Tips gevraagd

Discussion in 'Baby en dreumes' started by hugbear, Jan 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hugbear

hugbear Actief lid

Sep 26, 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    #1 hugbear, Jan 19, 2012
    Last edited: Jan 19, 2012
    Hoi allemaal,

Begin deze week een topic over mijn zoontje gestart. Ondertussen spuugt hij al sinds afgelopen zaterdag en is hij van maandagavond op dinsdag in het ziekenhuis geweest om "bij te tanken". Hij heeft een ors boost gehad via een sonde. En dan kon hij 1 a 2 dagen niet meer uitdrogen volgens de artsen. Ze denken dat het een buikgriep is.

Ik heb hem nu elke 2 uur 50 a 60 cc aangeboden en nu heeft hij vandaag nog maar 2 x een beetje gespuugd. Hij is heel slap en slaapt veel.

Wat is wijsheid, morgen ook nog doorgaan op deze wijze en hopen dat hij dan ook genoeg binnenkrijgt? en wanneer weet ik dat ik de flesjes weer wat groter moet maken? Ik weet het niet meer, ben zo bang dat hij weer uitdroogt... :(

Liefs

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als hij niet meer zoveel spuugt, hoop ik dat hij aan het opknappen is. Drinkt hij de flesjes leeg of laat hij veel staan? Ik zou zeker nog veel vocht aan blijven bieden, en als hij het opdrinkt en binnen houdt kan je langzaam wel gaan opbouwen denk ik, maar ik zou het een beetje op gevoel doen.

Hebben ze in het ziekenhuis uitleg gegeven hoe je zelf uitdroging in de gaten kan houden? Door de fontanellen in de gaten te houden? Want slapheid is enerzijds logisch bij een ziek kind, maar aan de andere kant is slap en suf ook een symptoom van uitdroging ja. Hoe zijn zn plasluiers? En heeft hij alweer ontlasting gehad of is dat allemaal nog niet goed op gang?

Beterschap met je kleine ventje!

3. hugbear

hugbear Actief lid

Sep 26, 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Hey,

Eindelijk iemand die antwoord. Hij drinkt de flesjes wel leeg, maar hij heeft zo weinig plas en 2 diarree luiers gehad (wel papperig).

Ik vind eerlijk gezegd dat zijn fontanel wel een beetje ingedeukt lijkt. hij is in ieder geval niet meer gelijk met zijn hoofdje. Misschien dat ik er teveel op let? Maar ik ben begin van de week ook pas na 3 keer naar de dokter te zijn geweest doorgestuurd naar de kinderarts. :x

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Weet je wat het is met reageren? Het is best gevaarlijk, als ik nou zou zeggen "Joh, met ingedeukte fontanellen is niets mis, lekker aankloten het weekend" en jou ventje word hierdoor nog zieker...

Papperige ontlasting lijkt mij opzich niet gek aangezien hij wellicht bijna geen vezels binnen krijgt? Maar weinig plasluiers, nee ik zou toch eigenlijk morgen ochtend even naar de HAP bellen hoor. Het is lang tot maandag, en je moet geen risico's lopen. Als hij nog minder als de helft drinkt van normaal, erg weinig plasluiers heeft en jij denkt dat zn fontanellen dieper zijn, dan zou ik zeker morgen de HAP bellen. Of als je het vanavond niet vertrouwd, eventueel vanavond al. Lust hij ORS via de mond? Want dan zou je dat tussendoor ook kunnen geven.

Het is lastig hoor, een ziek kindje inschatten via internet. Dus ik denk liever tevaak naar de HAP bellen als met een ernstig ziek kind komen te zitten! Succes!

5. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben vorige week ook bij de ha geweest omdat dochter weer als twaalf uur helemaal geen plasluiers had. Ik moest haar ORS geven of sportdrank en als ze niet wilde dan maar dwingen (heel handig met een eigenwijze dreumes). Ze heeft één dag helemaal niets gedronken en gegeten en de dag erna alleen maar sportdrank op en de derde dag wat verdunde dreumesmelk en een paar crackers en dat bleef erin... De vierde dag had ze weer nergens last van..

Misschien kun je wat meer vocht bij de flesjes doen(dus verdunnen)? Ik zou even afwachten tot morgenochtend en als het dan niet beter gaat, de ha bellen. Maar als je twijfelt gewoon bellen, beter een keer te veel dan te weinig ;)

6. hugbear

hugbear Actief lid

Sep 26, 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Bedankt voor de reacties. Ben toch maar naar de hap geweest. Hij zei dat de kleine er goed uitzag. Dus ik ga gewoon zo door. Kan ik vannacht met een gerust hart slapen;)

7. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Slaap lekker! Hopelijk is hij snel weer beter!

8. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Gelukkig! Kun je in ieder geval rustig gaan slapen. Wat is het soms ook moeilijk met die kleintjes he?

Share This Page