Tja... Sara zat ook met 6 maanden op de fiets. Ze zat echt stevig en het ging prima en nooit problemen gehad. Met Koen zie ik wel hoe het gaat. Als ie goed kan zitten mag ie erin.
Ik ga morgen voor t eerst de 'bak' achter de fiets gebruiken met Justin er in (in de maxicosi). Lopend valt niet te doen straks naar mn werk nl. Dus dan is dit toch n goede oplossing. Foto's hiervan in mn album!
Ik kan me wel voorstellen dat mensen op de fiets willen. Ik heb namelijk geen winkels in de buurt het is al gauw een half uur heen en een half uur terug lopen. Daarom heb ik van me schoonzusje een maxicosi gekregen die je op je fiets kan bevestigen met een speciale beugel die er bij hoort. Hoor ik ook van mensen levens gevaarlijk maar het is goedgekeurd. Ik trek me er niks van aan. groetjes jolanda
Ik kreeg laatst een folder van het cb (Veilig groot worden) en daar staaat in: wanneer kun je een kind op de fiets meenemen? Vanaf het moment dat een kind zelfstandig kan zitten (ongeveer zes á negen maanden)
Er wordt blijkbaar ook overal anders geadviseerd, dus hierin praten ze niet over de werveltjes en botjes die nog niet stevig genoeg zijn!? Hoe kan het dan dat een kindje van 6 maanden die goed kan zitten toch zijn nekkie breekt? Vette pech dan? Lijkt me niet. maar goed ieder voor zich!
De meningen zijn aardig verdeeld. Maar om op je vraag terug te komen: ik zou uit mn dak gaan als je mij op zoiets aan zou spreken. Vreselijk, al die mensen die zich bemoeien met wat jij voor je baby kiest.
pffff. het is toch niet JULLIE kind?! JIJ doet toch ook wat je zelf goed vind.. iemand kan hoogstens vragen wat je afweging is om iets te doen.. maar je 'erop aanspreken'... pfff... je zou het bij MIJ niet hoeven te proberen!
Ja vind ik ook. De moeder doet echt niets ernstigs! Als zij een stukkie fiets met dr baby en het gaat goed, nou prima toch.Als je nou kon zien dat het kindje zn nekje nog niet goed kon houden of niet goed vastzit, vind ik wat anders.Maar misschien moet je het gewoon vragen: goh wat knap dat ie al in een fiets-zitje kan! En het verhaal van het gebroken nekje......Tja ik vind het heel erg hoor eerlijk waar, maar uitzonderlijke verhalen blijven altijd, waar het ook over gaat! We hebben allemaal ons geweldige moederinstinct, daar kan geen c.b of boekje tegen op.Vind JIJ dat het kan, Prima!
Toen ik t fietsstoeltje haalde bij Prenatal zeiden ze dat kindjes met 6 maanden er al in mogen als ze goed kunnen zitten. Ik heb t pas vorige week voor t eerst gedaan met Lieve op de fiets. Vond het doodeng haha! Fiets ook niet ver!
