Gezonde traktatie afscheid kdv (en cadeautje leidsters)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nescio, 23 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hoi,

Over twee weken is het zover, dan neemt mijn meisje afscheid van de creche en gaat ze naar de kleuterschool.

Graag zou ik een gezonde traktatie maken voor alle kindjes zodat ze deze kan uitdelen, en ook de leidsters niet vergeten. Aangezien ik niet zo creatief ben en ook niet echt handig heb ik wat hulp nodig :), hebben jullie een idee? Voor de leidsters misschien iets van een fijne handcreme, of bodylotion ofzo?

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik lees mee, in februari is het bij ons ook zover. Het laatste kindje dat naar school ging had doosje rozijntjes en een klein busje kleurpotloodjes. Maar met haar verjaardag heeft ze pas cadeautje gedaan, wilde ook liever een gewone traktatie.

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik heb deze uitgeprint op oranje papier. twee per stuk uitgeknipt en een doosjerozijntjes ertussen.
    Dan met een klein prikkertje een mandarijntje als lijfje eronder maken en we hebben een dikki dik :D Dit doe ik in een grote mand met voor iedereen nog een klein kleurboekje van de zeeman (4 stuks voor 99 cent)

Voor de leidsters heb ik een cake, want het zijn er nogal veel en ga niet voor iedereen een apart cadeau kopen.

Vorig jaar had ik paddestoelen gemaakt van danoontjes. viel ook in de smaak.

Bijgevoegde bestanden:

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dat vind ik een leuk idee! Bij de onthaalmoeder krijgen ze nl. elke middag als toetje een danoontje. Heb je daar een voorbeeld van?

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Traktaties ben ik niet zo goed in.. maar wij geven bij afscheid van de groep altijd een boek voor de groep en een doosje bonbons (wel goeie)

6. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Persoonlijk zou ik voor de juffen geen chocolade of handcreme doen. Dit krijgen ze al zo vaak!

Ik had laatst bij de xenos een klein vierkant houten theedoosje met wat theezakjes erin. Kostte twee euro en leuk laten schilderen door mn dochter. Ze vinden zoiets wel heel erg leuk. Chocolade en creme krijgen ze zo vaak!!! Ik ben zelf juf en heb ook moeite om alles weg tenkrijgen haha

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Bedankt ukkie! Ga het eens bestuderen! ;)

8. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ik had bij het afscheid toen onze zoon naar de kleuterschool ging een peer in een cupcake vormpje gedaan,doosje rozijnen erbij en mooi ingepakt in folie met een kaartje erbij met de tekst "ik peer 'm ertussen uit".
    Voor de leidsters had ik een fruitsalade gemaakt in een watermeloen.

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

ukkie1985, dat ziet er leuk en origineel uit! Vind het idee van pinter ook leuk.

Ik denk dat ik het zo ga doen als Cygnet. Aan een boek hebben ze langer plezier en ik heb momenteel ook weinig tijd over om lekker te gaan fröbelen (kleine meid die het liefst de hele dag op mijn borst ligt). Voor de juffen inderdaad een aardigheidje, denk dat ze wel blij zullen zijn met een tubetje handcreme. Of ik maak een bananenbrood.

10. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Ik had knijpfruit in een rugzak van Dora gedaan. Die rugzakken dus zelf gemaakt en een kaartje aan de knijpfruit gedaan met de tekst "Ik ga jullie missen maar zeg het toch luid. Ik knijp er tussen uit!"

11. dromer28

dromer28 Actief lid

7 dec 2009
    383
    0
    16
    NULL
    best
    Rode plastic bekertjes gevuld met fruit druiven frambozen bramen blauwe bessen aardbeien en partjes. En daar met saté prikkers een ballon boven gemaakt zodat je luchtballonnen kreeg met een soort mandje eronder. Kaartje eraan met ik spreid mijn vleugels en vlieg door naar de basisschool. Hoop dat je er een beetje een idee bij krijgt

12. handbalster

handbalster Fanatiek lid

7 nov 2009
    1.129
    0
    0
    juf
    Zwolle
    Erg leuke en gezonde traktatie en ook nog makkelijk te maken:

2dolfijn-banaan-traktatie.jpg

Ik had zelf van die doorzichtige plastic bekers gebruikt en nog een parapluutje in de banaan gestoken.
    Kreeg heel veel positieve reacties

Ik zou verder als bedankje iets kopen voor de groep, bv een leuk voorleesboek.

Deel Deze Pagina