zoontje ligt soms klem in bed

Discussie in 'Verzorging' gestart door heppiedepeppie, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Sinds een aantal dagen kan mijn zoontje zijn hele bed door :D
    Wel leuk om te zien hoor hoe hij soms 's ochtends erbij ligt maar we hebben het nu een paar keer gehad dat we komen kijken omdat hij huilt, en dan ligt hij overdwars in bed.
    Maar hij is nu precies zo groot dat hij nagenoeg klem ligt met zijn hoofd aan de ene kant tegen de spijlen, en zijn voetjes aan de andere kant.

Ik schrok hier de eerste keer heel erg van, omdat ik bang ben dat het schade aan zijn schedel geeft, maar ik voelde verder niets.

kan ik hier iets tegen doen, beschermen, of is dit een fase en gaat dit weer over?? Ik ben zo bang dat hij zichzelf pijn doet op die manier!

2. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    mijn meisje doet dit ook. Ik heb een langere slaapzak gekocht en die stop ik dan aan de onderkant onder de matras. Dan lukt het haar niet:D:p Vind het ook een beetje griezelig omdat ze ook een rondje kan draaien en dan met haar hoofdje onder de dekens kan belanden!

3. Ons meissie deed dit ook. Toen hebben wij een snoozzz aangeschaft. Dit is een inbakerdoek,maar wel 1 waarbij ze haar armen en benen vrij heeft. Als je op google bij video's snoozzz intoetst kun je er een filmpje van zien. Ons meissie slaspt nu heerlijk rustig. Echt een uitkomst. Het is zeker een aanrader. Je kunt hem kopen bij babydump.nl

4. Kylietje

Kylietje Actief lid

15 dec 2011
    367
    0
    0
    Wetteren
    Mijn zoontje heeft dit een 5 tal weken gedaan...liet hem ook doen! moest er dan wel eens uit om hem goed te leggen, maar dacht dat ga wel over. en na 5 weken is het inderdaad overgegaan...het plezier was er af toen ;) Nu speelt hij met zijn knuffeltje als hij wakker wordt of vertelt hij een verhaaltje :D tegen zichzelf en gaat terug slapen.
    Hij heeft er ook niets aan overgehouden...aan zijn hoofdje of voetjes niets.
    Ik laat mijn kind graag ontdekken wat hij allemaal kan en moest het echt pijn gedaan hebben, zou hij niet terug gaan slapen volgens mij. Ik denk dat ze het gewoon niet leuk vinden dat ze niet meer verder kunnen draaien ;)

5. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Hier gaat ze ook het hele bed door, zelfs nu vind ik haar af en toen nog klem overdwars. Denk dat het geen kwaad kan, ik laat haar wel alleen in een slaapzak slapen, zodat ze niet in de dekens verstrikt raakt. Denk dat ik aankomende winter pas weer dekens ga proberen.

Oh ja zou trouwens nooit een kind dmv de slaapzak vastleggen, lijkt mij niet veilig

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    hier nog zo'n lekkere draaikont in bed Hij slaapt al vanaf dat hij 6 maanden is zonder dekens en alleen in een slaapzak. Hoe ik hem af en toe terug vindt in bed.... net nog ff gekeken bij hem en hij lag nu helemaal onderin zn bedje overdwars met zn voetje tussen de spijlen door (voor zover dat gaat met een slaapzak) en zn armpjes ergens onder zn hoofd en aan de andere kant van zn bed tussen de spijlen door. Heb hem ff terug recht gelegd haha. Vind hem ook weleens op zn knietjes met zn armen onder zn borst gevouwen en zn hoofd opzij. Tja hij wordt niet wakker dus hij zal er geen moeite mee hebben. Soms hoor ik hem ook met zn hoofd tegen zn bedje aanbonken, als hij er verder niet wakker van wordt zal hij geen pijn hebben denk ik. Je doet er niks tegen.

Ik zou hem ook niet vastleggen in zn slaapzak, veel te bang dat hij rondjes om zn as gaat draaien en zichzelf verstikt....

Als je het vervelend vindt en bang bent dat hij pijn ervan heeft of er last van gaat krijgen kun je altijd een campingbedje proberen, dan heeft hij geen last van harde spijltjes. xx

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier wordt al heel lang door t bed gekropen. Ze slaapt enkel in een slaapzak en geen dekens..

Kind vastleggen in bed zou ik nooit doen, niet met slaapzak en nietmet snoozeding..

8. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idem dito, ook hier een woelwater in bed! Ze trapte zichzelf met 3 weken oud al naar boven tegen de spijlen van haar wiegje.

Daarom ging zij toen over naar haar ledikant en dat heeft geholpen. Misschien handig voor jou zoontje als het wat te krap wordt in zijn wieg?

Zou haar nu veel eer alleen in een slaapzak hebben weggelegd en zonder deken/laken vanwege de veiligheid.

9. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    bedankt voor jullie reacties! Ik heb sowieso de deken er al afgehaald, en stop hem nu alleen onder met een lakentje. Hij is nl altijd gewend geweest om echt strak ingestopt te worden. Als ik dat nu ineens niet meer doe, komt hij niet in slaap. En onder een lakentje komt hij niet zo snel te liggen, hij ligt er meestal bovenop!

Ik laat hem voorlopig maar even doen, hij ligt lekker warm in zijn slaapzak dus dat is geen probleem. Hij lijkt er verder geen last van te hebben, maar vind het volgens mij alleen maar leuk!

10. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Mijn dochter doet het sinds kort ook! Ik vind het zo grappig, elke ochtend ben ik benieuwd hoe ze er weer bij ligt.
    Vanmorgen lag ze helemaal gedraaid, met dr hoofdje bij het voeteneind. Soms ligt ze inderdaad ook klem.

Nu voel ik me een slechte moeder, ik maak me eigen helemaal niet druk :) Ik ben niet bang dat ze verstikt of dat het niet goed is voor het schedeltje..

11. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    ik leg haar ook niet vast hoor:) Ik stop alleen het uiteinde van de slaapzak aan de onderkant tussen de matras en het bed. Mijn dochtertje slaapt 'nog' wel onder een dekentje en zij ligt dus wel echt onder de dekens als ik het slaapzakje niet instop. Maar.. ze kan ook nog niet omrollen dus misschien als ze dat gaat doen dat het dan niet meer zo veilig is:)

12. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Mijn zoontje van ruim 2 slaapt al sinds zn babytijd met zn hoofd tegen de spijlen van zn bed (en/of wieg/muur) aan.. vindt ie een fijn geborgen gevoel geven denk ik.. ik kan me niet voorstellen dat dat schade toebrengt aan zn schedel hoor!

Sinds hij in een juniorbed slaapt ligt hij wat minder vaak ondersteboven enzo, maar toen hij nog een ledikantje had draaide ie ook alle kanten op en vond ik m soms zelfs met zn beentjes verticaal tegen de spijlen aan. Kan volgens mij echt geen kwaad.

Deel Deze Pagina