voedingsblog met gezonde voedingsmiddelen/producten

Discussie in 'De lounge' gestart door Miss Mac, 6 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Weet er iemand een blog met gezonde voedingsmiddelen/producten?

Ik kom wel voedingsblogs tegen met welke dingen gezond zijn zoals quinoa, lijnzaad, en die dingen, maar niet per merk, wat erg handig zou zijn..

Bijvoorbeeld: in de PLUS sladressing zit maar 6 kcal, maar het 3e ingrediënt is wel glucose fructosestroop dus helemaal niet zo gezond..

Of de haribo stevia drop.. ze claimen dat er dus geen suiker in zit en de smaak van de stevia komt maar toch zit er maltitol siroop in...

of de uitzending van keuringsdienst van waarde over thee van zonnatura en pickwick waar erg veel suiker in bleek te zitten terwijl ze claimen van niet..

Ik ben dus eigelijk op zoek naar een blog waar dit soort producten worden uitgelicht en waar wel GOEDE producten genoemd worden.. maakt ze zoektocht een stuk makkelijker ;)

Heb een blog gevonden waar sommige vergelijkingen op staan zoals fitbeauty.nl waar ze bijv rijstwafels enzo vergelijken, en welke crackers er het gezondst zijn per merk, etc

2. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    niemand :(

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
  4. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

dankje! alleen hier zie je enkel welke E nummers en andere dingen 'slecht' zijn maar krijg je geen naam van producten aangewezen wat wel goed is..

zoals bijv de zonnatura bio rijstwafels die vol zilvervliesrijst zitten en goede stoffen ipv verborgen suikers enzo..zij promoot meer haar eigen supplementen en consulten ipv supermarkt merken/toko merken die gezond zijn..

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik had een tijdje geleden een soort workshop gehad in de sportschool. Ik was wel wat sceptisch maar deze dames hadden wel leuke en lekkere ideeen.

Volgens mij kun je hier ook vragen stellen et cetera... ( weet niet zeker, heb het nog nooit gedaan :p)

2-health

Verder kijk ik ook heel vaak op:

Voedselzandloper Recepten

Geen idee of je dit bedoelt maar dit schoot me zo te binnen :D

6. Moenie

Moenie Actief lid

3 apr 2012
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
  7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Oh en regelmatig bijlezen op foodwatch.nl

Maar 1 ultieme site is er volgens mij niet.
    Net als dat er geen ultieme voedselwaarheid is.

8. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Thnkx meiden :)

Ben al de halve dag aan het googelen en leuke blogs zitten erbij zoals jullie hierboven melden!

Alleen echt nauwelijks blogs die echt de producten zelf uitlichten zoals bijv bolletje crackers, of bijv zonnatura notenreep en het dan helemaal ontleden door de gebruiksaanwijzing ;)

Zou echt makkelijk zijn want dan weet je wat rommel is of niet..

Nu zie ik in sommige blogs bijv ooit magere kwark voorbij komen, maar geen merk.. En het feit is dat in het ene merk magere kwark rommel zit zoals verborgen suikers en E nummers etc en de ander wel gezond is.. Het zou dus makkelijk zijn als er dat soort blogs zouden bestaan..

Zoals nu haribo stevia drop in huis.. Google ik daar op zie ik dat het echt meeeega vol verborgen suiker zit :$ niks stevia dus ;)

Zulke blogs zouden dus handig zijn.

Laatst ook een filmpje vd consumentenbond over muesli en probiotica.. Schrijven ze 0% vet maar in zo'n flesje probiotica van sommige merken zitten dan wel 10 suikerklontjes, maar géén vet ;)

9. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

Stevia is ook niet goed en om het te verkrijgen is zeer milieubelastend.
    Een artikel hierover.
    Stevia: sluipmoordenaar of reddende engel? : Voeding en gezondheid – aHealthylife.nl

Er is wel een boekje met wat je het 'beste' in de supermarkt kunt kopen. Boodschappencoach » Ralph Moorman als boodschappencoach - consulent - personal-trainer - gastspreker - voedingsadviseur

Maar als ik het goed begrijp wil jij een blog of site waar alle verkrijgbare producten inclusief ingrediënten op staan?

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nou wat jij vraagt is meer dan een fulltime baan denk ik, om dat allemaal (op een overzichtelijke manier) op een blog te zetten. Zou leuk zijn als er iemand is die dat vrijwillig gaat zitten doen maar ik geloof niet dat ze er zijn.

11. Saskia78

Nouja mbt stevia...
    Er zit in de meeste etenswaren met stevia... OOK andere zoetstoffen danwel suikers.

