Hoi allemaal, We zitten een beetje met ons handen in het haar. Ik vind het niet leuk om op te schrijven maar we worden een beetje moe van ons dochtertje. Niets maar dan ook niets is goed. En ze huilt om van alles en nog wat. Het probleem begint denken wij al door het feit dat ze s'ochtends te vroeg (moe en niet uitgeslapen wakker wordt). Meestal is dat rond 6 uur. Kan kwartiertje eerder zijn of later. Later naar bed etc. heeft hier verder geen invloed op. Overdag slaapt ze ook niet extreem veel dus daar zal het ook niet aan liggen. Vanochtend zijn we om 6 uur naar haar toegegaan toen ze huilde en hebben haar een knuffel gegeven, kusje en gezegd ga maar lekker slapen. Maar tot 6:45 bleef ze huilen en na steeds om de 10 min bij haar te zijn geweest haar maar uit bed gehaald. We hopen dat ze op deze manier gaat 'leren' wat langer te slapen zodat ze niet zo moe is en daardoor ook wat 'gezelliger' minder huilerig is. Alle ervaringen, herkenbaarheid, tips horen wij graag. Want op deze manier kan ik eigenlijk moeilijk genieten van haar. Een sprong lijkt het ons niet óf een sprong moet 2 maanden of langer kunnen duren Moeten we nu gewoon volhouden met 1 slaapje s'middags en hopen dat ze daardoor s'ochtends langer slaapt of gewoon 2x laten slapen en het verder maar zien? groetjes vruchtje
Hier werkte het goed om juist éérder naar bed te gaan 's avonds. Omdat de slaapjes overdag nu korter of minder worden hebben ze snachts meer slaap nodig. Dus nu gaat meneerdekoekepeer al om 18.15 naar bed Maar hij slaapt nu wel weer tot 7
Oeii hier slaapt ze ook weinig 21.00-06.00 overdag 1x 30 min tot 1,5u. Maar geen last ofzo. Zie je wel goed haar vermoeidheids signalen ? Is het donker genoeg in haar kamer. En wat als je haar een klein beetje warme melk geeft ?
Ik zou wat te drinken geven, waarschijnlijk heeft ze honger na zo'n nacht? Misschien dat ze dan weer verder kan slapen. Als je flesvoeding geeft zou je zelfs een fles kunnen geven die ze zelf op mag drinken terwijl je zelf weer weggaat. Dan omzeil je dat moment van weer terug in bed leggen wanneer ze klaar is met die fles.
Aiden is ook vaak erg vroeg wakker, zo rond 0600/0615 uur. Hij krijgt eerst altijd een beker (warme) melk. Daarna geven we hem wat boekjes en wat speelgoed.Hij gaat dan rustig wat "lezen" of spelen en wordt zo rustig wakker.Intussen kunnen wij ook nog even goed wakker worden en ons aankleden enzo. Sommige mensen vinden dat een bed is om te slapen en niet om te spelen. Maar een bed is bij ons ook voor ontspanning, dus spelen mag best en biedt ons tot dusver alleen maar voordelen.
Hier gebeurt dat ook weleens. In t begin gaf ik een flesje en weer naar bed maar nu ga ik er uit en ga ik met hem spelen. Dan na twee uurtjes is hij weer moe en dan slaapt hij nog en dan is hij daarna weer vrolijk...
Hier de laatste dagen ook een vroege dame.. pff zucht. Afgelopen zaterdag was ze dus ook om half 7 al wakker. Wij hebben toen om 7 uur der papfles gegeven en haar daarna weer in bed gelegd. ze was af en toe wel stil maar soms ook weer wakker. vanaf half 9 is ze echt gaan slapen tot kwart voor 11! Als ik moet werken is het een ander verhaal. Zoals vanochtend. Om 6 uur hoorde ik haar alweer. Maar op maandag gaat ze naar het kdv, dus dan moet ze er wel echt uit. Ik heb gezegd dat ze haar al vroeg op bed kunnen leggen en dat hebben ze gedaan en toen heeft ze wel weer even geslapen gelukkig! Als ze echt vroeg wakker en overdag maar weinig slaapt gaat ze 3 keer naar bed overdag anders trek ik het echt niet en zij ook niet
Herkenbaar, mijn dochter is bijna 16 maanden. Ze is een vroege vogel, 6:00 - 6:30 uur is ze meestal wakker. We blijven wel altijd tot 6:30 uur in bed. Om 6:30 haal ik er pas uit. Ze is dan wel vrolijk. Tot voor kort sliep ze dan van 9:30 tot 10:30 en dan ging ze om 13:30 uur weer naar bed. Meestal tot 15:30 uur of 16:00 uur. Afgelopen 2 weken leg ik haar pas om 11:30 in bed en dan slaapt ze tot 14:00 uur - 14:30 uur. Maar deze week vind ik haar 's morgens niet echt goed in d'r hum. Dus ik was van plan om haar morgen ook 's morgens weer neer te leggen. Het blijft zoeken met zulke vroege vogels, de dag kan anders zo lang duren. Ik herken het dus wel, wanneer mijn dochter jengelig wordt, leg ik haar 's morgens weer in bed voor een uurtje. Ik zou haar dus 2 slaapjes laten doen, als jij denkt dat ze daar behoefte aan heeft.
