Hoi allemaal, ben er net achter dat ik zwanger ben van nummer twee (hoera!). Onze dochter is nog niet zo oud (8 maanden) dus ik ben een beetje op zoek naar tips hoe je tijdens je zwangerschap je andere kindje kunt tillen etc. Ze kan natuurlijk nog niet lopen en hoewel ik nu nog prima kan tillen weet ik van mijn vorige zwangerschap dat dat niet eindeloos zo door kan gaan. Hoe deden jullie dat?
Gewoon tillen . Kan niet anders! Ik had zware bi en zat op einde deels in rolstoel. Je vindt wel manieren, want ik was alleen en dan moet je toch. Heb gelukkig ook veel hulp van schoonouders gehad.
Ik ben zwanger van de derde en til mijn 4,5 en bijna 7 jarige kinderen ook nog gewoon op... Gewoon kijken of het lukt en niet teveel pijn doet. Je moet toch gewoon door 😊
Je hebt geen keuze, je moet wel tillen. hopelijk kan je kleintje als jij rond de 30 weken zwanger bent en alles echt wel zwaar zal zijn wat meer dingen zelf, maar een trap op en aflopen daarbij zal je toch echt moeten tillen. verder kun je dingen wel makkelijker maken voor jezelf, bijvoorbeeld je kindje niet op de comode tillen maar op de bank of salon tafel verschonen. En veel hulp vragen aan mensen, over het algemeen zijn veel mensen bereid te helpen als je het even vraagt, bijv. in de supermarkt, om je kleintje in het boodschappen wagentje te tillen e.d.
Allereerst gefeliciteerd! Mijn dochter is nu ruim anderhalf en ik merk dat het tillen mij nu (met 27 weken) wel zwaarder gaat vallen. Ze weegt ook al ruim 11 kilo, dus dat voel je wel. Ik probeer er iets meer met beleid mee om te gaan. Meer zelf laten lopen, vriendlief haar meer laten tillen, etc. Maar je ontkomt er soms niet aan.
Ja gewoon doen. De mijne loopt ook nog niet. Wel wil hij stappen aan de hand dus dat doe ik zoveel mogelijk. Ook de trap op klauteren vind hij leuk. Dus hij klimmen, ik erachter. Maar dat doe ik heel sporadisch op een slechte dag. Verder veel misbruik maken van anderen. Is mijn man thuis? Of visite en meneer moet verschoond dan laat ik mijn man hem naar boven brengen of in de kinderstoel etc.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hier bijna 34 weken en last van bekken. Ook ik til mijn dochter van bijna 2 nog. Maar probeer wel zoveel mogelijk te kijken/stimuleren wat zelf/anders kan: buggy bij het wandelen/winkelen, traplopen doet zij zelf, aan de hand ( in jouw geval gaat dat niet, maar je kindje zal lichter wegen, hopelijk scheelt dat!). Maar stoeltjes, box..etc.. zijn een goed alternatief als je even bezig bent, of naar boven moet.. om snel iets te pakken. Luister in ieder geval goed naar je lichaam.
Wacht gewoon even af hoe het gaat , als je kindje over 4/5 maanden loopt hoef je bijv al minder te tillen. Mijn dochter ging lopen op de dag dat haar broertje geboren werd , en ik moest haar nog heel veel tillen.. En wat vele zeggen .. Je zult wel moeten . Ik had/heel veel last van rug en bekken, maar toch ging het redelijk.. Met soms natuurlijk hele zware dagen! Het komt vast goed, je vind wel manieren ! En als je het zelf echt niet meer langer kan extra hulp inschakelen.. Suc6!
Mijn zoontje was 10 maanden dat ik weer zwanger was en ik heb hem mijn hele zwangerschap gewoon getilt. Ik woon 4 hoog zonder lift dus had geen andere keus. Mijn dochter is gewoon gezond dus het zal vast meevallen.
Wat andere al zeggen, sommige dingen wat makkelijker maken wat kan. Verschonen op de bank of grond (ik ben er toevallig heel duizelig bij. Hij gaat nog graag in badje, zet ik nu op de grond. Voor de rest heb ik het geluk dat hij al goed loopt en ook zelf de trap op en af gaat. Verder geen drama van maken denk, ze zullen toch echt in bedje en de kinderwagen gezet moeten worden. Ik ben al helemaal niet van hulp vragen, behalve m'n man uiteraard.
