Kind van 1,5 jr bezig houden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jusi, 15 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    A.s. vrijdag krijg ik de hele dag een kindje van 1,5 jaar in huis. Zijn moeder is een nichtje van me, en zat heel erg omhoog met de opvang van haar zoontje.
    Maar nu vraag ik me serieus af, hoe ik dat ventje ga vermaken?! ;)
    Oja, ter aanvulling, het manneke kan net lopen. ;) (Hellup!) :D

2. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Het eerste wat in mij opkomt: Niet te druk maken! Gewoon op je af laten komen. Vragen of moeder wat speelgoed meegeeft en misschien een dv die hij graag ziet. Veel kinderen kunnen zichzelf aardig vermaken hoor!

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Je hele huis is voor het kindje 'nieuw' om te ontdekken :) . Dus dat is al heel wat. Verder kan kleuren misschien al leuk zijn als je toevallig krijtjes of kleurpotloden in huis hebt? En het speelgoed van jou kindje is ook leuk hoor :) . Misschien als het lekker weer is en je zelf een draagzak hebt voor je kindje, dat je nog eendjes kan voeren in de buurt ofzo?
    Maar binnen is ook genoeg leuks.
    Potjes en pannetjes zijn vaak ook leuk 'speelgoed' .

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Vraag de moeder wat het kindje leuk vind. Als hij nou auto's leuk vind dan is het misch leuk een auto voor hem te kopen (niet een dure) als een auto nieuw is vinden ze dit superleuk. Mijn zoon kan zichzelf niet vermaken, maar vraag de moeder wat het kindje leuk vind. laat het verder op je af komen, komt wel goed hoor. Wil hij met je spelen geven ze dat wel aan en een andere omgeving is altijd leuk om te verkennen ;) en als het droog weer is lekker er uit met de kleine! wandelen met de buggy ofzo naar de eendjes e.d. valt hier altijd erg in de smaak.

5. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    ja is idd erg handig om eens te kijken hoe kindproef je huis is (zo hebben wij dat met kindjes van vrienden van ons die nu bij ons wel eens op visite komen....)

ik neem trouwens aan dat hij wel op een leeftijd nu is waarop hij zichzelf een beetje kan vermaken. Lijkt me wel gezellig trouwens! lekker naar de speeltuin? Koekjes bakken? Tekenen?
    teletubbies doen het hier nu al heel erg goed misschien ook bij hem?

ps laat je weten hoe hetwas?

6. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    Heey
    Hier een mama van een zoontje van volgende maand anderhalf.
    Nu ligt het er natuurlijk helemaal aan, wat voor een kindje het is.
    Als je een dagje op mijn zoontje zou passen, zou het redelijk vermoeiend zijn ben ik bang ;) hihi
    Hij rent namelijk alle kanten op en vindt alles interessant en dan vooral apparaten waar hij niet aan mag zitten haha
    Toch kan hij zich ook heel goed vermaken en heerlijk spelen met zijn autos of dierentrein.
    Ook blokjes die je in de vormen moet stoppen zijn erg leuk.
    En als het echt te druk wordt, zet je toch gewoon een dvdtje aan, dat is hier een groot succes!
    Vooral dora of teletubies.

Succes!

7. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Patriesja, dat kindje is net zo druk als de jouwe. ;)

Wandelen gaat het hem in ieder geval niet worden. Ik heb geen draagzak, en een kinderwagen én een buggy duwen gaat zo lastig. ;)
    Maar ik kan wel iets met jullie ideeën! Bedankt!

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Gewoon een paar pannen en een pollepel, is hij wel even zoet mee. En idd wat de anderen ook zeggen, jouw huis is al interessant genoeg, die vermaakt zich vast wel. Wat mijn zoontje ook erg leuk vond was boekjes lezen.

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Boekjes doen het hier ook heel goed! en die legpuzzels voor kleine kinderen... met die rode knopjes op de stukjes ;)

Deel Deze Pagina