Hier ook een vroege vogel. In de periode rond 16 maanden inderdaad erg vroeg wakker, 06.30 of nog eerder. Eerst hielp het om te negeren, maar al snel kwam er dan protest. In diezelfde periode, rond 14 maanden ging hij ook overdag naar 1 slaapje. Daarnaast werd hij overdag juist actiever (met lopen enz.). Dit kost natuurlijk ook heel veel energie..... Het zal dus even zoeken zijn naar wat past; 1 of 2 slaapjes. Misschien inderdaad eerder in bed leggen.... Zou het ook kunnen zijn dat ze last heeft van de hitte of dat er wat anders aan de hand is, tandjes? Hier merkten we uiteindelijk dat ons mannetje helemaal niet lekker in zijn vel zat; steeds korter slapen, erg ontevreden, slechter eten, erg mopperig. Uiteindelijk zijn we bij een osteopaat terecht gekomen. Hij heeft in stuit gelegen en als baby een duidelijke voorkeuringshouding. hij bleek een rotatie in zijn middenrif te hebben. De osteopaat heeft hem 4 keer behandeld en toen ging het beduidend beter, ook met slapen. Kortom; misschien ook goed om niet te focussen op het slapen maar ook nagaan of er iets anders aan de hand kan zijn. In ieder geval veel succes en hou moed, het gaat vast ooit veranderen! (ik hou mij altijd voor dat wanneer hij 16 is, ik hem uit bed kan trommelen........)
mijn dochter gaat met geluk 1 x per dan naar bed het enige wat ik me kan bedneken is, doe je s avonds wat extra sin haar drinken zodat het en pap is zodat dat lekker dik is en je hoopt dat ze lekker slaapt: die vezels kunnen er voor zorgen dat de darmpjes sneller werken waardoor ze sneller honger hebben
Mijn dochtertje van 16 maanden was altijd een uitslaapster tot 09.00/09.30u. Maar laatste weken is ze (met uitzondering van vanmorgen) ineens tussen 07.00/07.30u wakker. Nog niet extreem vroeg en ik probeer het dan ook niet te rekken omdat ik al van geluk mag spreken dat ik zo lang al heb mogen uitslapen van haar. Dus dat spreek ik mezelf altijd maar toe als ik me om 07.00u uit bed sleep... Maar goed, hier helpt het ook als ik haar gewoon op tijd op bed leg in de avond. Voor 19.00u ligt ze erin. Als ze later gaat slaapt ze de nacht slecht en wordt ze ook nog vroeger en chagrijniger wakker. Overdag slaapt ze gemiddeld nog 2,5uur in 1x. Van 13.00 tot 15.30u ongeveer.
Hier ook 1 hij is een half jaar om 05:00 wakker geworden, ik gaf hem de papfles en dan sliep hij weer tot 08:00 uur, toen besloten we dat dit geen optie meer was (voor ons het breekt je toch wel op) en toen hebben we besloten om hem te laten gaan, hij heeft 1 nacht 1 uur gehuild toen was het over ik merk inderdaad wel dat hij op tijd naar bed moet (19:00) als hij 's morgens kletsend wakker wordt is het goed, huilt hij dan laten we hem even op een gegeven moment is het een minuut of 10 stil dan gaat hij kletsen (en is het zijn tijd om eruit te gaan en dat is rond 07:45 uur) moet wel zeggen dat we zijn gaan beginnen met hem te laten gaan om 05:00 toen we een weekendje weg waren geweest, was hij toch al uit zijn ritme dat heeft wel meegespeeld.........