Onze dochter word eind september 4 en geeft vaak aan moe te zijn, hoewel ze hier niet aan toe geeft (Maar waarschijnlijk meer omdat ze daar weer de rust niet voor heeft..) ben ik benieuwd of andere dat herkennen.. Afgelopen tijd is er wel veel gebeurd: broertje gekregen waar ze helemaal gek van is, vroeg diagnose astma w.v. nog geen medicatie standaard gestart is, positief getest op verschillende allergieën o.a. hooikoorts en huisstofmijt. We hebben haar meestal rond 19/19.30 op bed en vaak is ze rond 7/7.30 wakker. Ze slaapt niet meteen maar blijft wel liggen.. Nou is het dus wel een meisje wat hard is voor haarzelf en niet snel toe geeft aan niet lekker zijn/ benauwdheid etc.. Ik ben van plan morgen met de huisarts te overleggen maar benieuwd of meerdere dit herkennen..
Maar zegt ze het alleen of heeft ze er ook daadwerkelijk last van? En wat verwacht je van de huisarts?
Ze lijkt er wel last van te hebben, maar geeft daar tegelijk ook niet makkelijk aan toe, lastig uit te leggen En vind het zelf een bijzondere tekst voor zo'n jong kind, dus meer benieuwd of dat herkent word.. Wat ik van de huisarts verwacht, uhm geen idee, zij is de arts...
Ik herken het wel. Mijn dochter van nu 5 is ook veel mee. Ze ligt om 18.30-19u in bed. Slaapt na een half uurtje. De ene ochtend wordt ze wakker om 7.30. De andere ochtend krijg ik haar niet wakker om naar school te gaan. Ik ga met haar naar de huisarts volgende week. Toch eens bloed prikken denk ik. In jou geval zou ik nog even wachten tot de astma en allergie medicatie op de rit is. Dit kan al veel doen denk ik.
Astma, benauwdheid, niet goed kunnen ademen, dat kost allemaal enorm veel energie. Dus ik denk dat dat de eerste stap is, dat onder controle krijgen. Dan heb je dat medische stuk uitgesloten. Daarna kan je kijken naar andere oorzaken.