kind van 2 wilt sinds verhuizing niet in eigen kamer slapen!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Silliej1988, 9 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silliej1988

9 jun 2011
    63
    0
    0
    Mama Zijn
    ik woon in hilversum
    Hey dames

ik zit al 8 maanden met het zelfde probleem
    mijn dochtertje chelsea is 2,7 jaar oud wij zijn in oktober 2011 verhuist
    we hebben al die tijd bij oma en opa gewoond,

omdat ik eerder geen urgentie kreeg voor een eigen woning we moesten 2 jaar bij oma en opa hebben gewoond
    hun wonen in een huis en ik in een flat toen we hier gingen wonen wou ze graag een hello kitty kamer waar ze niet in wou slapen dus hadden wij van kamer 3 een pooh kamer gemaakt want die wou ze daarna
    maar mn dochtertje wilt dus ook niet in die kamer slapen heb ook geprobeerd wat super nanny deed op de tv de 5 minuten metohde die helpt niet leg haar in dr bedje lees een boekje voor kusje en een aai over de bol en dan zeg ik elke keer lieverd je bent een grote meid jij gaat nu slapen en mama ook

vervolgens komt ze naar een paar minuten weer naar de woonkamer ik leg haar in dr bedje weer een kusje aai over dr bol en loop weer weg maar ze blijft elke keer terug komen,
    ik durf niet streng te zijn tegen haar omdat ze nog zo klein is ik geef elke keer weer opnieuw toe dat ik het toe laat dat ze bij mij en mn vriend in de kamer mag slapen maar we vinden dat het nu echt de hoogste tijd is dat ze in haar eigen kamertje slaapt we hebben nog een klein baby'tje die bijna 1 maand oud is nu zei verblijft bij mn ouders tot dat mn dochter eindelijk in haar kamer slaapt,

maar ik ben zo bang dat dit nog vreselijk lang gaat duren :(:(:(:(:(:(:(!!

wie heeft er nog wat adviezen voor mij wat ik nog meer ken uitproberen
    zodat ze wel in haar bedje slaapt want wij willen ook graag weer onze privacey terug

veel liefs xxx

2. Aviya

Aviya Niet meer actief

;) gaat niet vreselijk lang duren, de kleine heeft er moeite mee dat ze de aandacht met zusje moet delen, ik zou mn kleinste meid terug gaan halen en even rekening houdend dat je een week nodig hebt om haar op haar eigen bed te laten slapen. (misschien langer, maar ik hoop voor jou korter)

Dit is onzekerheid, omdat ze nu denkt dat ze niet meer de allerliefste is, dit heb ik met mn oudste meiss ook gehad, gewoon negeren, en hoe hard het ook klinkt, steeds terug leggen op haar eigen bed (zonder iets te zeggen NIETS), tot ze in slaap valt, en positief aandacht geven met en zonder zusje.
    Positief de hemel in prijzen als ze smorgens in haar eigen bedje ligt even bij haar gaan zitten en zeggen hoe trots en knap je het vindt dat ze dit doet. (en jahhh het kan soms wel tot 1 uur snachts duren, en je bent kapot, tis het allemaal wel waard!!!)

Laat haar voelen dat ze net zo belangrijk is als kleine zus, en laat haar, samen met jou en of vriend de fles geven en dat soort dingetjes, en "helpen" met aankleden, etc etc, zodat ze zich niet buitengesloten voelt!

Ja het is zwaar met een pasgeboren kleintje, en jouw andere kleine meid die (nog) niet in haar bedje slaapt, maar zo krijgt ze ook het idee dat opa en oma haar niet lief meer vinden omdat zusje wel bij opa en oma is en zij niet meer! zeker omdat ze zolang bij opa en oma heeft geleefd (spreek uit ervaring ook ;))

Het gaat niet over 1 nacht ijs, maar het is het wel waard, je hebt aan 2 kleintjes nu te denken die allebei jouw aandacht nodig hebben, en dit is ook de tijd om te leren delen qua tijd tussen de twee dames ;)

Succes en ik denk zomaar dat je nog meer goede tips er bij krijgt hoor

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Als jij niet consequent bent gaat dit nog heel lang duren, het is de consequentie van jouw gedrag naar je oudste toe. Zij bepaalt alles en mama wordt toch niet boos, dat heeft ze met 2j7mnd feilloos in de gaten, zo klein is ze echt niet meer hoor! En als je na 9x toe geeft dan heeft ze echt wel door dat als ze maar volhoudt ze weer bij papa en mama in bed mag.

je moet op 1 lijn zitten met je partner en samen ervoor gaan als je haar niet meer in je bed wilt. Ik snap ook geloof ik niet waarom je baby nog bij oma is? En ze heeft dus 2 kamers? ook dat begrijp ik niet helemaal.

