kind van 2 steeds water geven snachts?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Toke, 6 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Mijn kind van bijna twee is een meer dan geweldige eter en drinker. Slapen ging ook altijd heel goed. Afgelopen week werd hij wakker en riep om water. Ik heb hem wat gegeven en hij sliep weer verder. Opeens komt hij iedere nacht om water. Hij is op zo'n leeftijd dat hij gevoelig is voor vaste rituelen en dit is er niet 1 waarvan ik wil dat het een ritueel wordt.

Vannacht heb ik het hem dan ook niet gegeven, gezegd dat hij morgen weer water krijgt. Hij raakte volledig over zijn toeren. Zo extreem doet hij echt nooit: krijsen, bijna hyperventileren! Ik ben 1 keer gezwicht en heb water gegeven, maar na een half uur begon het weer. Hij liet zich met heeel veel moeite sussen. We zijn er drieuur mee zoet geweest.

Wat is wijsheid? Bij echte dorst mag hij natuurlijk echt wel water, maar iedere nacht en dan meerdere keren? Wat doen jullie hiermee? Gewoon helemaal niet meer snachts geven en door de zure appel van hysterie heen bijten? pffff

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb ook weleens dorst s nachts en dan drink ik ook een glas water.

Onze dochter hetzelfde, die heeft een spaflesje water langs haar bed staan dus als ze dorst heeft, kan ze gewoon drinken, hoef ik mijn bed niet uit ;)

3. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Ik vind het heel normaal om 's nachts water te willen. Zelf heb ik als ik 's nachts wakker word altijd een hele droge mond dus er staat altijd water naast mijn bed en ik drink meerdere keren per nacht een slokje. Kun je dat bij jou zoon ook niet doen zodat hij zelf wat kan drinken 's nachts?

4. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Daar heb ik ook aan zitten denken, maar ben bang dat het een waterballet wordt. Hij gaat er smorgens ongetwijfelt mee spelen.

Als het om een keer een droge mond ging vond ik het prima, maar als het opeens iedere nacht is en dan meerdere keren geloof ik daar niet meer zo in en lijkt het mij een ritueel te worden: zodra hij wakker is roepen om water. Ik ga extra opletten dat hij voldoende drinkt voor het slapen (al deed ik dat al meen ik).

5. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Ik heb dat ook hoor. Als ik een slokje water neem, in slaap val, en een half uur late rweer wakker word dan heb ik weer een droge mond dus neem ik weer een slokje. Ik adem door mijn mond tijdens mijn slaap dus dan krijg je heel snel een droge mond. En als jou zoontje dat ook doet dan is het niet gek als hij steeds als hij wakker word een droge mond heeft.
    Een anti lek beker misschien een oplossing? Dan kan hij wel drinken maar er niet mee gaan spelen.

6. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Mijn dochter heeft een rietjesbeker van Nuby. Daar red ze zich overdag prima mee, en het sopt totaal niet. Stel dat ze snachts ook water zou willen zou ik haar daarmee wel vertrouwen in bed.

Als het je zoontje niet echt om het water te doen is ben je er dan snel genoeg achter, haha! Ik zou iig geen fles met dopje of bekertje neerzetten want dat gaat soppen.

7. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Zou dan een anti lek beker doen. Hier staat een flesje water in haar bed. Meestal drinkt ze er niet uit hoor. Maar als ze een hoestbui heeft pakt ze het of ik ga er even heen om het te doen. Inderdaad met een bidon of weet ik wat wordt het een water ballet. Dus vandaar de keuze een fles. Zelfs een antilek rietjes beker en tuitbeker maakt ze er een bende van haha.

is zijn neusje niet verstopt op hoesten ? Misschien te warm gekleed in de nacht.

8. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook een rietjesbeker ofzo klaar zetten, als het dan puur dorst is, kan hij zelf wat slokjes drinken.

9. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Tja, het kan ook de aandacht zijn die hij graag wil. Hier begon onze zoonlief rond die leeftijd ook met verschillende smoesjes, steeds iets anders, dan weer neus snuiten, dan weer nog een muziekje, dan weer water drinken. Hier was het dus duidelijk een smoesje om aandacht, dus hebben we het bedritueel strak gehouden, en ook de aandacht in de nacht heel kort (we legde hem weer neer, ga maar lekker slapen en we gingen weer weg), en steeds weer om de paar minuten (steeds langere tijd ertussen) terug.

Als het echte dorst is zou ik idd ook een beker in zijn bedje zetten en het tegen hem vertellen dat die daar staat. Als hij dan nog wakker wordt (na een paar dagen want hij snapt het misschien niet meteen) dan gaat het echt om de aandacht.

Deel Deze Pagina