Hoi allemaal, Wist even niet waar ik dit bericht onder moest plaatsen. Dus dan maar even hier Onze zoon Owen heeft behoorlijk wat medische dingen ( waarschijnlijk een syndroom, ontwikkelingsachterstand, autisme, epilepsie, slechte coordinatie enz enz. Ook heeft ie behoorlijke overgewicht en ik dacht eerst dat daar zn rare lopen vandaan kwam.....maar weet het niet zeker. Dus even jullie mening gevraagd. Als Owen loopt en helemaal als ie rent dan draait ie enorm met zn kont!! En dan bedoel ik ook echt enorm!! Hij kan ook niet zo heel goed rennen....dat is ook wel een beetje het probleem. Hij rent nog als een anderhalf jarige zeg maar en als ie rent dan valt ie ALTIJD! Is het normaal dat kinderen van 3 en half jaar enorm met hun kont draaien als ze lopen/hardlopen? En op wat kan het wijzen als het niet normaal is? Heb wat gegoogled maar kan er vrij weinig over vinden. Groetjes Mamzie
Nee dat is niet normaal denk ik, hoewel mijn 2de (klassiek autisme) het ook doet. Een bevriende lerares vertelde mij dat ze het vaker zag bij autistische kinderen, dat hele houterige bewegen en overal over vallen. het draaien met zn kont doet die van mij niet, maar hij rent wel als een anderhalf jarige, en alsof zijn benen rechte planken zijn zeg maar. Hij is nu 5
nee ik herken het niet, maar het zou best kunnen dat het bij zijn autisme hoort. Wat jij beschrijft doet me denken aan de loopwijze van kinderen met downsyndroom, of bedoel jij iets anders? Krijgt hij fysio? Dat je het met de fysio afstemt?
ja, hier dus wel. maar een motoriek probleem. Geen autisme. Dat draaien met de billen bedoel ik dus. Ja, ik weet ook niet hoe het komt. 7 oktober mri, hopelijk kan ik je dan meer vertellen....
Geen idee hoe een kindje met downsyndroom loopt, dus dat kan ik niet vergelijken Owen heeft al een MRI gehad maar daar is niks uitgekomen. Alleen dat een bepaalde stof afwijkend was maar dat word vaker gezien bij kindjes met een ontwikkelingsachterstand. Hij krijgt geen fysio. Was wel de bedoeling dat ie die zou krijgen maar op het kdc is er nog niet mee begonnen.
Mijn zoon rent ook als een kind met down (voor ons de makkelijkste manier van beschrijven, mede omdat mijn halfbroertje DS heeft en de manier van lopen ons dus bekend is) Of dat is wat je bedoelt weet ik niet en hier ligt de vermoedelijke oorzaak wsl in de vroeggeboorte en complicaties. De laatste Mri dateert van augustus 2011, daarop waren voor zover ik weet geen noemenswaardige beschadigingen te zien. Verder is mijn zoon wel een kind dat heel snel afgeleid is, alles ziet en hoort en regelmatig met zijn hoofd in de wolken zit. Daardoor struikelt hij veel en lijkt zijn lichaam niet al te goed te beheersen
Mijn zootje draait ook met zijn billen als hij rent, maar hij is nog geen 2 (bijna) Ik dacht dat het te maken had met korte beentjes.. Maar met 3.5.. Geen idee?