Nekje, graag antwoord maak me ongerust!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sanna31, 16 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanna31

sanna31 Lid

5 jan 2009
    89
    0
    0
    @home
    Roosteren
    Hoi,

Mijn zoontje is nu 3 maanden en een week geleden kreeg ik te horen bij het cb dat zijn ene beentje iets langer lijkt te zijn als zijn andere beentje, dit had volgens hun waarschijnlijk te maken met voorkeurshouding..dit heeft hij ook wel naar de linkerkant, maar toen ik thuis kwam ben ik extra erop gaan letten en merk ik dat hij aan een kant "hangt" met zijn hoofdje waardoor het lijkt alsof zijn hele lichaam schreef trekt...Ik maak me nu heel veel zorgen, als ik hem zeg maar rechtop zet maar natuurlijk vast hou, dan zak tie naar 1 kant met zijn hoofd beetje schuin naar voren...is dit normaal ik kan me namelijk herinneren dat mijn dochter haar hoofdje toen al goed kon "dragen"..Ik ben al vanwege overmatig huilen naar de osteopaat geweest en die had het wel over dat het rechts wat vast zat, ik ben er twee keer geweest, vond het niet zoveel uithalen...nu twijfel ik weer...Hij huilt nog steeds heel erg veel, slaapt overdag weinig dus zeg overdag z'on 75% van de tijd dat hij wakker is huilt hij, is dit normaal? Ik ben zo bang dat hem iets mankeert. Ik heb donderdagochtend een afspraak bij de huisarts, maar wil graag ook jullie mening , advies, misschien zelfs gelijksoorte verhalen...

Liefs San

2. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hoi advies heb ik niet echt. maar persoonlijk denk ik dat het wel normaal is hoor. dat hij een beetje naar 1 kant hangt. baby's van 3 maanden zijn helemaal nog niet stevig... hun nekje kan dan wel iets of wat stevig zijn en ze kunnen hun hoofdje al wel optillen maar ze kunnen hun rug nog niet recht houden. dat hangen heeft dus ook niet alleen met het nekje te maken maar met heel het ruggetje! de meeste baby's die nog niet zelfstandig kunnen zitten hangen wel hoor (tot een maand of 5?) dat het ene been wat langer is dan het andere daar zal hij nu nog niet zoveel last van hebben en dat kan mss? ook nog weggaan. als hij daar last van zal krijgen is het bij het lopen.

ik weet wel hoe ze het bij volwassenen nakijken. maar weet niet of dit bij babys kan omdat ze nog niet recht zitten.

rechtop staan en een streep met een lat zetten op beide benen. gelijke hoogte als je staat! als je dan gaat zitten en je strekt je benen uit (rug recht tegen een muur!) dan kan je zien of de streepjes nog gelijk staan... zo niet is je ene been dus langer als het andere...

3. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    het eerste wat ik dacht was gelijk ga naar de osteopaat, maar daar ben je al geweest. ik zal iets vaker gaan als 2x het hoeft niet gelijk te helpen.

4. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ja, ff langs een kinderarts. die kan je ook meer uitleg geven en eventueel doorverwijzen. tis niet omdat ik zeg dat ik "denk" dat het niet zo erg is... dat het ook echt zo is :d ik ben (nog lang geen) deskundige :) ik zou zoiezo even naar een kinderarts gaan als je je toch zorgen maakt!

5. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Ik zou het voor de zekerheid na laten kijken.
    Ik ben met mijn zoontje bij de manueel therapeut geweest, op advies van de fysio. Zij heeft een paar keer de nekwervels van mijn zoontje rechtgezet. Als deze niet goed zitten, kunnen ze er echt last van hebben en een voorkeurshouding hebben.
    Neem het zekere voor het onzekere.
    Sterkte!

Deel Deze Pagina