Tja, ik denk dat je van een normaal kind van 5 wel mag verwachten dat het redelijke afstanden kan lopen. Ik denk alleen dat je als ouders goed moet kijken naar waarom je iets doet. Zit je kind altijd in de buggy omdat het voor jou wel lekker makkelijk is, dan leert het kind het nooit. Dan onderstimuleer je het. Maar zoals een ander schreef dat haar kinderen op 1,5 jarige leeftijd nooit meer in een buggy zitten vind ik ook apart. Ik denk dat je als je het van leeftijd laat afhangen je snel geneigd bent te onder- of overstimuleren. Is het niet gewoon normaal dat je vanaf dat een kind gaat lopen de afstanden steeds verder uitbreidt? Ik denk wanneer je dat doet dat het merendeel van de kinderen van een jaar of 5 dan wel zonder buggy moeten kunnen (met hele lange wandelingen daar gelaten).
idd (de kindjes die gewoonweg niet lang kunnen lopen uitgezonderd) is het gewoon gemakzucht om je kind af en toe in de buggy mee te nemen ik ben zon gemakzuchtig mens als wij op vakantie gingen .oudste was toen 4 en jongste 1 er gingen echt wel 2 buggys mee hoor, voor de jongste omdat het simpelweg niet anders kan met een kind van 1 en voor de oudste van 4 omdat als wij van het park afgingen ipv aan het zwembad te blijven was het een aardig stuk lopen (winkelen etc) en tja ik ga die kleine niet op mijn rug nemen als het moe is, en Ed loopt er ook niet al te lange tijd mee, en ook kids van 4-5 kunnen smiddags nog hun slaap nodig hebben wat is er dan lekkerder dat je kunt winkelen terwijl de oudste als het het lopen zat is lekker in de buggy kan zitten (was er echt wel blij mee die kleine) of als je ergens lekker gaat zitten (eten-drinken) dat het gewoon lekker ff onderuit kan gaan wij zijn echt niet van die ouders die stipt om 7 uur weer terug in het appartement zijn omdat de kleine moet slapen hoor die gaat gewoon net als ons lekker mee winkelen, eten weet ik veel wat en als ze moe zijn vallen ze vanzelf in slaap (heb ook gelukkig wat dat betreft heel makkelijke kinderen die niet direct van slag zijn als ze toevallig in een ander ritme komen) en tja gemakzucht of niet who cares? Beter dan dat je om de haverklap moet blijven staan omdat je kind niet verder wil lopen, of dat het moe is tis voor zowel de kids makkelijk en niet minder ook voor ons . Moet er wel bij vermelden dat de kids gewoon thuis als het even kon gewoon mee aan de hand gingen en wisten we van te voren dat we lang moesten lopen tja dan stak weer die gemakzucht de kop op en ging de buggy weer lekker makkelijk mee . En wie dat niet vindt kunnen .I dont give a damn mijn leven, mijn kids . idd Anabel, kort maar krachtig ben het ook volledig met je eens
Er zijn zelfs kinderen die op die leeftijd nog de borst krijgen als troost.. ale: ... Dat vind ik nou walgelijk!
nou dat is wel heel erg, borstvoeding is gezond maar een kind van 3,5 jaar daar schrik ik van. waar gaat dat heen als hij naar school moet straks komt mama aan met afgekolfde melk ofzo . het moet niet gekker worden
Pardon, noem je mij nu laks. Sorry hoor, maar als ik de hele stad af moet lopen omdat mijn kind elke keer wegloopt en alles uit de schappen pakt wat hij maar leuk vindt, gaat hij toch echt in de buggy. En daar is hij het ook niet mee eens, maar hij zal wel moeten. En als je kind echt moe wordt van het lopen, dan moet het dus maar krijsend mee lopen, alsof dat zo lekker is. En dat zal na een paar keer ook niet over zijn. Als een kind het niet volhoudt, lukt het gewoonweg niet, klaar. Maar goed, weer on-topic: Ik kan me voorstellen dat zo'n grote buggy aardig in de weg staat. Ik zou het ook niet leuk vinden als ze 'm dan niet een beetje aan de kant zetten en dan maakt het mij niet uit of er een kind van een jaar of 1 van 5 jaar in zit.
als je goed leest staat onderaan dat ik 2,5 jaar nog niet zo oud vind om afentoe in de buggy te zitten maar ja lezen is niet voor iedereen weggelegt dus ga er ook niet 'z'n punt van maken. als je wat jij schrijft over een paar jaar nog een buggy meeneemt is jou mening maar ik mag de mijne toch ook geven. als mijn kind alles uit de schappen haalt heb ik hem/haar blijkbaar niet goed opgevoed. spullen die niet van haar zijn daar hoort ze af te blijven en dus ook in een winkel. een gezond kind van 5 kan heus wel een middagje de stad in zonder buggy ik heb het ook niet over een helle dag lopen van 7 smorgens tot 12 savond want ja dan kan ik zelfs nog wel een buggy gebruiken denk ik.