Het moet gewoon. Vraag hulp en als je op je laatste loodjes bent zou ik niet te veel meer stoeien e.d. maar voor de rest is er geen ontkomen aan. Ik heb een scheur in mijn vruchtwaterzak opgelopen door het vele spelen / tillen van mijn oudste zoontje die toen net geen 2 jaar was.
til zo min mogelijk, maar met een kindje van 8 maanden ontkom je er niet helemaal aan. Als tip kan ik je meegeven: Til zoveel mogelijk dichtbij je lichaam, tussen kniehoogte en borsthoogte. Tol zoveel mogelijk met je grote gewrichten en in de meest stabiele stand. Dus niet met een gedraaid/gebukt bovenlichaam, maar ga er recht voorstaan en ga door je knieën. En probeer zo min mogelijk onverwachte bewegingen te maken als je aan het tillen bent. Kan een uitdaging zijn met 8 maanden. Zelf heb ik m'n dochter van 5 (18 kilo) af en toe ook nog getild in het begin van de zwangerschap, wanneer ze in slaap gevallen was in de auto bijv. En zolang het voor m'n lichaam ok voelde, vond ik het niet nodig haar wakker te maken om zelf te lopen.
Ik til dochter ook nog hoor, maar nu wel aangeleerd dat ze zelf de trap op en af moet. Dus boven aan de trap armen spreiden en tillen roepen is er helaas niet meer bij. Maar straks in de laatste-loodjes-tijd ben ik wel benieuwd hoe t zal gaan hoor.
ik zat precies hetzelfde.. was ook zwanger van nummer 2 toen onze dochter 8 maanden was... ik zeg.. gewoon tillen... je voelt zelf tot hoever je kunt gaan..
Aan je banner te zien een echte ervaringsdeskundige Ik zit ook een beetje te kijken wat handig is. De kinderwagen is gelukkig niet erg hoog. Als je gelijkvloers woont scheelt het een hoop. Anders moet je zorgen dat de woonkamer zo veel mogelijk van alle gemakken voorzien is: verschoningsspullen, reisbedje etc. De dingen die je wel uit handen kan geven zeker uit handen geven. Dus bijv stofzuigen lekker overlaten aan je man/vriend. Overleg waarmee hij bereid is om te helpen indien nodig. En als je veel last krijg vrienden/familie om hulp vragen.
Hier een dreumes van 21 maand die ik ook nog wel eens moet tillen ondanks dat ik bi heb. Vaak zeg ik tegen hem dat ik niet kan beuren en dat accepteert ie dan ook. Voor de rest, wat de andere dames ook zeggen: maak het jezelf zo makkelijk mogelijk.
Gefeliciteerd! Ik ben nu bijna 22wk zwanger van de 2e en mijn dochter is bijna 9 mnd nu. Mijn buik begint nu echt te komen en draag haar wat meer op mijn heupen nu, zo tegen mijn zijkant aan. Inmiddels wel bekkenklachten en therapie, maar tillen ontkom je gewoon niet aan. Je moet wel. En eigenlijk is het hetzelfde als wanneer je niet zwanger bent, door je knieen daar waar mogelijk en niet vanuit je rug tillen. Maar dan vertel ik niets nieuws 😁.
Hoi, Mijn zoon is 11,5 maanden en i.v.m nekklachten en een kortere baarmoedermond mag ik ook niet veel tillen. Maar mijn kindje is eraan gewend. We hebben een grondbox met deurtje, dat scheelt echt heel veel.... En mijn man helpt hem in en uit bed. Ook heb ik mijn zoon geleerd dat hij moet gaan staan of op zn knietjes gaan zitten om het te kunnen optillen.Hij kan zich goed overal aan optrekken. En dan is het grootste probleem wel opgelost. Binnekort krijgt hij een nieuw bed, een kinderdagverblijf stapelledikantje met een garage deur systeem. dan kan ik hem ook makkelijker uit bed halen zonder veel te bukken. Vooral nu ik 26 weken ben, merk ik dat mijn buik steeds meer in de weg zit. Maar het lukt!!