Vanmiddag kreeg ik 2 brieven van hi telefonie door de brievenbus met een rekening van 117 euro en een rekening van 73 euro (2 x een herinnering) maar nu komt het ik heb helemaal geen hi laat staan een telefonie abo. dus ik bellen naar hi. ja die gene is zelf verantwoordelijk voor het wijzigen van zijn adres (ik woon hier al 4 jaar dus van de vorige bewoner kan het niet zijn aangeizen het van feb 2014 een rekening betreft) met andere woorden nu krijg ik straks nog meer brieven en straks de deurwaardes. de naam klopt niet en het rekeningnummer ook niet maar wel mijn adres en woonplaats staan erop zo vreemd iemand die zulk iets wel eens heeft meegemaakt? en wat gedaan?
Laat de deurwaarders dan maar komen. Gegevens kloppen niet. Naam in telefoonboek of internet opzoeken?
Mja het is niet jouw rekening. Geen deurwaarder die dan je huis leeg haalt volgens mij. Zie hier: Wanneer krijg ik te maken met een incassobureau of deurwaarder? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl
Mijn moeder heeft dat eens gehad. Gewoon brieven retour afzender adres onbekend. Deurwaarder kwam, aangegeven dat diegene er niet woonde. Het is het probleem van de eiser, niet jou probleem
Gewoon retour sturen met mededeling dat geadresseerde niet woonachtig is op genoemd adres. Deurwaarderskantoor zal uiteindelijk via het GBA ook wel kunnen zien dat die persoon daar niet woont.
Wij kochten een huis. Was bij veiling verkocht. Echt waar, zo'n beetje elke vrije dag dat ik thuis was stond er een deurwaarder aan de deur. En altijd aanmaningen etc. Tegen deurwaarder gezegd dat ie zijn werk beter moest doen en aangegeven dat diegene er niet meer woont. Weggestuurd en klaar .
Waar maak je je zorgen om? Ze zijn niet eens aan jou geaddresseerd. Je had ze niet open moeten maken, want briefgeheim, het adres moeten doorkruisen, "retour afzender" erop schrijven, en weer terug in de brievenbus gooien.
Waarom maak je brieven open die niet aan jou geadresseerd zijn? Dat moet je niet doen, die rekening is niet van jou.
Zou mij ook kunnen overkomen hoor, ik kijk niet altijd of mijn naam er wel op staat.... Maar zolang het een andere naam is die boven de rekening staat zijn deze niet van jou en kunnen ze je niks maken.
Hmm, als ik een stapel post heb wil ik ook wel eens de brieven open maken zonder te controleren aan wie het geadresseerd is. Alleen zou ik na 1 brief die niet voor mij is de 2e van dezelfde afzender niet openen Denk niet dat je problemen met de deurwaarder gaat krijgen hoor TS. Meer brieven waarschijnlijk wel, maar zoals eerder gezegd gewoon retour afzender en anders maar bij het oud papier.
Zou mijn adres er niet op staan en andere naam maak ik het niet open, maar krijg ik post op mijn adres maar verkeerde naam maak ik het wel open hoor! Kan ook een fout in de naam zijn bijv. En dan zou ik mijn eigen post retour sturen.. (Niet als ik net verhuisd zou zijn oid want dan is het logisch dat je nog wat vd vorige bewoner kan krijgen) De dela bijv heeft heel lang mijn naam grandioos verkeerd geschreven, nu na 3x wijzigen is het eindelijk goed. En nee ik heb geen lastige naam Mijn zoon had bij de dela helemaal een rare naam, leek er niet eens op. Dus ik snap wel dat ts hem opengemaakt heeft!
De brieven niet open maken en retour sturen.Je kunt ook aangifte doen bij de politie want in zekere zin is het laster die je ondervind.Maar niet openmaken ivm schending privacy.
wij hebben ook in een huis gewoond waar de vorige bewoonster schulden had, maar omdat ze zich niet had uitgeschreven op ons adres moesten we daar wel eerst zelf achteraan bij de GBA
Ik heb eigenlijk niet zo snel naar de naam gekeken, ik dacht eerder dit is reclame ofzo maar bij de volgende brief gelijk afzender retour erop.
Nou ik maak ook post open waar niet mijn naam op staat. Had op mijn vorige adres ook vaak post van de vorige bewoner of nog van de bewoners daarvoor. Meestal deed ik retour afzender als er een afzender op stond, stond er niks op dan bij het oud papier. Totdat er iemand voor de deur stond, die een briefje verkeerd had gepost (zelf in de bus gedaan zonder postzegel) ik had de brief bij het oudpapier gedaan omdat er geen afzender op stond, en het oudpapier was net die middag opgehaald. Jammer voor die mensen, maar wat blijkt, er zat 100,- in. Werden ze in eerste instantie nog boos op mij. Nou ik weet het wel hoor, ik maak het wel open
Wij hebben het gehad en geloof me na 2 keer een deurwaarder aan de deur te hebben gehad ben je het zat hoor! Ze zijn daar ook zeer hardleers!! Gelukkig nu geen last meer maar vervelend is het wel!
Precies, retour blijven sturen en als ze aan je deur komen dan kun jij je legitimeren, toch. Heeft niks met jou te maken