Het zal een kwestie zijn van volhouden en een lange adem hebben, want het zullen een paar lange avonden worden, maar de volhouder wint. Succes!

4. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Als je steeds toe blijft geven gaat het alleen nog maar langer duren. Dus als je nu even doorzet (en dat kan best een paar nachten slaap kosten.) dan loont dat zeker. Het is natuurlijk erg moeilijk, maar als je echt niet meer wilt dat ze tussen jullie in slaapt de enige oplossing. Je zegt haar niet te willen straffen omdat ze nog zo klein is, maar met 2,7 jaar weten ze heel goed hoe ze dingen naar hun hand moeten/kunnen zette, dus zo klein is ze niet meer. Ze weet jullie feilloos te bespelen, daar zijn ze op deze leeftijd heel erg goed in.
    Ik snap ook even niet zo goed waarom de jongste nu niet bij jullie is, die zou ik zeker thuis houden. Dit om zo snel mogelijk in een "normaa" ritme te komen en een gezinnetje te vormen. Anders krijg je straks weer opnieuw een drama omdat de jongste weer thuis komt. Dan is dat weer een verandering en dus weer aanleiding om te vervallen in het oude gedrag.

5. Silliej1988

9 jun 2011
    63
    0
    0
    Mama Zijn
    ik woon in hilversum
    de kleinste zit bij me ouders omdat ze de flat aan het renoveren waren
    vanaf maandag gaan de steigers weg,
    de herrie was niks vandaar maar ze is er vanaf maandag en

nee de oudste heeft nu dr kamer gekozen ze speelt er wel gaat overdag ook in dr eigenbed liggen maar sávonds wilt ze er niets van weten
    ze slaapt ook niet bij ons in bed maarop 3 matrassen!!

maar wat het probleem dus is als ik haar savonds in dr eigen bed neer leg en een boekje voor lees begint ze al te huilen
    en soms raakt ze zo overstuur dat ze de boel onder kotst!!

6. Aviya

Aviya Niet meer actief

Heb je al gevraagd hoe dit komt? waarom ze dit doet? is er iets in die kamer gebeurt dat ze daardoor zo overstuur wordt? (en dan op een kinderlijke manier vragen natuurlijk ;))
    Of is ze heel snel overstuur? dit is inderdaad zorgelijk, en heeft niks met discipline te maken, probeer hier achter te komen, arme meis, en verschrikkelijk voor jou als mams om dit mee te maken:(

owh gelukkig de kleine komt weer naar huis als de rust van de verbouwing weg is;)

7. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ken dit eigenlijk ook heel goed

wij hebben ook een tijd bij schoonoudes gewoond, ook toen de kleine en net een paar maandjes was

daar was het een en al drama het slapen, maar we hebben heel erg met haar gewerkt naar het slapen in het nieuwe huis

heeft ze misschien mogen helpen in haar nieuwe kamer om het echt Haar kamertje te laten zijn? b.v. wij hebben samen met haar haar eigen kamer geschilderd, vond ze Geweldig en ik dacht dat het misschien goed zou zijn voor het daar willen slapen

misschien kun je zo iets nog proberen, dat ze iets leuks kan maken voor haar kamer ofso

en ik ken het echt, je moet even doorzetten het is nu natuurlijk allemaal heel anders voor je meisje mijn oudste is nu ook even oud als die van jou, en ja ze hebben het Echt heel erg goed door hoor!!