Ik vind trouwens puurgezond.nl ook een fijne site.
    Maar ook dat is niet exact wat je zoekt :)

12. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

Ik bedoel het bijv in categorieën

Categorie kwark: welke is het "gezondst" qua ingrediënten..
    Of welke melk kun je het beste drinken? (Soja, rijstemelk,amandel, etc) En welk merk?

Of bijv welke crackers zijn het gezondst qua samenstelling/ingrediënt? ( zoals welke bevatten geen verborgen suikers etc)

Welke sladressing is de gezondste keuze/merk.

Zoiets :)

Soms vind ik sporadisch een vergelijking zoals vd crackers, rijstewafels en roggebrood :)

Thnkx voor je info over stevia! Ga eens kijken :) en wat een handig boekje!

13. Saskia78

Maar er is toch geen ultieme wijsheid?
    Ben je te dun... Kun je misschien beter volle melk drinken dan magere melk.
    Terwijl als je te dik bent... Het andersom is.

Ik probeer meestal te kiezen voor de producten met de minste ingredienten.
    Zeker op de ellenlange etiketten zijn de meeste dingen gewoon toevoegingen die puur zijn omdat je het in de supermarkt koopt.
    (Smaakverbeteraar, houdbaarheid verlengen, camoufleren goedkopere ingredienten met net andere smaak.. Etc)
    Zou je het zelf (kunnen) maken dan gebruik je dat helemaal niet.
    Want VERS zijn die toevoegingen helemaal niet nodig.
    En gezien ik geen 3 uur in de supermarkt wil doorbrengen... Doen we het zo.

En ik heb een antipathie tegen light producten.
    Of het nou light cola is (die mijn man vaak drinkt) of light pindakaas met minder vet maar wel extra suiker.
    Je moet het jezelf niet TE moeilijk maken denk ik.
    Dat hou je niet vol.

14. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Ja ik wil eigenlijk gewoon meer wijsheid over bepaalde verborgen dingen..

Zo eet mijn moeder de sladressing van de plus met maar 6kcal maar nu keek ik op de verpakking en was het 3e ingrediënt glucose fructosestroop ;) heb je dus maar 6kcal maar wel tig suikers in je sladressing en dacht ze gezond bezig te zijn

Zelfde als met die probiotica met tig suikerklontjes erin..

Het zou fijn zijn als dat eens goed uitgelicht zou worden..

En met melk.. De 1 zegt weer " koemelk is enkel voor koeien, die hebben zoveel magen, een mens niet". En de ander zegt weer dat er in sojamelk tig hormonen zitten en slecht is.. Je weet gewoon niet meer hoe of wat..

Net wel het boekje besteld Eylem! Thnkx voor de tip :D zijn er toevallig nog meer van dit soort boekjes?

15. Saskia78

Mbt melk en sojamelk.. Beiden hebben een punt?
    Wat vind je dan belangrijker?
    Maar wat gezonder is... Is een beetje appels en peren vergelijken.

Overigens drink ik zowel gewone melk als sojamelk gewoon omdat ik het lekker vind. Beiden ook :)
    Niet omdat het wel of niet gezonder is.

16. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Poe, ik geloof niet dat er iemand is die alle producten op merk gaat vergelijken....

Misschien is het een idee om elke week zelf in de winkel 2 producten pakt en die kwa merk vergelijken?
    Dan de producten die jij vaak eet...

Bijv. Eerst de crackers, even in de winkel de ingrediënten bekijken....
    En zo kom je er vanzelf achter van weke merken voor jou het gezonds zijn...

Want inderdaad, wat voor de ene zinvol is, is dat voor de ander niet...

17. Saskia78

Nog erger... Waar jij bepaalde dingen minder of helemaal niet moet eten...ligt dat voor kindertjes in de groei soms best wel anders.

18. Delta

Delta Niet meer actief

Ik heb trouwens de magere kwark van AH eigen merk. Volgens mij zit daar geen rare troep verder in. In sommige andere wel inderdaad. Maar het is lastig, om alle ingredienten altijd te checken. Ik probeer het zo goed mogelijk te doen, dat wel.

19. Saskia78

Hier vanavond of morgen lekker pannenkoeken.
    Bloem, ei en melk :)

Altijd beter dan pannenkoekenmix.

20. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

TS: volgens mij kan je dan het beste je producten echt zelf maken. In alle 'kant en klare' producten zitten van allerlei hulpstoffen.
    Op facebook heb je allerlei groepen waar ze echt alles zelf maken. Google maar eens op Monique van der Vloed. Die heeft een facebook pagina (natuurlijk maken we alles lekker zelf) en ook een eigen website.

Deel Deze Pagina