kind trapt deken af, en nu?

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Zonnebloem22, 3 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem22

Zonnebloem22 Actief lid

24 mei 2013
    315
    0
    0
    huisvrouw
    drenthe
    mijn zoon van 7mnd trapte steeds de deken af
    en kreeg een slaapzak aan met 4mnd toen.
    daarna bleef de deken keurig liggen alleen sinds
    een paar weken heeft hij hem weer steeds
    bij zijn voeteneind liggen.
    hoe hebben andere moeders dit opgelost?

2. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Niet... Hier kroop dl al heel snel onder de dekens uit, ze had dus ook al heel snel een slaapzak aan. Nog steeds ligt ze nauwelijks onder de dekens maar omdat ze in een slaapzak ligt maak ik me er ook niet druk over. Daarnaast wordt ze niet wakker van de kou oid. In dat geval zou ik haar een iets dikkere slaapzak aandoen. Ooit blijft ze echt wel lekker liggen onder de dekens.

3. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ja, zo

4. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Romper, piama (niet als t warm is op de slaapkamer) en een slaapzak. Dat is toch voldoende? Kindje heeft dan geen deken meer nodig hoor.
    Die van ons ligt ook nog wel ondersteboven in bed dus deken zou ik alleen maar eng vinden

5. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Niet, een iets warmere slaapzak met mouwen en de deken weggelaten

6. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik lees even mee want zit met hetzelfde probleem. Deze zomer sliep mijn mannetje gewoon in een slaapzak maar nu het kouder is wordt hij soms echt wakker van de kou. Hij slaapt nu al met een winterslaapzak met mouwen en pyjama met lange mouwen. Ik weet niet wat ik hem in de winter aan moet doen, afgelopen winter lag hij in een winterslaapzak onder een deken. Vaak deden we een shirtje met rolkraag aan zodat zijn nek lekker warm bleef.

Ik heb al een dikkere slaapzak van Anel in huis maar of die echt warmer is weet ik niet, hij heeft van die vents aan de zijkant.

7. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.029
    113
    Overijssel
    De mijne gewoon in slaapzak. In de winter hele koude slaapkamer helaas.
    lastig Saartje zeg,de mijne ligt nu in zomerslaapzak met pyamashirt lange mouw en dun pyamabroekje. Als het echt gaat vriezen dan begin ik met winterslaapzak met mouw.

Deel Deze Pagina