zindelijk maken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cindypascal, 5 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindypascal

cindypascal Actief lid

26 sep 2005
    301
    0
    0
    bergen op zoom
    ik weet dat het heel vroeg is, maar nu rowin goed kan zitten ben in vandaag begonnen met hem op het potje te zetten.
    hij heeft er al 2 keer een flinke plas ingedaan en 1keer gepoept.
    hij is altijd zo vies van een vuile luier, als er iets in zit moet ik hem meteen verschonen anders begint hij meteen te krijsen.
    hij geeft zelf ook aan als hij wat moet doen, want dan pakt hij naar zijn luier.
    zijn er hier nog meer die al zo vroeg zijn begonnen?
    ik hoop dat het hier door zet.

groetjes cindy

2. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Fabina is er nog te jong voor maar ik wil ook vroeg beginen hoor. Ik weet dat het kan want ikzelf was al zindelijk toen ik een jaar oud was.
    Heel veel succes ermee.

3. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Ja wij zijn gisteren ook begonnen.
    En het lukte wel 5 minuten met kinderliedjes en er zat een plasje in.

Ik heb me eigen ook wild gezocht naar een potje met muziek maar nergens zijn die dingen te koop!
    Dus als die nu wat doet prijzen we hem helemaal de hemel in in de hoop dat die het vaker doet :)

4. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    oh, ik had noa met 2 maanden al zindelijk gemaakt... :-s

5. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

@ saraah jemig met 2 maanden al?

nou dan zijn wij wel er laat hahhahaha maar ik wil het ook nog niet jemig dan gaat de tijd helemaal hard!

6. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hahahahahaha angelique.. dat was natuurlijk sarcastischh .. denk je nou echt
    ik wacht lekker tot ze 2 is ;)

7. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Sorry dat ik het zeg, maar zindelijk MAKEN voor ze een jaar zijn..? :( Ik vind het een beetje, uhm..raar eigenlijk :(

En zindelijk MAKEN kan niet, ze worden het vanzelf, tussen 2 en3 jaar met uitzondering wat eerder..

8. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    :confused: vind dat allemaal wel erg vroeg zeg.

9. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ach, wat is vroeg. Ik ging met 9 maanden ook al op het potje. Ik ga er met Tymen ook zeker vroeg mee beginnen, gewoon om het leuk te maken. En dan hoeft hij van mij nog lang niet zindelijk te zijn, maar we kunnen wel alvast oefenen natuurlijk. Maar wat mij betreft mag hij zeker tot twee jaar nog wel een luier om.

10. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

En hier sluit ik me helemaaaaaaaal bij aan :)

11. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

@ saraah hahahahah ik schrok al hahahaha
    nou ja ik vind ieder zijn ideeen hoor maar ik vind het ook erg vroeg!

die kleintjes groeien al zo snel!
    het sluit wel goed aan op het andere topic dat kinderen geenkinderen meer mogen zijn!

12. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Ik zeg ook niet dat die echt zindelijk moet worden maar gewoon wat wennen aan het potje kan helemaal geen kwaad.

Boeit mijn niks of die met 2 jaar nog in de luiers zit hoor. Maar voor kaye is het zelf wel lekker omdat die inderdaad en volle poep luier helemaal niks vind!
    Als ik het idee heb dat kaye zonder poepluiers blijer is dan ga ik er zeker voor om hem zinnelijk te maken!

En als kindje zinnelijk is je kleintje dan gelijk kind af? beetje apparte gedacht denk ik zo.

13. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Mijn dochtertje is nu 3 en een halve maand en wij zijn vorige week met potjestraining begonnen. Ik had gehoord van een vriendin die dat ook doet dat het prima werkt en heb het gewoon uitgeprobeerd. Je kunt er meer over lezen bij deze link: http://www.babynatuurlijk.nl/index.php?p=9 of het boek "je baby op het potje" van Boucke. Ik had niet verwacht dat mijn dochter zou plassen, maar ze doet het gewoon! Echt zo gaaf! Overigens is het geen zindelijkheidstraining, maar dus potjestraining. Het schijnt ook de band tussen ouder en kind te versterken en het scheelt een hoop luiers!

14. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ik zet Rick sinds kort even op het potje voordat hij in de douche of in bad gaat. Hij had namelijk nog wel eens de neiging om, als hij dan eenmaal bloot was, gauw nog even te plassen (op mijn badmat) voor hij in het water zat......
    Hij heeft al 2 keer nu een plasje op het potje gedaan. Ik prijs hem dan heel erg en hij glundert van oor naar oor, maar ik realiseer me heel goed, dat ik hem nog niet zindelijk kan maken en dat hij het zelf nog helemaal niet in de gaten heeft. Ze hebben immers nog niet de controle over de sluitspier en de blaasspier en ook nog niet het besef van "oh ik moet nu plassen".

Ik doe het nu gewoon uit eigen belang (badmat schoonhouden) en om hem aan het potje te laten wennen.

15. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Persoonlijk vind ik dat kinderen zelf moeten aangeven dat ze vies van een luier zijn en/of op een potje willen gaan zitten.

Maar drie-en een halve maand vind ik echt te vroeg. Hier vind ik niets natuurlijks aan. Een luier die belemmering zou geven? Maar hoe kan het dan dat bijna alle kindjes toch hun gangetje gaan..kruipen, lopen etcetc. Als er belemmering is zou dit toch wel anders zijn.

Laat een baby lekker baby zijn met luier en al. Ze kunnen nog lang genoeg op de wc hun behoeftes doen.

Kwebbel

16. een luier is geen belemmering, want ze groeien ermee op dus voor hun heel normaal...

vind het allemaal maar erg vroeg hoor

17. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik ga beginnen als Fabian 1,5 is. Ik vind dat een mooie leeftijd om langzaam aan te beginnen met bekend maken aan het potje. Er is al zo vreselijk veel afval in deze wereld. En ik heb er zelf ook geen trauma aan opgelopen.

Ik snap niet dat mensen zich zo ongelooflijk druk maken hierover. Laat mensen met een andere mening lekker in hun waarde, i.p.v rare sarcastische opmerkingen te maken.

18. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Juist! Helemaal mijn idee!

19. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom

Welke opmerking vind je sarcastisch dan? :rolleyes:

20. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    k vindt het nog wel een beetje vroeg maar mijn nichtje van 3 die loopt nog met een luier dag en nacht die zegt ook niet of ze gepoept heeft enz

k vindt dat wel heel raar want als k oppas e moet eerst de luier van youame verschonen en dan die van m'n nichtje ze is al zo groot

Deel Deze Pagina