Tuurlijk, het staat onderaan, maar je begint wel met te zeggen: it bedoel ik met laks zijn van veel ouders..." en dat stoort mij. Tuurlijk mag jij je mening geven, maar ik spreek nu uit mijn eigen ervaring en believe me: Ik heb met kinderen aardig wat ervaring! Dus alle kinderen die iets pakken in de winkel zijn slecht opgevoed? Soms heb je dat niet in de hand, een kinderhand is erg snel. Ik wil je over een aantal jaar nog wel horen, want ook al zeg je nu dat dat absoluut niet mag, kinderen zullen je toch uitproberen en als je toevallig een erg lastige hebt, zal je geduld aardig op de proef gesteld worden.... En hier laat ik het bij, heb geen zin in een discussie verder. We gaan weer back on topic!
jakkes kan er nu geen 1 topic meer gaan zonder elkaar aan te vallen? krijg hier zo langzamerhand meer dan genoeg van
zullen de hormoontjes wel zijn..... zijn aan vakantie toe...laat ik nou net vanacht op vakantie gaan voor 11 dgn... voor het eerst ZONDER BUGGY.... heerlijk..wel jammer dat we nu niets hebben om de tassen aan te hangen....
Haha Smoekie! Dat zal errug wennen zijn... Misschien zo'n mooi trek-boodschappenkarretje die oudere mensen altijd hebben. En als 1 van je kinderen dan weigert te lopen kun je ze altijd nog daarin zetten, hahaha. Fijne vakantie...
het leuke is dat degene zonder kinderen zo'n mening klaar hebben.mijn jongste is 6 en vind het lopen door de stad nog steeds erg vermoeiend. hij slaapt soms ook nog een middagje als hij op vrijdagmiddag vrij is van school.
ik had ook z'n mening en ik heb dagelijks gewerkt met kinderen. zowel op de peuterspeelzaal, kdv en nso en weet heel goed hoe je moet omgaan met kinderen en uit ervaringen weet je ook wat het beste effect heeft op de kids. niet dat het helle dagenlang en 5 dg in de week op de kinderopvang nou zo goed is maar ja dat is weer een heel ander ding. verder pas ik regelmatig op mijn neefje van nu 2 en ja die gaat mee in een buggy maar ja 2 is nog steeds anders dan 5 jaar. langzaam opbouwen van afstanden is misschien ook verstandig is maar een idee hoor, want ja ineens van een buggy naar een uren lange wandeling dat kan geen kind aan
Als je 3 kinderen achter elkaar krijgt met ieder ca 2 jaar verschil.....dan kunnen ze ineens héél goed lopen hoor....ook als ze 2,5 jaar zijn! Dat heb je als moeder vooral zelf in de hand, het is maar zoals je ze went. En dat is dan ieders eigen KEUS! Als dat niet kon, ik had ik jaren binnen gezeten met 3 kleintjes, nou nee hoor! Het maakt mij allemaal geen bal uit hoe een ander het doet hoor, zolang mijn kinderen maar lopen, van spulletjes afblijven in een winkel, en geen speen meer hebben als ze 2 jaar geweest zijn, en niet meer in luier poepen en en en en en..... Zo kan ik nog zoveel dingen bedenken, laat iedereen het lekker doen op ze eigen manier en laat iedereen ook lekker in de veronderstelling dat dat de manier is! Gr. Cellie.
Toch is het straks met je eigen kindje anders hoor, want die zal je echt moeten opvoeden en heb je 7 dagen per week 24 uur per dag om je heen, die andere kinderen waar je het over hebt lever je na een aantal uren weer bij de ouders in! Nee, dat is niet te vergelijken met een eigen kind hebben, sorry dat ik dat even tussendoor kom melden! En over die buggy, dat interesseert me ook niet echt eigenlijk, die moeder zal er wel een rede voor hebben! Waarom wordt tegenwoordig alles "raar" gevonden?!?
helemaal mee eens. mijn tweede is geboren toen de oudste 2 jaar en 3 maanden was,en hij moest al snel meelopen inplaats van in de buggy.had wel een kiddyboard maar dat vond ik geen succes. en de jongste heeft ook tot zijn 3 en half ik de buggy gezeten. en nu...? ik weet nog niet wat deze kleine gaat doen. elk kind is zo verschillend. en kinderen pakken nu eenmaal wel eens dingen uit de schappen bij de winkel,lekker als er dan gezegd word dat het kind slecht opgevoed is. een kind bestaat niet alleen maar uit opvoeding,maar heeft ook een karakter en een eigen persoontje.
het klinkt inderdaad wel oud om met 5 jaar een kind nog in de buggy te doen, maar als je een dag weg gaat met je gezinnetje en het kind word moe, dan is het toch heerlijk als hij even een stukkie kan meerijden, ik vind het geen probleem...
het is misschien wel een verschil dat ik huismoeder ga worden en mijn moeder als een goed voorbeeld heb gehad. zij had 4 kids onder de 5 en 3 erboven en de jongste 2 scheelde maar 11 maanden. wij waren ook allemaal zinderlijk voor ons 2e jaar en ja dat moest ook wel omdat het anders te duur werd. om 4 kinderwagens te duwen had ook niet echt zin en de jonste 2 hadden allerbei al een aparte kinderwagen want de jonste zat in een spreitbroek. verder hadden wij al heel jong geen fles meer en dronken rond ons jaar al uit rietjes of een beker en de tuit en fles hadden we al achter ons gelaten. als je er de tijdt voor hebt en kunt nemen dan moet dit lukken hoor, ik zelf zal mijn kind ook zo opvoeden tenminste proberen want zo al mijn ouders het bij ons 7 heeft gedaan daar ben ik trots op.