Jolanda: Ik heb ook die maxicosi-mee. Gaat prima! Ik heb geen auto en soms is het gewoon erg handig om even snel te fietsen. Bijv. om hem naar het KDV te brengen of boodschappen doen e.d. Zit hardstikke vast dat ding en Koen zit er heerlijk in! Als ik wist dat ie eruit zou vallen zou ik t echt niet doen. Gr Otje
Bas zat ook met 6 maanden maar heb toch gewacht tot 8 maanden. Je ziet het wel veel dat het gemak boven veiligheid gaat. Het lijkt me heerlijk als Sam mee kan op de fiets maar ik vrees dat dat er nog even niet in zit. Meneer is fysiek niet zo ambitieus . Je ziet toch ook mensen op de fiets met buikdragers..... ook levensgevaarlijk! Nou dan zeg ik bij deze... deze zelfde moeder kwam dus vanaf het begin dat haar zoontje op het KDv kwam (dat hij 12 weken oud was) met de fiets en een buikdrager met hem erin, iedere dag....5 dagen Moet ik er wel bij zeggen, dat het voor haar niet anders kan hoor. Ze heeft geen rijbewijs en geen auto. Lijkt mij ok eng, zag laatst een filpje van 12 steden 13 ongelukken, en daarin was ook een ongeluk met moeder en kind in buikdrager. Als je valt val je altijd als eerste op je buikgedeelte, dus je kindje is de pineut. Gelukkig gaat het bij hen prima, maar ik durf het niet aan. Ze kan gewoon niet anders. ja misschien zo'n fietskarretje achter je fiets, en daarin je kindje in maxi cosi of zo. Maar is ook allemaal zo omslachtig en vind het ook niet zoveilig, omdat je kindje dan achter je zit, en je m niet in de gaten kunt houden. Stel je voor dat er weer s een of andere idioot achterop je rijdt! Moet je toch niet aan denken? Ik wacht rustig af tot mijn mannetje sterk en stevig genoeg kan zitten, en zeker tot na de 9 maanden!
ja maar het is toch alleen om jou te helpen? Stel je voor dat die moeder dat niet weet, de gevaren die er kunnen zijn? Ik zou juist blij zijn met advies over iets wat levensgevaarlijk voor mijn kindje KAN zijn. Stel je voor dat er wel iets gebeurd, dan voel jij je schuldig als moeder. En ga je je afvragen wat je verkeerd gedaan hebt?! je kunt het toch altijd aankaarten, wat de moeder er zelf mee doet is het tweede. das haar verantwoordelijkheid. Nu zit deze moeder niet bij mij op de groep hoor, maar ik dacht er zo even aan, omdat ik haar iedere ochtend zo zie, en mijn zoontje is net zo oud en even ver in ontwikkeling.......dan ga je er toch over nadenken....
Totdat jij tot de uitzonderlijke verhalen gaat behoren, doordat het bij jou wel toevallig net fout gaat....en dan?
Ik zou het zelf nog niet doen, maar zoals eerder gezegd... Die moeder zal echt geen onnodig risico nemen lijkt mij. En elk kind gaat naar het buro, als wij hier allemaal van de gevaren hebben gehoord zal zij ze ook wel kennen. Dat ze dan die beslissing neemt, lijkt mij dat ze er vertrouwen in heeft. Dus aanspreken ... nee ik zou he niet doen. Je zou idd zoals iemand hier al zei wel een opmerking kunnen maken in de trant van: Goh wat goed dat hij al in een fietszitje kan! en dan bijv. zeggen dat jou zoontje ongeveer even oud is maar nog niet zo stevig kan zitten ofzo... Ik kreeg van de week commentaar van mijn schoonmoeder omdat mijn zoontje nu in de kinderstoel zit. Ik heb zo'n kinderstoel die je iets kunt kantelen. Hij kan met steun al prima rechtop zitten en los gaat ook steeds beter (als hij zin heeft ) Ik vind dus dat het nu wel kan, maar er zullen ongetwijfeld ook mensen zijn die daar anders over denken.
Het kindje moet inderdaad goed kunnen zitten en nek moet 'stevig' zijn. Mijn fietsemaker zei dat t om de hobbels ging, die kunnen de kleintjes nog niet goed opvangen en t advies is inderdaad 9 maanden. Ik heb t heeeeeel af en toe eerder gedaan, maar niet langer dan 5 minuten, geen hobbelweg en t hoofdje ondersteund. Tis eigenlijk beter om zo klein achter je fiets te doen, maar dat vind ik persoonlijk te eng.
had het er gister met de fietsenmaker over, omdat ik voor mijn verjaardag graag een fietszitje wilde hebben. Hij zei het zelf ook al hoor, met 9 maanden adviseert hij het pas! hij heeft zelf oook meerdere verhalen gehoord dat het mis is gegaan, en kinderen in het ziekenhuis belanden hierdoor! Die bewuste moeder, heeft ervan geleerd, ze zet hem nu nog niet in het fietszitje!