Kind van 4 in autostoel of stoelverhoger?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Minny, 13 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Tja hoe groot en zwaar hij toen was weet ik nu niet meer (hij is altijd een spiering geweest dat wel...nu nog! Wel een enorm gespierde maar spiering niet te min :D)
    Wij hadden een erg dure BMW (meer kan ik er niet van vertellen want het is en 10 jaar geleden en ik weet echt niet wat voor BMW) Maar hij is waarschijnlijk met zijn hoofd tegen het raam gekomen. Zeker weten doen we het niet. En ook weet ik niet zeker of t ding daar airbags had.
    Maar goed als je zoontje niet meer in een autostoeltje past dan is er ook verder geen kiezen meer natuurlijk!

Even kant tekening. We weten eigenlijk niet 100% zeker of hij helemaal niks over gehouden heeft. Voor zover je dat al ooit weet. Maar hij heeft PDD-nos dus in hoeverre het van de pdd-nos komt of van dit...
    Gewoon maar zorgen dat de kans erop enorm beperkt wordt lijkt me beter als genezen ;)

2. Triskele

Triskele Niet meer actief

ja daarom hebben wij ook gekozen voor extra bescherming door airbags aan heel de zijkant van de auto (zodat je nooit met je hoofd tegen de zijkant kan aanslaan (ja KAN wel maar doet minder zeer hihi)

als wij een oudere auto hadden gehad zonder dit had ik er misschien wat moeilijker over gedaan maar wat je zegt wat niet past dat past niet... maar bij mn dochter houd ik ze nog wel even in de stoel hihi

3. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Rick is 1m12 en 21 kilo en past prima in een autostoeltje. Gewoon zo'n opvolgstoel van de hema (dus eigenlijk een verhoger met achterleuning).

Volgens mij scheelt het niet alleen voor het stoten maar ook voor het heen en weer gaan van de nek. Dit wordt door de zijsteunen beperkt. Als ik soms wat hard de drempel bij ons huis oprij zie ik al dat hij helemaal heen en weer gaat, dus wil niet weten hoe hard dat gaat zonder zijsteun.

Maar voor het meenemen van andere kindjes zou ik wel een stoelverhoger aanschaffen. Maar je kunt ook afstemmen met ouders dat zij het kind even brengen.

4. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

mijn zoon van 4 zit op een stoel verhoger,maar die is al 1m30 en 24,5 kilo. Die was met 12 maanden al 15 kilo. We hebben de bovenkant van de stoel met hoofdsteun eraf gehaald omdat hij met zijn hoofd er bovenuit komt. Tja met 4 jaar hoor je ook nog geen 1m30 te zijn natuurlijk.

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

De mc rodi kun je uitschuiven. Onze dochter van 6 past er nog prima in. Vaak wordt gekeken naar gewicht en lengte en gedacht.... Dat kan makkelijk. Echter blijft het een kind van 4, met spieren van een kind van 4. Deze zijn niet sterk genoeg om de klappen op te vangen. Hierdoor kunnen ze ernstig letsel oplopen bij een ongeluk.

Ts wij wonen vlak bij school en lopen dus alles. Met kinderfeestjes vraag ik wel om autostoeltjes mee te geven. Als ouders dit niet nodig vinden prima, niet mijn verantwoordelijkheid dit geef ik dan ook aan. Ik zou dus aangeven dat het kindje mee mag mits ze een autostoeltje mee geven.

6. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    Niet zozeer kijken naar leeftijd maar naar lengte en gewicht.
    onze boef is bv 96 cm, 4 jaar maar moet dus echt nog in een kinderstoel.
    Kleine stukjes mogen dan wel op de stoelverhoger, bv thuisbrengen van kinderfeestje hier in de wijk.
    Maar meneer had gisteren een kinderfeestje en ze gingen echt weg, half uur rijden zeg maar, dan breng ik wel even de kinderstoel langs.

Of met schooluitgave waarmee ze met de auto gaan, dan gaat onze man toch echt in zijn stoel mee.

Tot nu toe heeft heeft nog niemand het erg gevonden, maar aan de andere kant heb je daar weinig mee te maken, het gaat om jou kind en jou gevoel!!

Groet

7. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Maar ze gaan binnenkort ook op schoolreisje, denk met de bus. Zitten ze dan gewoon allemaal los?

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Meestal wel ja.. Zitten vaak ook geen gordels in. Dus als je dat niet wil, zul je er zelf achteraan moeten rijden.
    ;)

9. Alita

Alita Niet meer actief

Nou een verhoger met rugleuning is toch wat anders dan alleen een verhoger?

10. Alita

Alita Niet meer actief

Ja ik vindt dat je voor je eigen kindje gewoon een goed stoeltje moet hebben;) waarom risico`s nemen als het om je eigen kind gaat?

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@cindy: waarom risico nemen met andermans kind? :)

hopla gewoon in een stoeltje..

12. Alita

Alita Niet meer actief

Nou mijn kind gaat gewoon in een autostoel en wat andere ouders willen moeten ze zelf weten.....als zij hun eigen stoel meegeven prima maar ga natuurlijk niet een hoop autostoeltjes kopen voor andere kindjes:D
    Al rijden ze misschien met mij mee is toch ook de verantwoordiging van de ouders zelf?

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja ik zou dan als ouder zeggen: ik haal even stoeltje voor je uit de auto :)

14. Alita

Alita Niet meer actief

ja prima...!

Deel Deze Pagina