Vanaf welke leeftijd mag een kind filet american? Mijn man wil dit graag aan onze zoon voeren . Ikzelf ben vegetarier dus voor mij hoeft het niet zo nodig, maar ach
Peuters en Kleuters: Geef je kind geen producten van rauw vlees, zoals filet américain, ossenworst, carpaccio of niet-doorbakken tartaar. Hierin kunnen ziekmakende bacteriën zitten. Kinderen zijn daar extra gevoelig voor voedingscentrum.nl
Dit! Ik denk dat het héél af en toe geen kwaad kan. Echter valt een kind wel in de YOPI-categorie (jong, oud, zwanger en mensen met verminderde weerstand). Voor hen wordt afgeraden rauwe vleesproducten te gebruiken. Zoals hierboven ergens beschreven; met de verjaardag eens een hapje lijkt me acceptabel. Maak er geen gewoonte van.
Ohhhh filet americain!!!!! Nog even! Af en toe moet volgens mij wel kunnen zolang je kind geen bakjes leeg eet.
Als de schadelijke bacterie erin zit is een hapje al teveel voor kinderen. Ik neem er geen risico mee, ook niet voor de gezellige verjaardag, er zijn vaak genoeg andere ook lekkere dingen.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze tot hun 8ste geen rauw vlees mogen. Anywho, hier krijgen ze het voorlopig nog niet.
Hier hebben ze ook nog nooit rauw vlees gehad. Niet bewust, maar filet americain heb ik eigenlijk nooit in huis. Toen ik zwanger was snakte ik ernaar, tot ik bevallen was Niet goed doorbakken steak heeft manlief al eens aangeboden aan zoonlief, maar hij weigerde te proeven. Ik lust dat zelf ook niet als het niet genoeg doorbakken is, dus ja... Gerookte zalm eten ze dan weer wel vanuit een pak, dat is toch ook rauw, niet?
Mjam krijg ook spontaan zin in een lekker broodje filet. Mijn dochter krijgt wel een enkele x op verjaardag een toostje, maar dat is misschien 2 x in 5 jaar geweest.
De oudste af en toe op een stokbroodje met een feestje. Hij vind het heerlijk maar na 2a3 zeg ik stop.
Hier krijgt mijn zoon het nog niet.. hij noemt het grote mensen vlees . En dat laat ik ook nog een tijdje zo..
Oh ik wist helemaal niet dat ze dat pas op wat latere leeftijd mogen. Ik dacht gewoon vanaf 1 jaar, net als honing. Goed dat ze het hier nog niet hebben gekregen.
mijn zoontje van 2 eet echt alles omdat ik dat toelaat . wil hier geen strenge ouder spelen , dus filet american is toch prima