Kind van 5 jaar in de buggy

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 14 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hallo,

Ik woon dicht bij de Duitse grens en het valt mij op dat Duitse moeders hun kinders lang in de buggy laten zitten.
    Laatst moest ik met de bus mee en toen stond er een buggy van 2 x 2 m ( valt op dat Duitsers over t algemeen grote kinderwagens/buggy`s hebben :) ) met daarin een meisje van 5 jaar.
    Tja, en daar stond ik dan met mijn kleine buggy ...... Ik kon mijn buggy er met geen mogelijkheid naast zetten en ik vond het best aso van die moeder dat ze haar kind niet effe uit de buggy haalde , zodat ik mijn buggy kon vastzetten.

Wat vinden jullie hiervan? Hoort een kind van 5 nog in de buggy te zitten?

2. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik kan me voorstellen dat mensen dat misschien doen omdat het sneller gaat dan een treuzelend kind mee laten lopen... of als je heel ver gaat en ze worden moe misschien...
    Maar ik vind persoonlijk dat een kind van 4-5 jaar niet meer in een buggy hoeft te zitten. Net als dat ik het belachelijk vind dat ik kinderen van die leeftijd ken die nog uit een babyfles dinken :(

3. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ach ieder zijn eigen ding, je weet natuurlijk nooit de reden waarom iemand zijn of haar kind van die leeftijd in een buggy meeneemt....

misschien mankeert het kindje iets waardoor het niet lang kan lopen of is het gauw moe, en tja dan kan het makkelijk zijn om de kleine in de buggy mee te nemen......toen wij op vakantie gingen en de kleine meid namen wij ook de buggy mee (bij beide kids destijds) toen waren ze ook 5 dus tja, denk dat dat voor iedereen verschillend is, kijk normaal lopen ze gewoon mee, maar met winkelen is het gewoon makkelijk, zowel voor de kleine als dat je je spullen kan "ophangen" aan de buggy ;)

4. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    als het kind niks mankeert vind ik een buggy
    echt niet kunnen!

onze oudste heeft vanaf 1,5jaar niet meer
    in de buggy gezeten, liep toen alles zelf!
    onze 2e is nu ook anderhalf, en loopt bijna
    alles zelf!
    en als we wat meer haast hebben,
    pakken we de fiets.

5. Idd als het niets mankeert kan het gewoon lopen, oud genoeg lijkt me, op school rennen ze ook van hot naar her...

Gister zag ik een kindje van denk net anderhalf of misschien hooguit 2 die liep de avondvierdaagse van 5 KM.... Geen buggy erbij!

Kindje heb zelf gelopen helemaal...

6. Marijtje

Marijtje Actief lid

20 sep 2006
    201
    0
    0
    Kids die niets mankeren hoeven toch echt niet meer in de buggy! Ik vind het persoonlijk belachelijk kids van 4/5 jaar oud die nog in een kinderwagen zitten, of aan de speen zijn. Vaak gewoon gemakzucht van ouders!

Toch heeft een vriendin van mij een dochter van 4 jaar (lengte 1.15 meter) die jeugdreuma heeft. Je ziet niets aan het meisje, toch kan ze niet lang lopen. Maar dat zijn natuurlijk de uitzonderingen.

7. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    Wat ik heb gehoord is dat als je in (bepaalde delen?) Duitsland met een buggy loopt je overal "voorang" krijgt... dus je hoeft niet in de rij te staan en dat soort dingen, dus misschien is het wel een handigheidje van de moeder ;)

8. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    volgens mij het gewoon: gemak zucht dient de mens. dan hoeven ze het kind niet mee aan de hand te nemen, hoeven ze er niet aan te denken als aan het shoppen zijn :S ik vind dit niet kunnen!

9. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    sommige ouders houden hun kinderen gewoon nog klein.
    Merk ik als leerkracht op de basisschool ook wel.
    Sommige kinderen hebben op 4-5 jarige leeftijd ook nog een speen! :confused:
    Sorry hoor, dat vind ik ook niet gezond.

We hebben zelfs een kind gehad, die nog een luier droeg... :confused:
    Vind ik ook niet normaal.....

10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    of je het vind kunnen of niet, ik vind de beslissing bij de ouders. wat iedereen doet moet men zelf weten.
    als ik een eind moet lopen, dan kan ik me best voorstellen dat je voor het gemak van een buggy kiest, zeker als kinderen niet willen lopen en op de grond gaan zitten of weglopen.

11. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    inderdaad, wie weet mankeert het kindje wel iets. (zal natuurlijk ook niet voor elk kind gelden)
    Maar zo ken ik een meisje die er op basis van haar uiterlijk heel normaal uitziet.
    Maar wat mensen niet weten en niet zien is dat ze (letterlijk) maar een half hartje heeft.
    Hierdoor kan ze niet lang lopen anders loopt ze helemaal blauw aan.
    De vraag waarom dat meisje niet in een rolstoel zit?....dat is omdat ze dus wel mag lopen....maar niet te lang...het is dan makkelijker om een grote buggy mee te nemen dan een rolstoel :)

12. Niet meer actief

Dat kan , maar dit is niet de eerste keer dat ik een Duitse moeder met een ouder kind in de buggy in de bus zie.
    En het lijkt me stug dat ze al die kinderen iets mankeren. ;)

Onze buslijn reed voorheen niet via Duitsland en het begint nu pas echt op te vallen dat Duitsers " kingzise " buggy`s hebben.
    :)

13. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hier ook laatst een meisje van 6 ong in de buggy..
    haar benen zaten bijna in haar nek.. omdat haar benen gewoon te lang waren..
    ze had zo'n hubba bubba kauwgom in haar mond en zat bellen te blazen( zo groot was ze dus al)..

IK kon 't gewoon niet geloven.. dat zo'n oud kind nog in een buggy zit.. die gaan dus gewoon al naar de kleuterschool... !
    dat gaat er bij mij niet in hoor.... ik zat echt met grote ogen naar die moeder te kijken.. of zij 't niet vreemd vond..

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik vind het ook absoluut niet meer kunnen op die leeftijd ze kunnen dan al heel goeg zelfstandig lopen ook voor grote afstanden is dit onnodig. zo heb ik op de kinderopvang gewerkt en daar waren ook nog kinderen van een jaar of 3 met speen en papfles :) omdat ze anders knoeien volgens de ouders. nou ja dit is dus gewoon laks zijn want na een paar keer knoeien is het ook niet meer leuk, maar je kunt toch niet van een kind verwachten dat het meteen uit een beker kan drinken zonder te knoeien als je geen kans geeft om het aan te leren. nou ja sommige ouders houden hun kindjes graag klein

15. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Het maakt me echt geen FLUIT uit wie wat doet met welke buggy.

16. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ryan is 2,5 jaar en als hij over een paar jaar nog steeds zo vervelend is met lopen in de stad of het niet lang volhoudt, zal hij ook nog in de buggy gaan.
    Ik denk dat het per persoon uitmaakt. Ik kan wel zeggen dat ik het absoluut niet wil, maar als ik elke keer m'n kind huilend mee moet sleuren en in de buggy gaat het wel, dan maar in de buggy.

17. Niet meer actief

Op zich interesseerd het me ook niet , maar ik vind het wel irritant als ik de buggy niet vast kan zetten of niet op een van die klapstoeltjes kan zitten , omdat er een buggy van 2 x 2 staat.
    De buschauffeurs bij ons zijn net formule-1 coureurs en het zal niet de eerste en de laatste keer zijn dat ik bijna door de bus vlieg...
    als ik alleen ben vind ik dat nog niet zo erg , maar ik vind het gevaarlijk als ik Isabella bij me heb. Dan zou het fijn zijn als zo`n moeder haar 5 jarige uit de buggy haalt of de buggy een beetje opschuift . Maar dan doen de meesten niet ... en daar erger ik me soms aan.

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    dit bedoel ik dus met laks zijn van veel ouders, een kind zal heus wel krijsen misschien de eerste keer maar als je hier niet aan toegeeft is het zo afgelopen hoor. natuurlijk zal het kind elke x weer opnieuw gaan krijsen als hij zo in de buggy mag en niet moe hoeft te worden maar door op je standpunt te blijven zal dit zo afgelopen zijn, dus niet zijn zin geven dan weet hij dat het krijse geen effect heeft toch.

2,5 vind ik trouwens nog niet zo oud om met lange afstanden in de buggy te zitten maar kom op zeg 5 jaar gaat wel heel ver

19. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere

ben het totaaal met je eens...

20. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Even wat anders.....hier mogen kinderen niet in de buggy blijven zitten in de bus....
    De buggy moet ingeklapt en het kind op stoel/schoot.
    Dit voor de veiligheid van het kind en de andere passagiers.

Deel Deze Pagina