en dat van dat spugen is ook wel heel vervelend, die van ons deed dat ook bijna een paar x, maar gelukkig nooit echt

maar die deed ook echt hysterisch niet normaal, maar we zijn gewoon heel consequent geweest elke keer als ze begon met huilen naar binnen gaan, 1e x nog zeggen naam, het is nu bedtijd je moet nu gaan slapen, andere xen niets meer zeggen en gewoon neer leggen in bed en weg lopen

dit is moeilijk, ik weet het, maar dit heb ik ook uit de nanny, en het werkte bij ons dus wel, heeft een tijdje geduurt, weekje ongeveer of paar avonden, maar daarna sliep ze weer als voorheen

ook zou ik wel als ik jou was denk ik zo snel mogelijk jullie kleintje ook bij jullie in huis nemen, ik snap het hoor met het verbouwen, maar zo is het natuurlijk Alleen Nog maar verwarrender voor je oudste, net een kleintje erbij, ow nu is ze weer weg, ow ze is bij opa en oma, naja in mijn ogen heel erg verwarrend, en natuurlijk ook voor de kleine baby zelf zo zonder zn moeder(en vader en zusje) niet leuk

heel veel suc6 en ik zou toch ff doorzetten hoor!!

8. Silliej1988

9 jun 2011
    63
    0
    0
    Mama Zijn
    ik woon in hilversum
    @ mn meisje zegt alleen wat losse woordjes praten ken ze nog niet vanwegen haar hersenafwijking!!
    daar krijgt ze binnen kort wel logopedie voor hoe je het ook typpen mag

zover ik weet is er niks in haar kamer gebeud sinds we hier wonen schijnt wel dat hier iemand is overleden
    en de kleinste komt vanf morgen terug

9. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    heb je het al eens geprobeerd met samen een nachtlampje te kopen en dan bedoel ik niet zo'n ding op lichtsensor maar een gewoon klein lampje, je draait er een spaarlamp in en dan verbruikt het mss voor 1 euro per jaar! mijn zoontje raakt ook in paniek op zijn kamertje, hij ziet er vanalles, krokodillen, olifanten,.. het is natuurlijk fantasie, maar die kleintjes hebben een hele levendige fantasie! jamie slaapt nu met een lampje aan!! en heel vaak kruipt hij stiekem snachts bij ons in bed.... zo zachtjes dat we het niet eens merken tot we sochtends wakker worden! maar ach, ik vind het belangrijkste dat hij in zijn eigen bedje in slaap kan vallen zonder drama!

mijn zoon heeft trouwens ook een tent rond zijn bed, zo'n tunnel die is blauw met witte sterretjes, zo ziet hij veel minder en is het knusser.... mss is dat een idee? een lichtje en zo'n tent...

10. Silliej1988

9 jun 2011
    63
    0
    0
    Mama Zijn
    ik woon in hilversum
    @ sharon20 misschien is dat wel een goeie tip met de tent een lampje hebben we al heeft ze zelf uigekozen,
    kamer hebben we nu ingericht zoals zei het wilt

we hebben haar vanavond slapend en al in dr eigen bed gekregen maar dame stond om 11 uur naast mn bed,
    maar vanaf morgen heeft ze egt niets te willen

11. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik zou het echt rustig aanpakken, want sommige kinderen willen gewoon bij papa en mama slapen maar sommige zijn ook gewoon bang op hun kamertje! moet je je indenken dat jij vanalles ziet op je kamer en er helemaal alleen ligt! das heel beangstigend voor zo'n kind en kan flinke trauma's oplopen daardoor. gewoon proberen zachtjes terug te leggen en desnoods erbij blijven zitten tot ze slaapt! ik praat altijd over leuke dingen! over wat we morgen gaan doen.... dat leid hem af van de angsten en laat hem rustig inslaap vallen! vanochtend lag mijn zoon ook weer bij ons in bed! maar ik vind het al heel wat dat hij nu (maanden na de drama nachten) alleen uit zijn bed komt, zijn lichtjes uitdoet en over een donker gang naar onze donkere slaapkamer komt lopen.. zijn angst is hij dus al kwijt en dat vind ik belangrijk! als ik snachts merk dat hij bij ons komt leggen pak ik hem op, leg ik hem in zijn bed, blijf er heel eventjes bij tot hij in slaap valt, wat meestal niet langer duurt als een minuut of 3-5 en ga dan weer stilletjes weg.... kinderen op die leeftijd dromen ook vaak

Deel Deze Pagina