Kind van 1 jaar - wat te drinken?

Discussie in 'Voeding' gestart door Late mama, 4 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suuzzuus

Suuzzuus Actief lid

13 mei 2013
    185
    0
    0
    Hier drinkt ze thee, water en melk. En 1 x per dag mag ze diksap of verse sap. Hier verkopen ze ook wel van die pakken appelsap waar helemaal niets in zit en dat leng ik ook nog aan met water.

Hier was ze ook een beetje verpest en wilde alleen nog maar sap maar dat was onze eigen schuld, nu drinkt ze gelukkig ook weer water.

En ik merk wel dat andere mensen zoals oma's enzo haar toch liever iets zoets geven terwijl ze gewoon water drinkt en yoghurt eet.

2. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!

Vraagje: hoe heb je dat aangepakt? Stiekem toch wel tips gevraagd:) Had geen zin in dicussie!
    Misschien alleen dikdap bij de tussendoor momentjes en de rest water? Of juist heel de tijd water geven? Melk is ook een drama (op behandelgroep geven ze optimel) behalve uit zijn fles dan drinkt die het wel. Vind dat ook weer niet de bedoeling....

Gelukkig eet meneer hier ook gewoon yogurt met fruit, dat dan wel!

3. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding'.

4. Suuzzuus

Suuzzuus Actief lid

13 mei 2013
    185
    0
    0
    Hier ben ik gewoon blijven volhouden. En als ik thee geef en ze drinkt het niet op dan laat ik het gewoon staan en dan drinkt ze het later toch op. Het voordeel hier was dat ze gek was op haar flesje en denk doordat de thee warm was dat ze dat toen wel dronk. Wat je ook evt. kan proberen is misschien van die fruitthee, ik heb nu iets van pickwick zonder cafeïne. Al vind mijn dochter de rooibos lekkerder. En toen ze weer thee dronk is ze langzaam weer water gaan drinken. Nu is ze net ziek geweest en heeft ze erg dorst nu en nu drinkt ze ineens heel veel water.

En als ze 's morgens al pap krijgt, tussen de middag melk en 's avonds nog melk dan krijgt ze al best iets binnen dus hoef je je niet gelijk zorgen te maken.

Hier krijgt ze 's morgens eerst pap, dan een tussendoortje en geef gewoon een flesje water en daar drinkt ze de hele dag uit. Dan een broodje en met melk of rooibos thee. En dan 's middags diksap of andere sap en 's avonds nog melk.

Ik merk wel dat ze de sap vooral drinkt omdat ze het lekker vind en niet omdat ze dorst heeft:)

Deel Deze Pagina