de juf krijgt -als ik twijfel of school wel echt een goed idee is op zo'n moment- gewoon even de instructie mee dat als ze toch echt wel ziek(ig) is, ze maar moeten bellen). Dus voor mooi weer hou ik 'r niet thuis